جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
تفاوت اصلی این سه نوشیدنی در میزان شیر، اسپرسو و روش تهیه آنها است.
کد خبر: ۱۵۵۹۶
کافه لاته، لاته ماکیاتو و کاپوچینو چه تفاوتی باهم دارند؟

تیتر 20 -  آنها در اصل نوشیدنی هایی هستند که از ترکیب شیر، اسپرسو و فوم شیر تهیه می شوند اما تفاوت اصلی آنها در میزان شیر، اسپرسو و روش تهیه آنها است.

کاپوچینو: یک سوم فنجان اسپرسو، یک سوم فنجان شیر جوشیده شده، یک سوم فنجان کف شیر. برای تهیه ابتدا می بایست اسپرسو را در فنجان ریخته سپس شیر جوشیده شده داغ را به آرامی روی آن ریخته و سپس کف شیر را روی آن بریزید.

نکته : برای تهیه کف شیر به دستگاه اسپرسو سازی که قابلیت تهیه فوم یا کف شیر را دارد نیاز دارید همچنین می توانید به وسیله برخی همزن های مخصوص آن را تهیه کنید.
کاپوچینو یک واژه ایتالیایی به معنی سرپوش یا روکش می باشد. در سال های خیلی دور کاپوچینو در ایتالیا به همراه صبحانه نوشیده می شده است در حال حاضر کاپوچینو در ایتالیا یک نوشیدنی مخصوص صبح است و به ندرت بعد از ساعت 10 یا 11 صبح به بعد نوشیده می شود. در اکثر نقاط دنیا این نوشیدنی در هر ساعتی از روز سرو می‌شود.

کافه لاته: یک سوم فنجان اسپرسو، دو سوم فنجان شیر جوشانده شده.
برای تهیه ابتدا اسپرسو را در فنجان ریخته سپس شیر جوشانده شده را که حالت خامه ای به خود گرفته است به آن اضافه می کنیم و خیلی ساده و البته واقعا تماشایی! زیرا اضافه کردن شیر روی قهوه اگر توسط شخص ماهری انجام شود ترکیب و نقش های زیبایی را از شیر و اسپرسو به وجود می آود که به لاته آرت معروف است.
این قهوه اصالتا ایتالیایی است و نام آن نیز (لاته latte به معنای شیر) از واژه ایتالیایی آن برگرفته شده است. این نوع قهوه در اگثر نقاط دنیا شناخته شده است و با قیمتهای متفاوتی در سرتاسر دنیا به فروش می رسد در تحقیقاتی که سال 2010 در رابطه با قیمت این نوع قهوه انجام شد معلوم شد این نوشیدنی در کپنهاگ دانمارک بالاترین قیمت را در دنیا دارد.

لاته ماکیاتو: این نوع قهوه تقریبا شبیه به کافه لاته است با این تفاوت ابتدا کف شیر را در لیوان ریخته سپس شیر جوشیده شده را به آرامی روی کف شیر ریخته و در آخر یک شات اسپرسو را به آرامی از کنار لیوان به شیر اضافه می کنیم. با اضافه شدن قهوه کف شیر به آرامی به سمت بالای لیوان حرکت میکند.

ماکیاتو یک کلمه ایتالیایی به معنی علامت دار است به همین دلیل این نوشیدنی معمولا چند لایه یا چند رنگ از شیر و اسپرسو است و همین ترکیب باعث می شود که این نوشیدنی بیشتر در لیوان های بلند شیشه ای سرو شود./ویکی‌درینک

ارسال نظرات
موضوعات روز