جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲

تیتر20 - آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چطور برخی از افراد توانسته اند چنین موفق شوند؟ ایده عالی، انگیزه، مقاومت و کمی شانس قطعا کارساز بوده است اما بیشتر افراد موفق عادات یکسانی دارند. در زیر ۹ عادتی که باعث شده آنها چنین موفق شوند را مرور میکنیم:

۱. آنها به تمرکز می پردازند.
ری دالیو موسس شرکت بریج واتر در مصاحبه سال ۲۰۱۳ اش با هافینگتون پست گفته است که «تمرکز اصلی ترین دلیل موفقیت من در زندگی است.» اپراه، راسل سیمونز، آریانا هافینگتون و بیل فورد نیز تمرکز و مدیتیشن را بزرگترین عامل موفقیت خود دانسته اند.
با داشتن آرامش، ورزش کردن، تغذیه سالم و خواب کافی شانس خود برای موفقیت را افزایش دهید.
۲. آنها صبح زود از خواب بیدار می شوند. 
باراک اوباما، ریچارد برنسون، جک دورسی، لاری شولتز، تیم کوک و اورسولا برنز (مدیرعامل زیراکس) به صبح زود از خواب بیدار شدن مشهورند. این موضوع چه ربطی به موفقیت آنها دارد؟ آنها میتوانند به دلیل زودتر بیدار شدن روزشان را زودتر از بقیه آغاز کنند، ورزش کنند و کمی زمان شخصی داشته باشند. همچنین این افراد شادتر و فعال تر هستند.
۳. آنها با بقیه روابطی ایجاد می‌کنند. 
افراد موفق به اهمیت ایجاد روابط پی برده اند. در حقیقت پژوهش ها نشان داده که ایجاد رابطه میتواند به عملکرد بهتر افراد در محل کار بینجامد و احتمالا به موفقیت رسیدن کار را افزایش می‌دهد. ایجاد روابط میتواند به افراد موفق کمک کند تا خلاقیت بیشتری داشته باشند. دیل کارنگی می‌گوید: «افراد موفق به ندرت شکایت یا انتقاد می‌کنند. آنها صادق و همدل هستند.»
۴. همیشه به کاری مشغول هستند.
افراد موفق به ندرت بی کار هستند و حدود ۶۰ تا ۶۵ ساعت در هفته کار می‌کنند. الون ماسک در هفته بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت کار می‌کند و می‌گوید که «کارآفرینان باید چنین شیوه کاری را در پیش بگیرند.»
۵. آنها میدانند که چه زمانی پاسخ منفی بدهند.
وارن بافت می‌گوید: «تفاوت میان افراد موفق و افراد خیلی موفق این است که افراد خیلی موفق تقریبا به همه چیز پاسخ منفی میدهند.»
افراد موفق میدانند با گفتن «خیر» به منفی گرایی، کار اضافی و فعالیت هایی که زمان را هدر میدهند، میتوانند بر افزایش کارایی خود تمرکز کنند. اگر آنها بخواهند به همه کس و همه چیز پاسخ مثبت دهند، حواسشان پرت میشود و نمیتوانند به کارهایی برسند که باید انجام شوند.
۶. آنها تلویزیون نمی بینند؛ مطالعه می‌کنند.
طبق گزارش توماس کورلی، نویسنده کتاب «عادات ثروت: عادات موفقیت آمیز افراد ثروتمند»، ۶۷ درصد از افراد پولدار در روز تنها یک ساعت یا کمتر به تماشای تلویزیون می پردازند.
علاوه بر این ۸۶ درصد از افراد ثروتمند به مطالعه علاقه دارند و رقم خیره کننده ۸۸درصد از این افراد به مطالعه کتاب هایی در زمینه ارتقای شخصی می پردازند. آنها هر روز حداقل ۳۰ دقیقه را به مطالعه اختصاص می دهند.
۷. آنها از یک شب قبل لیست کارهای فردای خود را می نویسند.
افراد ثروتمند به این موضوع مشهور شده اند که از یک شب قبل لیست کارهای روزانه شان را می نویسند. همچنین آنها به منظور اولویت بندی، هر کدام از آن کارها را شماره گذاری می‌کنند.
۸. آنها هدف گذاری می‌کنند و به تصویر پردازی ذهنی می پردازند.
طبق گزارش مجله entrepreneur، ۹۵ درصد از افراد موفق اهداف، برنامه ها و تصورات و نگرششان را به طور مرتب می نویسند. آنها این کار را از شب قبل انجام میدهند تا صبح روز بعد اولین چیزی که به خاطر می آورند، آمادگی شان برای روبرو شدن با چالش هایی باشد که در انتظار آنهاست.
۹. آنها مسائل مالیشان را مدیریت می‌کنند.
افراد موفق به این دلیل توانسته اند به جایگاه فعلی شان برسند که مسائل مالیشان را به خوبی مدیریت کرده اند. این بدان معنی است که آنها پولشان را به شکل هوشمندانه ای پس انداز کردند به دنبال موقعیت های جدید گشتند و سرمایه ای برای مواقع اضطراری کنار گذاشتند. آنها بخشنده تر بودند و به افراد نیازمند کمک کردند.
افراد موفق همیشه خود را آماده کسب موفقیت می‌کنند و اغلب نیز آن را به دست می آورند.
مترجم: شادی حسن پور/ منبع: ماهنامه پنجره خلاقیت

برچسب ها: ثروت
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش