جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
یادداشت
در واقع روابط عمومی ایران خودرو توانست در دوران مدیریت علی مصریان، پل ارتباطی مناسبی میان رسانه ها و بزرگترین خودروساز ایران باشد و حواشی نیز خدشه چندانی به آن وارد نکرد.
کد خبر: ۲۱۴۸۰

نگاهی به کارنامه مرد موفق ارتباطات ایران خودرو


تیتر20 - عصر چهارشنبه گذشته در حالی علی مصریان پس از حدود 5 سال از مدیریت ارتباطات ایران خودرو کنار رفت که دوران مدیریت وی را می توان در مجموع مثبت و نسبتا قابل دفاع ارزیابی کرد.

ازآنجاکه صنعت خودرو ایران معمولا درگیر حواشی خاص خود بوده و همواره مورد نقد افکار عمومی و کارشناسان بوده و هست، مدیران ارتباطات شرکت های خودروسازی کشور بار سنگینی را بر دوش دارند، چه آنکه باید حجم وسیعی از حاشیه ها و بحران ها را مدیریت کنند.

در این بین، ایران خودرو نیز به عنوان بزرگترین خودروساز داخلی همواره در معرض حواشی و تیغ انتقادات و اعتراض ها قرار داشته و مدیران ارتباطات این شرکت رفتارها و واکنش های متفاوتی را به این ماجراها داشته اند. 

در دوران 5 ساله حضور مصریان در مدیریت ارتباطات ایران خودرو اما رسانه ها به خصوص مطبوعات و سایت های خودرویی، از احترام و پشتیبانی مناسبی برخوردار بوده و توانستند به واسطه باز بودن فضا، ارتباط مناسب و نسبتا نزدیکی با مدیران ایران خودرو برقرار کنند.

 این ارتباط مناسب بدون شک ناشی از مدیریت صحیح مصریان بود، چه آنکه وی خود نیز از جنس رسانه است و رسانه ای بودنش سبب شد خبرنگاران پشت درهای ایران خودرو نمانند. 

به عبارت بهتر، چون مصریان خود پیش تر به عنوان خبرنگار فعالیت کرده، طبعا با درک بهتر و وسیع تری به دغدغه های رسانه ای نگریست و سعی کرد تا حد امکان فضا را برای فعالان عرصه خبر (در حوزه خودرو) باز نگه داشته و واکنش های غیر حرفه ای علیه انتقادات و منتقدان بروز ندهد.

در نهایت اما به نظر می رسد برگزاری نشست های خبری تخصصی (که البته این اواخر کمرنگ شد)، اتصال خبرنگاران به مدیران میانی ایران خودرو جهت انجام مصاحبه و کسب اخبار و پشتیبانی از رسانه های نوپای خودرویی را می توان از جمله نقاط روشن دوران مدیریت مصریان در ارتباطات ایران خودرو دانست. 

در واقع روابط عمومی ایران خودرو توانست در دوران مدیرت وی، پل ارتباطی مناسبی میان رسانه ها و بزرگترین خودروساز ایران باشد و حواشی نیز خدشه چندانی به آن وارد نکرد.

البته بدون شک عملکرد مصریان نیز مانند دیگر مدیران ارتباطات، خالی از نقاط ضعف و عیب و ایراد نبوده و نکات منفی نیز در کارنامه کاری وی به چشم می آید (از جمله حساسیت های بیش از حد نسبت به برخی اخبار و گزارش ها)؛ با این حال در مجموع کفه ترازوی مدیریت مصریان به سمت نکات مثبت سنگینی می کند. این موضوع را می توان از واکنش های رسانه ها به استعفای وی به خوبی متوجه شد، چه آنکه بسیاری از خبرنگاران حوزه صنعت و خودرو از رفتن مصریان ابراز ناراحتی کردند، اتفاقی که در مورد مدیران ارتباطات کمتر رخ می دهد.

مرتضی آقایی


یک انتصاب هوشمندانه

هرچه هست، مصریان به دلایلی که خود می داند، صلاح دید از مدیریت ارتباطات ایران خودرو کنار رفته و جایش را به مرتضی آقایی مرد کهنه کار ارتباطات بدهد. در واقع آقایی از جنس تیم مدیریتی پنج سال گذشته ایران خودرو به شمار می رود و سال هاست در کیلومتر 14 جاده مخصوص روزگار می گذراند و می توان گفته انتخاب عاقلانه ای برای مدیریت ارتباطات ایران خودرو به شمار می رود.

به نظر می رسد آقایی اگر راهی را که مصریان رفت (البته با نوآوری هایی که خود می داند)برود، می تواند دوران موفق 5 سال گذشته را در ارتباطات ایران خودرو تکرار و حتی روزهایی بهتر را رقم بزند. در این شرایط، حفظ ارتباط مناسب میان رسانه ها و مدیران ایران خودرو، واکنش های منطقی نسبت به اخبار و همچنین باز نگه داشتن درهای بزرگترین خودروساز ایران به روی رسانه ها را می توان از جمله اولویت های کاری آقایی در کیلومتر 14 جاده مخصوص دانست.

ارسال نظرات
موضوعات روز