يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
جزئیات شراکت جدید ایران خودرو و پژو!

تیتر20 - توافق هسته ای و لغو تحریم ها در شرایطی ایران خودرو و پژو را پس از حدود سه سال جدایی، دوباره در کنار هم قرار خواهد داد که ظاهرا "شراکت جدید" این دو با یکدیگر، تفاوت های زیادی با گذشته دارد.
ایران خودرو و پژو نزدیک به 24 سال با یکدیگر همکاری داشتند و این در حالی بود که پژویی ها هیچگاه حاضر به سرمایه گذاری در ایران نشده و از بابت عرضه خودروهای قدیمی خود به بازار کشور، سود زیادی بردند. پژو همچنین برنامه ای برای صادرات خودرو از ایران پیاده نکرد و چندان اعتقادی به عرضه خودروهای به روز خود در کشور نداشت و از همین رو این خودروساز فرانسوی همواره با انتقادات زیادی از طرف کارشناسان و مستریان ایرانی روبرو بود.
این بار اما ظاهرا ایران خودرویی ها بر پژو سخت گرفته و قصد همه آن کمبودهای ارتباط پیشین خود با این شرکت را در قرارداد جدید جبران کنند. آن طور که مسوولان ایران خودرو می گویند، این شرکت شروطی چهارگانه را برای پژو در نظر گرفته و تنها در صورت پذیرفته شدن این شروط از سوی خودروساز فرانسوی، آنها شراکتی دوباره را با یکدیگر آغاز خواهند کرد.
بر این اساس، یکی از شروط مربوطه، سرمایه‌گذاری پژو در ایران است که ظاهرا طرف فرانسوی این شرط را پذیرفته است. به عبارت بهتر، ایران خودرو برای پژو شرط گذاشته که این شرکت باید در ایران سرمایه گذاری مستقیم انجام بدهد. حتی قرار است شرکتی مشترک میان ایران خودرو و پژو تشکیل شود تا کارهای مربوط به جوئینت ونچر (سرمایه گذاری مشترک) توسط این شرکت انجام شود.
همچنین شرط دوم ایران خودرو، ایجاد مرکز تحقیقات مشترک دو شرکت است و "صادرات" نیز شرط سوم آبی های جاده مخصوص برای پژو به شمار می رود. ظاهرا ایران خودرو شرط کرده که پژو باید 30 درصد از محصولات تولیدی خود در ایران را صادر کند.
در واقع ایران خودرو خواهان تبدیل "ایران" به پایگاه صادراتی پژو در غرب آسیا است و این در حالی است که ظاهرا رنویی ها نیز برنامه هایی برای تبدیل "ایران" به پایگاه صادراتی خود در منطقه دارند.
اما استفاده از پلت‌فرم مشترک نیز از دیگر شروط ایران‌خودرویی‌ها به شمار می رود، شرطی که طرف فرانسوی آن را نیز قبول کرده است و بنابراین باید منتظر تولید خودروهایی جدید در ایران به واسطه این "شرط" باشیم. به گفته برخی منابع آگاه، ایران خودرو و پژو تمام سنگ های خود را واکنده و تنها منتظر توافق هسته ای و لغو تحریم ها هستند تا از پس آن، قرارداد جدید همکاری مشترک خود را به امضا برسانند.

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز