چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
وزیر جهاد کشاورزی گفت: کمبود آب تنها مشکل ما برای توسعه بخش باغبانی نیست، بلکه استفاده از پیوند در واریته‌های مختلف و مبارزه با بیماری‌ها و آفات باید برطرف شود و در بسته‌بندی هم ضعف داریم.
کد خبر: ۱۶۲۸۰

تیتر20- محمود حجتی صبح امروز در نخستین کنفرانس علوم باغبانی ایران که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، به تنوع اقلیم کشور برای تولید محصولات مختلف باغبانی اشاره کرد و گفت: ما در بحث باغبانی حرف‌های زیادی برای گرفتن داریم، اما در دولت یازدهم زمانی که بنده آمدم، معاونت باغبانی محو شده بود و اولین حرکت ما توجه به ظرفیت‌های این حوزه بود و مؤسسه تحقیقات باغبانی را دوباره تشکیل دادیم.

وی با اشاره به اینکه در تولید برخی محصولات باغی رتبه نخست جهان را داریم، تصریح کرد: با تمام کمبودها و مشکلات جزو 10 کشور برتر دنیا در تولید محصولات باغبانی هستیم و نباید محدودیت آب مانعی برای استفاده از ظرفیت‌های باغبانی شود.

حجتی با تأکید بر اینکه آب تنها محدودیت توسعه نیافتن بخش باغبانی کشور نیست، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های دیگری مربوط به استفاده از پیوند، ژنتیک، تولید محصولات مقاوم به تنش‌های محیطی و چالش‌های دیگری مانند آفات و بیماری‌ها و سرمازدگی سبب شده که با مشکلاتی در این بخش مواجه باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بحث گلخانه‌ها قدم‌های اولیه را برداشته‌ایم و طراحی مناسبی کرده‌ایم، اما متأسفانه در این زمینه از میانگین جهانی در حوزه گلخانه‌ها عقب هستیم.

وی همچنین به ظرفیت سواحل کشورمان در حوزه گلخانه، هیدروپونیک و تولید محصولات تجاری هم اشاره‌ای کرد و افزود: با استفاده از آب و هوای سواحل می‌توانیم محصولات اقتصادی تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه کنیم؛ چراکه سرمایه انسانی و زمینه تولید محصولات خوبی را داریم که تنها نیاز به تدبیر و مدیریت دارد.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت برخی کشورهای اطراف مانند روسیه هم اشاره کرد و گفت: کشوری مانند روسیه نیازمند محصولات خارج از فصل است که در کشور ما وجود دارد و بخشی از آن در گلخانه‌ها تولید می‌شود که با صادرات آن برای کشور تولید ثروت، اشتغال و رشد اقتصادی در پی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین خطاب به استادان حوزه باغبانی گفت: یکی از مشکلات کشور ما بسته‌بندی محصولات کشاورزی است که امیدواریم با کمک شما محققان این موضوع هرچه زودتر برطرف شود./فارس
ارسال نظرات
موضوعات روز