جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
عضو کمیته کارشناسی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: در طرح رجیستری برای ۵ تا ۱۰ درصد گوشی های موجود در بازار پیامکی مبنی بر اینکه تلفن همراه شما از مبادی قانونی خریداری نشده،ارسال می شود.
کد خبر: ۱۸۶۴۲

تیتر20- افشین اکبری عضو کمیته کارشناسی تلفن همراه اتاق اصناف ایران در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح رجیستری تلفن همراه کشور، اظهار کرد: مقرر شده تا طرح ریجستری از ۲۸ مهرماه اجرا شود، همچنین برای ۵ تا ۱۰ درصد گوشی های موجود در بازار پیامکی مبنی بر اینکه تلفن همراه شما از مبادی قانونی خریداری نشده،ارسال می شود.

وی در این خصوص ادامه داد: بنابراین به دنبال ارسال پیامک، خریدار یک ماه فرصت دارد که برای تعیین تکلیف به فروشنده مراجعه کند و بر اساس سیستمی که این موضوع طراحی شده، مغازه‌دار باید 15 درصد از ارزش کالای خریداری‌شده را از طریق سامانه‌ ی گمرک به‌عنوان عوارض ورود پرداخت کند و پس از آن کد رجیستری برای خریدار ارسال می‌شود.

این عضو کمیته با اشاره به اینکه اجرای طرح رجیستری موبایل امری موثر خواهد بود، گفت: فروشندگان مهمترین حلقه در این امر خواهند بود و دغدغه اصلی این افراد فروش بیشتر و ارائه خدمات بهتر است و عرضه کنندگان اهمیتی نسبت به چگونگی ورود کالا نخواهند داد.

اکبری بیان کرد: بروکراسی های اداری برای واردکنندگان دست و پاگیر بوده به طوری که سامانه گمرک در هفته چند روز قطع می شود و واردکننده عمدتا با مشکل ثبت کالای وارداتی خود مواجه است.

وی افزود: با چنین شرایطی آغاز طرح رجیستری اصناف را برای تأمین کالا با مشکل مواجه خواهد کرد.

این رئیس اتحادیه بیان کرد: انحصاری شدن واردات تلفن همراه بازار را دچار مشکل خواهد کرد، به همین سبب باید واردات تلفن همراه برای افراد حقیقی و حقوقی آزاد باشد تاهم نیاز بازار تأمین و هم ضریب مالیاتی مطابق سود اصلاح شود.

عضو کمیته کارشناسی تلفن همراه اتاق اصناف ایران عنوان کرد: یکی از مشکلات گریبان گیر اصناف بحث مالیات بوده و عمدتا اخذ مالیات از خرده‌فروشان با سود آنها که بسیار اندک است،‌ متناسب نیست‌ که باید در این خصوص هم برنامه هایی جهت تسهیل امور در دستور کار قرار گیرد.

طرح رجیستری مانع تجارت غیرقانونی گوشی تلفن همراه

محسن ماندگار کارشناس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: اکثر افراد معتقدند که پس از اجرا طرح رجیستری با مشکل تامین نیاز و یا تنظیم بازار مواجه خواهند شد.

وی در این خصوص اظهار کرد: جلساتی با اعضای اتاق بازرگانی و نمایندگان رسمی وارد کننده تلفن همراه برگزار شده و تعهداتی از این افراد به منظور تامین کالای بازار گرفته شده است.

این کارشناس عنوان کرد: بازاری که تاکنون ظرفیت تجارت غیرقانونی آن نزدیک به 90 درصد بوده است اصلاح آن انتفاع برخی را از بین می‌برد و باعث ایجاد هیجان در بازار می‌شود.

وی افزود:‌ مذاکراتی با وزارت صنعت معدن و تجارت صورت گرفته تا در صورت بروز مشکل در تنظیم بازار گوشی تلفن همراه پس از اجرای طرح از تبصره‌های قانونی استفاده شود و تامین کالا برای فروشندگان تسهیل شود./باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات
موضوعات روز