شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

تیتر20 - عبدالرحیم احمدی، رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت گفت: ممنوعیت واردات ساعت دیواری و رومیزی، قاچاق این کالاها را بسیار افزایش داده است.

وی افزود: با توجه به این‌که از حدود یک سال قبل ثبت سفارش ساعت رومیزی و ساعت دیواری انجام نمی‌شود، واردات این کالاها به صورت قاچاق صورت می‌گیرد.

احمدی افزود: بارها این موضوع را پیگیری و از مجمع امور صنفی اتاق اصناف درخواست کردیم به این موضوع رسیدگی کنند و واردات آزاد شود اما دلیل این موضوع را حمایت از تولیدات داخلی عنوان می‌کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت ادامه داد: این در حالی است که هیچ ساعت رومیزی در داخل کشور تولید نمی‌شود و ساعت دیواری تولید داخل نیز بسیار کم است و اغلب وارداتی هستند.

احمدی در بخشی از سخنان خود در پاسخ به این سوال که آیا باتری ساعت نیز به صورت قاچاق وارد می‌شود؟ گفت: اندازه باتری ساعت مچی کوچک است و با توجه به ممنوعیت واردات آن، به صورت قاچاق وارد می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت اظهار داشت: معمولا مسافران که به کشور‌های دیگر سفر می‌کنند این باتری‌ها را به صورت قاچاق وارد می‌کنند چون اندازه آن کوچک بوده و به راحتی قابل جابجایی است.

وی گفت: ساعت رومیزی مورد استفاده بسیاری از مردم است و همچنان از ساعت به صورت سنتی برای تنظیم انجام امور مختلف استفاده می‌شود و علاقه‌مندان خاص خود را دارد.

احمدی با بیان این‌که هرچه زودتر باید واردات ساعت رومیزی، ساعت دیواری و باتری ساعت آزاد شود، گفت: قبل از ممنوعیت واردات، تعرفه گمرکی ساعت‌های دیواری 80 درصد و رومیزی 60 درصد بوده است.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان ساعت درباره‌ ساعت مچی و میزان قاچاق آن نیز گفت: با توجه به آزاد‌ بودن واردات ساعت مچی، قاچاق آن بسیار کم است و شاید حدود 10 درصد باشد چراکه تعرفه گمرکی ساعت مچی چهار درصد است.

وی گفت: به شکایات رسیده به اتحادیه برخورد می‌کنیم و کسانی که اعتراضی دارند می‌توانند با شماره 88594106 و 88594107 تماس بگیرند تا رسیدگی شود./ایسنا

برچسب ها: ساعت بازار ساعت
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش