شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
یادداشت؛
بزرگترین خودروساز ایران سودای برقی ها را در سر می پروراند و نمی خواهد از قافله جهانی عقب بماند.
کد خبر: ۲۳۱۷۳
مزایا و چالش برنامه برقی ایران خودرو!

تیتر20 - در شرایطی که خودروسازان بزرگ دنیا رفته رفته به سمت گسترش تولید محصولات پاک (مدل های هیبریدی و برقی) می روند، بزرگترین خودروساز ایران نیز سودای برقی ها را در سر می پروراند و نمی خواهد از قافله جهانی عقب بماند. 

آن طور که هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو چندی پیش در پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران اعلام کرد، در سال های آینده بخشی از سبد محصولات این شرکت را مدل های برقی تشکیل خواهند داد.

مزیت این برنامه ریزی ایران خودرو را می توان از دو جهت عمده دانست؛ اول اینکه تکنولوژی خودروهای برقی به نوعی تازه و جدید به شمار می رود، بنابراین ایران خودرو توانایی آن را دارد که به واسطه مشارکت با خارجی ها، در مدت زمانی نه چندان طولانی (طوری که از دنیا عقب نماند)، خود را به فناوری لازم برای ساخت خودروای موردنظر مجهز کند.

مزیت بعدی اما خدمت مستقیم ایران خودرو اما به کاهش مصرف سوخت و از بین رفتن بحران آلودگی است، چه آنکه با ترویج خودروهای برقی، هم مصرف سوخت های فسیلی کاهش خواهد یافت و هم آلودگی ناشی از خودروها روندی نزولی به خود خواهد گرفت. 

در کنار این مزایا، اما چالش های بزرگی نیز بر سر راه برنامه برقی ایران خودرو وجود دارد. تولید و توسعه خودروهای برقی، یک سری زیرساخت های خاص را می طلبد که از جمله مهمترین آنها، تامین ایستگاه های شارژ خانگی و خیابانی است. 

قطعا تا این زیرساخت مهم فراهم نیاید، نمی توان به ترویج و توسعه خودروهای برقی امیدی داشت. چالش بعدی اما اینجاست که ایران خودرو در حال حاضر به تکنولوژی و فناوری ساخت خودروهای برقی مجهز نیست و بنابراین برای دستیابی به آن چاره ای ندارد جز همکاری مشترک با خودروسازان بزرگ دنیا.

در کنار اینها اما آموزش نیروی انسانی متخصص به خصوص در بخش خدمات پس از فروش نیز یک الزام و البته چالش به شمار می رود که ایران خودرو نباید از آن غافل شود.
  

ارسال نظرات
موضوعات روز