سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
گزارش تیتر20 از رقابت سرسختانه اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب
سال های سال از یک مسیر می رویم، یک بانک مورد اعتمادمان است و حتی برای عوض کردن برند تلفن هوشمندمان هم دست به ریسک نمی زنیم. تنها در دو صورت است که وسوسه می شویم و به فکر تغییر می افتیم. زمانی که احساس کنیم اطرافیان از چیزی صحبت می کنند که ما از آن بی اطلاعیم و یا زمانی که چهره معروفی پیشنهاد برندی را به ما بدهد؛ آن هم چهره شناخته شده و مورد اعتمادی مانند اسطوره فوتبال ایران،علی دایی!
کد خبر: ۲۲۱۴۰
دنگی سفر کنید!

تیتر20 -  آذین آموزگار -  آژانس ها، اسنپ، تپ‌سی، کارپینو و حالا دینگ! شما کدام یک را انتخاب می کنید؟

آژانس محلمان یا تاکسی یاب؛ مساله این است!

دفترچه تلفن‌های قدیمی را که باز کنیم و انگشت اشاره را روی حرف اول آن بگذاریم وارد لیستی از مکان‌ها و شماره‌هایی با حرف الف می‌شویم که مطمئنا شماره آژانس محلمان هم با یک کد اشتراک معروف باید جزو اولین شماره‌های آن لیست باشد.

دنگی سفر کنید!

زمانی را به یاد می‌آوریم که تلفن را برمی‌داشتیم و با عجله از رزروشن آژانس محله‌مان خواهش می‌کردیم که اولین ماشینی که از سرویس اش برگشت را برای ما بفرستد؛ گاهی با جمله 20 دقیقه باید منتطر بمانید مواجه می‌شدیم و به ناچار با یک حساب و کتاب زمانی تاکسی‌های خطی خیابان را به انتظار ترجیح می‌دادیم و این داستان هر روزه ادامه داشت...

این آخری‌ها نهایت شوقمان زمانی بود که بعد از چند بوق رزروشن آژانس بدون پرسیدن کداشتراک به فامیلی خطابمان می‌کرد و در پاسخ به تعجبمان می‌گفت که شماره منزل شما در سامانه ما ثبت شده است.

دوستانتان را معرفی کنید و رایگان سفر کنید

این روال ادامه داشت تا زمانی که دیدیم دوستانمان از یک اپلیکیشن خودرویاب صحبت می‌کنند و می‌گویند که اگر کسی را به استفاده از آن تشویق کنند سفر رایگان نصیبشان می‌شود.

کم‌کم دو اپلیکیشن تپ‌سی و اسنپ بین مردم شناخته شدند. جالب بود در هر نقطه‌ای می‌توانستیم درخواست خودرو داشته باشیم و دیگر از کد اشتراک و آن انتظار 20 دقیقه‌ای خبری نبود. 

از دیگر مزایای این دو سامانه هوشمند حمل و نقل، پرداخت اینترنتی هزینه و همچنین داشتن مشخصات راننده قبل از سوار شدن به تاکسی مورد نظر بود.

هر چند با حواشی‌ای که برای این اپلیکیشن‌ها به وجود آمد مدتی اخبار منفی درباره آن‌ها زیاد شد اما خدمات و همچنین دریافت هزینه کم سفر که در مقایسه با آژانس‌ها در نظر گرفته بودند توانست جایگاه آن‌ها را حفظ کند. 

پراید را فراموش کنید

درست در زمان اوج محبوبیت این دو اپلیکیشن بود که رانندگان تاکسی و آژانس‌ها احساس خطر کردند و از نمایندگان مجلس خواستند که جلوی فعالیت چنین اپلیکیشن‌هایی را بگیرد.

 طبیعتا با وجود فعالیت مجوزدار اسنپ و تپ‌سی، نه تنها اعتراض رانندگان نتیجه‌ای در پی نداشت، بلکه در نهایت باعث این شد که تاکسیرانی برای رقابت با این دو سرویس خصوصی رسما وارد عمل شود. و این گونه بود که کارپینو در اسفند ماه سال ۹۵، خواسته یا ناخواسته متولد شد. 

روند کار با کارپینو هم مانند اسنپ و تپ‌سی طراحی شده و با تعیین مبدا و مقصد نزدیک‌ترین تاکسی‌ها به شما معرفی می‌شوند. 

اما برای جذابیت آن از یک منوی رنگی استفاده شده و برای تک تک عملیاتتان باید وارد منوی جداگانه شوید که این کار را سخت می‌کند. در عوض در کارپینو بر خلاف اسنپ این شما هستید که راننده و خودرویش را انتخاب می‌کنید، نه راننده شما را. 

و این نکته خوب را شاید بتوان مزیت بزرگ رقابتی کارپینو در برابر سایر سرویس‌ها توصیف کرد.

 اما برای کاربری که تاکنون از اسنپ استفاده کرده است سخت است زمان طولانی را منتظر درخواستش بماند چراکه در محله‌های خلوت فاصله نزدیک‌ترین تاکسی کارپینو به شما حداقل دو برابر نزدیک‌ترین خودرویی است که از اسنپ و تپ‌سی در آن نقطه حضور دارد.

با تمام این تفاسیر و تلاش شهرداری در نهایت کارپینو نتوانست رقیب جدی‌ای برای اسنپ و تپ‌سی از کار درآید. می‌توان گفت اگر خودروهای پژو و سمند شهرداری را به پراید سواری ترجیح می دهید شاید این اپلیکشن بتواند برایتان جذاب باشد.

ظهور رقیب تازه نفس

با وجود تاکسی‌یاب‌های معرفی شده و محبوب مردم و با وجود مشغله این روزهای آن ها شاید حتی هزینه زمانی برای دانلود و وارد شدن به یک اپلیکیشن جدید و شناختن روند کار با آن برای بیشتر مردم به صرفه نباشد. 

سال های سال از یک مسیر می رویم، یک بانک مورد اعتمادمان است و حتی برای عوض کردن برند تلفن هوشمندمان هم دست به ریسک نمی زنیم. 

تنها در دو صورت است که وسوسه می شویم و به فکر تغییر می افتیم. زمانی که احساس کنیم اطرافیان از چیزی صحبت می کنند که ما از آن بی اطلاعیم و یا زمانی که چهره معروفی پیشنهاد برندی را به ما بدهد؛ آن هم چهره شناخته شده و مورد اعتمادی مانند اسطوره فوتبال ایران،علی دایی!

دنگی سفر کنید!

چند وقت پیش بود که مراسم رونمایی از اپلیکیشن خودرو یاب با برند دینگ برگزار شد و در این مراسم علی دایی به عنوان سفیر این برند معرفی شد. واقعا چه کسی بهتر از اسطوره فوتبال ایران می توانست برای چهره تبلیغاتی برندی انتخاب شود.

دایی چند سالی است که علاوه بر رشته ورزشی در زمینه تجارت و تبلیغات هم فعالیت می کند. چهره خندان او را بر روی موتور سیکلت های تلاش هنوز هم به خاطر می آوریم. 

او یکی از اولین چهره های ورزشی بود که به حوزه تبلیغات ورود پیدا کرد؛ همین چند وقت پیش هم به عنوان چهره تبلیغاتی مجتمع الماس کریم خان زند به روی بیلبوردها رفت. 

حالا او را در سبکی دیگر از تبلیغات می بینیم. تبلیغ یک اپلیکیشن خودرو یاب...

بی شک دایی بهترین گزینه تبلیغاتی در این بازار گرم اپلیکیشن‌های خودرو یاب برای دینگ بود.

البته ناگفته نماند که دینگ تمام تلاشش را کرده تا خدماتی متفاوت تر از دیگر خودرو یاب ها ارائه دهد. 

خدماتی که اغلب آن ها را در خودرویاب های خارج از کشور دیده بودیم. 

برای مثال در دینگ می توانید خودرو را به صورت ساعتی در اختیار بگیرید که این امکان در مقایسه با انتخاب گزینه چند مسیری که در دیگر اپلیکیشن ها موجود بود هزینه را برایتان به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

از دیگر ویژگی های جذاب این اپلیکیشن می توان به ویژگی دنگی در آن اشاره کرد.

گزینه دنگی همانطور که از اسمش مشخص است این امکان را به شما می دهد که ماشین و سفر را به اشتراک بگذارید که این گزینه کمک زیادی به حمل و نقل شهری و کاهش ترافیک می کند.

حالا باید دید دینگ با تمام این امکانات و هوشمندی مدیرانش در نوع وارد شدن به بازار داغ رقابتی با یک تبلیغات پر سر و صدا و هزینه های نجومی می توانند تب تند اسنپ و تپ سی را از سر مسافران بیاندازد و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد یا این که تمام این امکانات و تبلیغات فقط در خبرها است که جلب توجه می کند و بس!
ارسال نظرات
موضوعات روز