جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
حدود چهار سال از حضور هاشم یکه زارع در راس هرم مدیریتی بزرگترین خودروساز ایران می گذرد و این در شرایطی است که وی توانست در طول این مدت اقدامات موثری را در ایران خودرو انجام دهد.
کد خبر: ۱۹۵۱۳
یکه زارع در ایران خودرو چه کرد؟

تیتر20 - حدود چهار سال از حضور هاشم یکه زارع در راس هرم مدیریتی بزرگترین خودروساز ایران می گذرد و این در شرایطی است که وی توانست در طول این مدت اقدامات موثری را در ایران خودرو انجام دهد.
افزایش تیراژ یکی از اقدامات مهم یکه زارع در ایران خودرو به شمار می رود، به نحوی که این شرکت طی چهار سال گذشته با روندی رو به رشد در تولید مواجه بوده است. در کنار این موضوع اما عقد چند قرارداد مهم با خودروسازان و شرکت های خارجی نیز دیگر اقدام موثر این مدیر قدیمی در بزرگترین خودروساز کشور به شمار می رود. 
بازگرداندن پژو به ایران پس از چند سال جدایی و عقد قرارداد همکاری مشترک با این شرکت، نقطه عطف اقدامات یکه زارع محسوب می شود، چه آنکه قرارداد موردنظر هرچند کند، اما به هر حال وارد فاز اجرایی شده است.
از سوی دیگر، عقد قرارداد با بنز آلمان نیز دیگر دستاورد مهم دوران مدیریتی یکه زارع در ایران خودرو است و در کنار آن، هیوندایی نیز قرار است همکاری مشترک با شاخه تجاری ساز ایران خودرو (ایران خودرودیزل) را از سر بگیرد.
جدای از این اقدامات اما دستاورد بسیار مهم دیگر در دوران مدیرعاملی یکه زارع، عقد قرارداد 10 جانبه با طراحان و قطعه سازان بین المللی و داخلی جهت ساخت پلت فرم اختصاصی است. 
طبق این قرارداد که می تواند نتایج مثبت و آینده سازی را برای خودروسازی کشور در پی داشته باشد، بناست پلت فرمی اختصاصی و به روز و مبتنی بر فناوری جهانی برای ایران خودرو طراحی و چند محصول مختلف روی آن ساخته شود. 
اگر این طرح به سرانجام برسد، به قول خود یکه زارع می تواند به یک یادگاری ارزشمند برای خودروسازی ایران تبدیل و ایران را برای اولین بار صاحب پلت فرم اختصاصی کرده و ایران خودرو نیز در مسیر خودروساز شدن به معنای واقعی قرار دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز