جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
لیفان مدل‌های 620 و ایکس 60 نمونه‌هایی بود که توانست شکست 520 را جبران کرده و وجهه لیفان را در میان مصرف‌کنندگان ایرانی تا حدی اصلاح کند.
کد خبر: ۱۹۹۱۸
خودرو چینی خانوادگی!/نیم نگاهی به لیفان 820 در ایران!

تیتر20 - سازنده اي كه گام در مسير توسعه مي گذارد و همواره در تلاش است تا عيوب و نارضايتي مشتريان را رفع كند، صنعتگري قابل اعتماد است. چراكه آینده‌نگری و برنامه‌ریزی را سیره عمل خود ساخته و صدالبته در پی جلب رضايت مشتریان خویش است؛ لیفان مصداق این امر است، شركتي كه هرروز بهتر از روز قبل است. 
لیفان، یک شرکت خصوصی است كه در ردیف 5 کمپانی بزرگ موتورسیکلت‌ساز چین جای گرفت. نخستین خودروی سواری این شرکت لیفان 520 بود كه روانه بازارهای جهانی گردید و در کشور ما نیز مونتاژ می‌شد که البته تجربه موفقي نبود كه بعدها جای خود را به سدان 620 داد و اين شروع موفقيت هاي ليفان در اين عرصه در ايران محسوب مي شد.
در كنار اينها خودروی کراس‌اوور این شرکت با مدل X60 خودرویی کاملاً نام‌آشنا برای ايرانيان است كه آن هم كاملا در بازار ايراني موفق بود. اين روزها كرمان موتور با خودرويي جديد از ليفان وارد بازار كشورمان شده ست. اين خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی پکن در سال 2014 توسط لیفان رونمایی شد كه سبب شد کارشناسان به پیشرفت خودروسازی لیفان در طراحی اعتراف كنند.  
لیفان 820 یک سدان با سایز متوسط است كه در کلاس D قرار مي گيرد و خودرويي پرقدرت محسوب مي شود.  لیفان ۸۲۰ در کشور چین در ۲ نسخه عرضه می شود ولی در ایران فقط با نسخه ۲٫۴ لیتری ارائه می شود. اين خودرو كابيني جا دار و صندوقي بزرگ دارد و به عنوان خودرويي در رنج قيمت 100 ميليون ، انتخابي مناسب براي خانواده هاي پر جمعيت محسوب مي شود.  اين خودرو بر خلاف مدل های دیگر لیفان که از نظر ظاهری جذابيت زيادي ندارند لیفان 820 از طراحی قابل قبولی برخودار می باشد. 

عمادالدين جعفري: خودرويي مناسب براي خانواده هاي پرجمعيت
عمدالدين جعفري، كارشناس خودرو ليفان 820 را خودرويي با موتور قوي مي داند. اين كارشناس ليفان را اين اينگونه معرفي كرد:  لیفان از قدیمی‌‎ترین‌ها به شمار می‌آید. این شرکت که سال 1371/ 1992 تاسیس شده، با مدل 520 خود وارد بازار رقابت ایران شد؛ ولی در مواجهه با محصولاتی همچون سمند، تندر90 و پژو 405 با شکست روبه‌رو گردید. 
این شکست شرکت لیفان را ناامید نکرد و در یک دوره زمانی نسبتا کوتاه، محصولات دیگری را نیز برای به دست آوردن بازار فروش راهی ایران کرد. مدل‌های 620 و ایکس 60 نمونه‌هایی بود که توانست شکست 520 را جبران کرده و وجهه لیفان را در میان مصرف‌کنندگان ایرانی تا حدی اصلاح کند. 
وي معتقد است اين خودرو با حجم كابين و ظرفيت بالاي داخلي كه دارد براي خانواده ها خودرويي مناسب محسوب مي شود.
وي افزود: ليفان 820 با ميزان 18 تا 25 درصد داخلي سازي طبق دستورالعمل تمام خودروهاي وارداتي توليد مي شود و در اين كلاس با قيمت حاضر رقيب هاي چنداني ندارد. اين خودرو كه از ظاهر زيبايي نسبت به ديگر توليدات ليفان برخوردار است با توجه به قيمتي كه دارد و قدرت موتور آن خودروي مناسبي است.
جعفري افزود: اين خودرو در ابتداي توليد با استقبال زيادي مواجه بود اما در ادامه با توجه به تعداد محدودي كه براي فروش داشت هم خيلي موفقيت آميز عمل نكرد.

ايرادهايي كه به اين خودرو وارد است
طبق شناختي كه از چيني ها داريم هر چقدر که در طراحی خارجی خودرو پبشرفت کرده اند در طراحی داخلی و استفاده از متریال با کیفیت حرفی برای گفتن ندارند. داخل ماشين تهویه هوای مطبوع اتوماتیک ساده و سیستم صوتی كه حتي لمسي نيست قرار دارد. اجناس بکار رفته در جلو داشبورت از با کیفیت پایین و ارزان قیمت بوده که برای این خودرو ضعف بزرگی به حساب می آید.
بعلاوه اينكه ليفان 820 با موتور قدرتمند ۲٫۴ لیتری شتاب و سرعت خوبی ندارد که از مهم ترین عوامل کم شتاب بودن لیفان ۸۲۰ وزن زیاد این سدان اهل چین است. 
نکته مهم دیگر هم این است که در لیفان ۸۲۰ تناسب بین حجم موتور و قدرت خروجی وجود ندارد و در شتاب آن تاثير مي گذارد. 

در ظاهر مثل هم،‌ در كيفيت چطور؟ 
مهندسین کمپانی لیفان در اين خودرو ترکیبی از محصولات محبوب و دوست داشتنی خودروسازان جهان را استفاده کرده اند. بطوري كه در بخش طراحی ظاهری، جلو پنجره آن شبيه فورد موندئو است. چراغ های جلو مشابه آئودی A6 است و در بخش عقب خودرو نيز مشابه عقب آئودی  و سوناتا است هرچند كه در نگاه كلي مي توان آن را مشابه لکسوس ES دانست.
اين شباهتها و تفاوتها اولويت بندي خريدار را تغيير مي دهد برخي به ظاهر خودرو بيشتر از كيفيت اهميت مي دهند، برخي ديگر براي انتخاب خود سقف بودجه در نظر مي گيرند و اينها انتخاب هر فرد را تغيير مي دهد در ادامه برخي از اين خودرو ها كه با ليفان 820 از لحاظ قيمت يا كيفيت هم رده هستند مقايسه مي كنيم تا خواننده در انتخاب خود راحتتر تصميم بگيرد. 

لیفان 820 یا کیا سراتو
هر دو خودرو در ایران مونتاژ می‌شوند  درحالي كه لیفان از موتور پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تری بهره می‌برد و حتي در مقابل سراتو مصرف سوخت کمتری دارد. از لحاظ ظاهري لیفان به روز‌تر بوده و امکانات به مراتب بیشتری نسبت به سراتو دارد، چرا‌که سراتوی نسل قبل در ایران مونتاژ می‌شود. لیفان اتاقی بزرگ‌تر و البته کابینی جادار‌تر دارد. کیفیت مواد به کار رفته درون کابین هر دو خودرو متوسط است اما طراحی کابین لیفان به روز‌تر بوده و زیبا‌تر است. 
به‌طور کلی هر دو خودرو انتخاب‌هایی مناسب هستند اما مصرف کمتر و البته استهلاک پایین در سراتو و موتوری قوی‌تر با کابینی جادارتر و امکانات بیشتر نیز در لیفان مزيت هاي هركدام نسبت به ديگري محسوب مي شود.

هیوندای سوناتا و لیفان 820 
لیفان 820 خودرویی است که سازندگانش آن را هم رده تویوتا کمری معرفی مي کنند و سوناتا نيز از لحاظ ابعاد کلی و حتی در ریزترین اجزای خارجی دقیقا مشابه مدل پیشین است و از این رو تشخیص خودروی سوناتا 2009 از سوناتا 2006 دشوار به نظر می‌رسد و حتی اگر بیننده شاهد تغییرات انجام شده در بدنه و طرح خارجی مدل فیس‌لیفت باشد، تصور خواهد کرد صاحب اتومبیل تغییرات موجود را انجام داده است.
همان طور که مي دانيم، این دو خودرو از دو نسل کاملا متفاوت هستند و از فناوری‌های ساخت متفاوتی بهره می‌برند.
 هیوندای سوناتا 2009 خودرویی است کره‌ای از آخرین ویرایش نسل پنجم آن و لیفان 820 نیز اگرچه جزو جدیدترین خودروهای معرفی شده به بازار است و خود را در ردیف خودروهای لوکس قرار داده؛ اما هنوز راه زیادی را باید بپیماید تا قابلیت‌های خود را در زمینه‌های فناوری و کیفیت ساخت نشان دهد. اين دو خودرو هرچند از نظر سطح قیمت در یک رده هستند، اما نباید از سال ساخت آنها غافل ماند. همین مساله کافی است تا دریابیم اگر بتوانیم یک هیوندای سوناتای 2009 کم کارکرد و سالم را انتخاب کنیم در انتخاب خود چندان دچار اشتباه نشده‌ایم.

ارسال نظرات
موضوعات روز