پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
یک میلیون دانش آموز ایرانی برنامه نویس می شوند!

تیتر20 - کمپین کدنویسی مدارس، از دوشنبه پنجم مرداد تا 30 شهریور در چهار دبستان حومه تهران برگزار می‌شود. این کمپین در نظر دارد یک میلیون دانش‌آموز ایرانی دست‌کم با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا باشند یا در آن بیشتر مسلط شوند.
کمپین «کد کده» با هدف آشنایی دانش‌آ‌موزان کشور با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی آغاز شده است. این کمپین در نظر دارد یک میلیون دانش‌آموز ایرانی دست‌کم با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا باشند یا در آن بیشتر مسلط شوند. کدنویسی مدارس نیز یکی دیگر از کمپین‌های شهروند سازمانی یک شرکت خارجی فناوری حاضر در بازار ایران است که در مدارس حومه شهر تهران با همکاری کانون کارآفرینی ایران اجرا می‌شود. این دوره برای دانش‌آموزانی طراحی‌شده که از توانایی خواندن و نوشتن برخوردارند، اما هیچ پیش‌زمینه و تجربه‌ قبلی از برنامه‌نویسی ندارند.
دوره کدنویسی، به دانش‌آموزان کمک می‌کند که برنامه‌هایی برای حل مسائل مختلف بسازند؛ درنتیجه با خلق بازی‌ و داستان برای هر مسئله، نخستین پایه‌های ذهن خلاق و تحلیل‌گر در کودکان شکل خواهد گرفت.
دوره آموزش کدنویسی به مدت دو ماه در تابستان سال جاری و به‌صورت آزمایشی در چهار دبستان هوشمندسازی شده در قرچک، رباط‌کریم، شهرری و کهریزک برگزار می‌شود. مدت هر یک از جلسات، چهار ساعت در هفته و ظرفیت هر یک از کلاس‌ها 15 نفر است که درمجموع 150 نفر از دانش آموزان مقاطع پنجم و ششم ابتدایی در این دوره تحت پوشش کمپین قرار می‌گیرند. مراحل اجرایی این دوره به این صورت است که ابتدا آزمون ورودی در مدارس انجام می‌شود و پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان داوطلب، کلاس‌ها به مدت 320 ساعت، کلاس درسی برگزار می‌شود و در پایان دوره نیز مسابقه پایانی برنامه‌نویسی برپا می‌شود. علاوه بر این، در جلسات تیم اجرایی کمپین که به‌صورت هفتگی در ماه اول و دو هفته یک‌بار در ماه دوم برگزار می‌شود به ارزیابی عملکرد مربیان و پیشرفت کمپین خواهند پرداخت. سرفصل‌های مطرح‌شده در این دوره عبارت‌اند از: برنامه‌نویسی با استفاده از کاغذ و گراف‌، الگوریتم‌ها در دنیای واقعی: ساخت موشک کاغذی، الگوریتم‌های ترتیبی (هزارتو، کشیدن نقاشی)، حلقه‌ها، برنامه‌نویسی گروهی، عیب‌یابی (دیباگینگ)، عبارت‌های شرطی، آشنایی با مبنای دو، واکنش به رویدادها، حلقه‌های تودرتو، ردپای دیجیتالی: چگونه مراقب فعالیت‌هایمان در دنیای مجازی و اینترنت باشیم.
کمپین کدنویسی مدارس، در راستای تحقق مسئولیت اجتماعی یک شرکت خارجی فناوری و با همکاری کانون کارآفرینی ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش استان تهران، از دوشنبه پنجم مرداد سال جاری تا 30 شهریور برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش