جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
بازه قیمتی 35 تا 50 میلیون تومان یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین بازه‌های قیمتی خریداران وطنی بوده و البته انتظار نداشته باشید که با این بودجه بتوانید به محصولات روز دست پیدا کنید! جالب اینکه اکثر خودروهای این بخش را دو خودروساز ساخته و در حقیقت طیف محصولات ارائه شده در این بازه قیمتی به قدری شبیه هم بوده که اکثر آن‌ها را می‌توان یک خودرو با چند اختلاف جزئی دانست.
کد خبر: ۲۱۷۱۰
دانگ فنگ H30 کراس بخریم یا پژو 206 SD V8؟

تیتر 20 - پژو 206 یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تولیدی توسط ایران‌خودرو است که به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها با ما وداع کند! انواع و اقسام گوناگون این خودرو در فرم‌های هاچبک و سدان تولید می‌شود که مدل حاضر در این مقایسه از نوع صندوقدار V8 بوده و که پس از مدل فول V9 کامل‌ترین نسخه محسوب می‌شود. در طرف دیگر این مقایسه دانگ فنگ H30 کراس قرار گرفته که آن‌هم توسط ایران‌خودرو تولید می‌شود. دلیل اینکه فول ترین نمونه 206 صندوقدار را در برابر دانگ فنگ قرار ندادیم عدم تولید آن و بنابراین در دسترس نبودن مدل‌های صفرکیلومتر در حال حاضر و زمان نگارش مطلب است. اخیرا خط تولید نسخه اتوماتیک 207i صندوقدار نیز راه‌اندازی شده که می‌تواند گزینه‌ای نزدیک‌تر در آینده برای رقابت باشد.

وجه مشترک این دو خودرو پیشرانه‌ای است که از نوع 4 سیلندر 1.6 لیتری با خروجی 105 اسب بخار و گشتاور 142 نیوتون متر می‌باشد. ایران‌خودرو می‌گوید H30 کراس بر پایه پلتفرم پژو 308 ساخته شده که یک رده بزرگتر از 206 محسوب می‌شود و اگرچه طراحی آن را نمی‌توان الزاماً زیبا دانست اما در مقایسه با 206 که همه‌روزه می‌بینیم تازه‌تر بوده و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند.

اما نقطه قوت دانگ فنگ به گیربکس ساخت آیسین مربوط می‌شود. نیروی پیشرانه‌ی این خودرو از طریق گیربکس 4 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. درحالی‌که گیربکس 206 صندوقدار V8 از نوع پنج سرعته دستی است.

با توجه به اینکه H30 کراس حدود 200 کیلوگرم سنگین‌تر از 206 صندوقدار است بنابراین در بحث شتاب و حداکثر سرعت این حریف فرانسوی است که دست برتر را دارد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 206 صندوقدار طبق اعلام سازنده برابر با 11.4 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 193 کیلومتر در ساعت بوده درحالی‌که شتاب و حداکثر سرعت H30 کراس به ترتیب برابر با 12.5 ثانیه و 183 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

به نظر می‌رسد تا به اینجا هر دو حریف شرایط مشابهی دارند. موضوع مهم دیگر درباره خودروهای تولید داخل مصرف سوخت آن‌هاست. 206 صندوقدار اتوماتیک در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی 6.6 لیتری داشته درحالی‌که همزاد چینی آن مصرف سوخت 7.04 لیتری را نشان می‌دهد.

مقایسه مشخصات فنی

 دانگ فنگ H30 کراس اتوماتیک 

پژو 206 صندوقدار V8

موتور

4 سیلندر 1.6 لیتری

4 سیلندر 1.6 لیتری
قدرت

 105

105

گشتاور

 142142
گیربکس4 سرعته اتوماتیک

5 سرعته دستی

طول

 4351 4188
عرض 1760

 1655

ارتفاع

 1528 1456
فاصله بین دو محور 2610

 2443

وزن

 1230 1086
مصرف سوخت7.04

6.6

حجم صندوق بار

 417 325
شتاب صفر تا صد12.5 ثانیه

11.4 ثانیه

حداکثر سرعت

 183193
قیمتحدود 46

حدود 40


پدال
ارسال نظرات
موضوعات روز