چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن آمادگی دارد تمامی ایده‌های نوآورانه در حوزه‌ های کارآفرینی مرتبط با بخش مسکن، راه‌ و شهرسازی و نیز بازار پول را که از سوی نخبگان دانشگاهی ارائه می‌شود، پذیرش کند.
کد خبر: ۱۸۹۴۴
آمادگی مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن برای پذیرش ایده‌های نخبگان

تیتر 20 - مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن هفته گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد؛ مرکزی که به گفته ی مدیرعامل بانک مسکن، قرار است به منزله پلی برای ارتباط میان صنعت و دانشگاه ایفای نقش کند.

از ابتدای خرداد تا پایان شهریور امسال که دبیرخانه موقت این مرکز در شرکت فناوری اطلاعات ناواکو (از شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن) شکل گرفت، مجموعا 17 ایده پذیرش و ارزیابی شده که از این تعداد سه ایده برگزیده و واجد شرایط بهره‌مندی از حمایت‌های مرکز شناخته شده است. به این ترتیب صاحبان این ایده‌ها پس از طی مرحله نهایی تایید، در مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن مستقر خواهند شد و در جریان فرآیند پرورش ایده و تبدیل به محصول از خدمات و حمایت‌های این مرکز برخوردار می‌شوند.

اما با آغاز به کار رسمی این مرکز در گام اول باید مسائل و دغدغه‌های حوزه مسکن و صنعت ساختمان، راه‌ و شهرسازی، خدمات بانکداری و نیازهای فناورانه بازار پول برای نخبگان تشریح شود تا آنها با اطلاع از صورت مساله، برای حل این مسائل ایده‌پردازی کنند. این فرآیند به زودی آغاز می‌شود و قرار است در قالب تفاهم نامه‌هایی با مراکز رشد دانشگاه‌ها و دیگر مراکز پژوهشی، فضای لازم برای اینکه پژوهشگران و صاحبان ایده در جریان خلاءهایی که پر کردن آنها نیازمند ایده‌ پردازی است، فراهم و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای رفع مشکلات صنعت در بخش‌های تخصصی حوزه فعالیت مرکز کارآفرینی بانک مسکن میسر شود.

به این ترتیب مرکز توسعه کارآفرینی بانک مسکن در قالب یک ساختار پویا اقداماتی را به منظور هدایت فضای علمی کشور به سمت نیازهای موجود انجام می‌دهد تا ایده‌های اولیه بر اساس این نیازها تنظیم و ارائه شود. پس از آنکه ایده‌ها و طرح‌ها در مرکز پذیرش شود، در گام بعدی علاوه بر اختصاص فضای فیزیکی برای استقرار ایده‌ پردازان در این مرکز، حمایت‌های تخصصی و ارائه مشاوره‌های گوناگون فنی و تخصصی به آنها آغاز می‌شود تا اینکه با طی فرآیند پرورش ایده و تدوین طرح تجاری، در نهایت یک محصول اولیه در قالب تاسیس شرکت، تولید شود.

مسیر تبدیل یک ایده و فکر خلاقانه به محصول تجاری و تبدیل به شرکت با حمایت‌های این شرکت، بین هشت ماه تا حداکثر دو سال برآورد می‌شود و براساس اینکه ایده در چه مرحله‌ای قرار دارد، این روند زمان‌ بر خواهد بود. اما کار مرکز توسعه کارآفرینی فقط به این قبیل خدمات ختم نمی‌شود؛ بلکه در زمینه جذب سرمایه‌گذار نیز از کسب‌ و کارهای دانش‌ بنیان نوپا که بر اساس ایده‌های خلاقانه شکل می‌گیرد، اقداماتی صورت خواهد گرفت. در این راستا از ظرفیت شرکت‌های زیرمجموعه بانک مسکن نیز استفاده می‌شود.

یکی از این شرکت‌ها که در گام بعدی می‌تواند به کمک مرکز توسعه کارآفرینی بیاید، شرکت تامین سرمایه بانک مسکن است که اخیرا پیش‌ قدم شده تا نسبت به جذب سرمایه برای پنج شرکت دانش‌ بنیان نوپای فعال در صنعت ساختمان و حمل‌ و نقل از طریق راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه اقدام کند. این صندوق ابزار کارآمدی برای حمایت از کسب‌ و کارهای نوپا محسوب می‌شود که اگر چه در آغاز مسیر هستند اما چشم‌ انداز خوبی از سوددهی برای آنها قابل تصور است.

از این رو پیش‌ بینی می‌شود در آینده بتوان با استفاده از ظرفیت این شرکت نسبت به راه‌اندازی صندوق‌های جسورانه دیگری که از طریق عرضه در بورس، سرمایه‌های خرد و کلان را برای تحقق اهداف شرکت‌های دانش‌ بنیان و تولید محصولات نوآورانه و در عین حال کاربردی جذب می‌کند، برای ایده‌های پا گرفته در مرکز توسعه کارآفرینی اقدام کرد./پایگاه خبری بانک مسکن

ارسال نظرات
موضوعات روز