چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
صنعت گوشت، فرآورده ها، مشتقات و صنایع وابسته به آن، یکی از گران ترین کسب و کارهای جهان است و ایران با احراز رتبه هفتم یا هشتم دنیا در تولید گوشت، یکی از بازیگران اصلی این بازار به شمار می رود.
کد خبر: ۱۷۰۸۸
نمایشگاه میتکس و سردمداری ایران در صنعت گوشت منطقه

تیتر20 - صنعت گوشت، فرآورده ها، مشتقات و صنایع وابسته به آن، یکی از گران ترین کسب و کارهای جهان است و ایران با احراز رتبه هفتم یا هشتم دنیا در تولید گوشت، یکی از بازیگران اصلی این بازار به شمار می رود.
تولید سالیانه 820 هزار تن گوشت قرمز و تولید یک هشتم شترمرغ جهان در ایران و آمارهای مشابه، به خوبی نمایانگر اهمیت صنعت گوشت در اقتصاد کشور است.
شاید به خاطر همین جایگاه جهانی ایران است که سال گذشته نخستین نمایشگاه بین المللی «میتکس» در ایران برگزار شد و حالا در آستانه دومین نمایشگاه (Meatex 2017) قرار گرفته ایم.
این نمایشگاه که از 22 تا 25 آبان برگزار می‌شود در واقع تنها نمایشگاه صنعت پروتئینی در خاورمیانه محسوب می شود که می تواند برای تأمین نیاز تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان در بازارهای مصرفی کشورهای مسلمان جهان، بخصوص خاورمیانه، CIS و اروپای شرقی بسیار با اهمیت باشد.
این نمایشگاه که به همت هلدینگ تجارت فراسو برگزار می شود، شامل کلیه زنجیره صنایع غذایی، تولید، بسته‌بندی، توزیع و فروش انواع گوشت خام دام، طیور، آبزیان و محصولات فرآوری شده پروتئینی است.
به گفته برگزار کنندگان این نمایشگاه گروه‌های کالایی مرتبط با نمایشگاه در سه بخش صنعت، محصول و تجهیزات فروش در نمایشگاه بین المللی تهران حاضر خواهند بود تا تازه ترین محصولات و دستاوردهای خود را، اعم از انواع گوشت، محصولات فرآوری شده گوشتی، انواع ادویه، نگهدارنده و افزودنی‌های مجاز در معرض دید بازدیدکنندگان و دست اندرکاران این صنعت قرار دهند.
نمایشگاه میتکس و سردمداری ایران در صنعت گوشت منطقه

انواع پوشش، فناوری ذبح، تجهیزات و ابزارهای برش، قطعه و ریز کردن، تنوری، سرخ، آب پز، بخارپز و دودی کردن، ماشین‌آلات و تجهیزات فراوری انواع محصولات پروتئینی و پوشش‌های طبیعی و مصنوعی از جمله آیتم های حاضر در این نمایشگاه خواهند بود.
فعالان در زمینه سیستم‌ها، تجهیزات انجماد و خنک‌کننده‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات بسته‌بندی، سیستم‌های توزین و کنترل کیفیت مواد غذایی، اتوماسیون الکترونیکی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، سیستم‌ها و اتوماسیون صنعتی، فروش و اداری، تأسیسات، تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، فناوری اطلاعات و... از دیگر مشارکت‌ کنندگان در نمایشگاه «میتکس» هستند.
 گفته می شود تاکنون حدود 11 کشور برای حضور در این رویداد بین المللی اعلام آمادگی کرده اند که شرکت هایی از مغولستان، لیتوانی، چین، آلمان، استرالیا، امارات، دانمارک، هلند، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا را شامل می شوند.
هرمز مهبد مدیر برگزاری نمایشگاه در این باره می گوید: ارائه اطلاعات در مورد پروسه تولید فرآورده‌های گوشتی به بازدیدکنندگان از نمایشگاه و همچنین اعطای تندیس به برترین‌ محصول نمایشگاه از دید بازدیدکنندگان، دو برنامه مهم در جریان برگزاری نمایشگاه خواهد بود.
وی می گوید: این نمایشگاه در 6 سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می شود و برنامه های خاصی برای جذب بازدید کنندگان تخصصی و عمده از کشور های عربی حاشیه خلیج فارس در نظر گرفته شده است.
از سوی دیگر به گفته امیر علیزاده، معاون اتاق بازرگانی ایران- آلمان، این اتاق که از نمایشگاه میتکس 2016 هم حمایت کرد، در نمایشگاه 2017 این حمایت افزایش می دهد و طبق توافق حاصل شده پاویون المان در این نمایشگاه برپا می شود و تمام تلاش این اتاق آن است صنعتگران و بازرگانان مهم و قدرتمند المان در این نمایشگاه حضور داشته باشند.
ظاهرا توجه شرکت های بین المللی فعال در صنعت گوشت و متعلقات آن بیش از پیش به این نمایشگاه جلب شده و در طرف مقابل شرکت های ایرانی نیز به بازار های بین المللی توجه ویژه ای پیدا کرده اند.
دکتر مجید افلاکی رئیس انجمن صنفی صنایع فرآورده های گوشتی ایران در این باره می گوید: این نمایشگاه می تواند کمک های خوبی در جهت صادرات به کشور های دیگر بنماید و بازار های صادراتی خوبی را در کشور های همسایه برای ما ایجاد کند.
به هرحال، یک نمایشگاه بین المللی در هر کشوری یک فرصت است و هدف از برگزاری رویداد های مشابه، باز نمودن درهای تجاری با رقبای خارجی است و ما باید بتوانیم از این فرصت به درستی استفاده کنیم و با حضور پر رنگ خود موقعیت را برای رسیدن به اهداف تجاری خود فراهم نماییم.
این نمایشگاه که تنها نمایشگاه تخصصی صنعت گوشتی حلال در ایران و منطقه است حمایت سازمان دامپزشکی، انجمن تولیدکنندگان فرآورده های پروتئینی ایران، انجمن صنفی کارفرمایی تولید و بسته بندی گوشت ایران، انجمن واردکنندگان فرآورده های خام دامی و اتاق بازرگانی ایران و آلمان را با خود دارد.
گفتنی است که ثبت ‌نام برای حضور در این نمایشگاه از طریق سایت iranmeatex.com امکان پذیر است و این سایت تا روزی که تمامی فضای نمایشگاه پر شود همچنان فعال خواهد بود. تاکنون حدود دههاشرکت ایرانی و خارجی برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

ارسال نظرات
موضوعات روز