سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰
اگر خودروی اسپرت سوار هستید توصیه می‌کنم خودروی اسپرت خودتان را بفروشید و یک شاسی‌بلند خریداری کنید.
کد خبر: ۲۳۲۱۱
تیتر20 - یک مالک خودروی شاسی‌بلند از تجربه خودش می‌گوید: اگر خودروی اسپرت سوار هستید توصیه می‌کنم خودروی اسپرت خودتان را بفروشید و یک شاسی‌بلند خریداری کنید. تا به امروز با خودروی شاسی‌بلند سواری نکرده بودم و بسیار مشتاق بودم که دست‌اندازهای موجود در خیابان و رانندگی با این کلاس خودرو را تجربه کنم. شاید یکی از ضعف‌های این کلاس خودروها مصرف بنزین بالایشان باشد، اما اصلا بابت این موضوع نگران نباشید چرا که با خرید از یک برند معتبر این مشکل حل خواهد شد.
در ادامه به معرفی چند خودروی SUV پرداخته‌ایم.

پورشه ماکان

۵ خودروی شاسی‌بلند که مردم شیفته رانندگی با آن‌ها هستند!

اگر شما از هر راننده اتومبیل پورشه در مورد این خودرو سوال کنید اول چیزی که به شما می‌گویند در مورد طراحی اسپرت این خودرو است. جای تعجبی ندارد که پورشه ماکان توانسته انتخاب بسیاری از متقاضیان در این سگمنت باشد چرا که شایستگی خود را نشان داده‌ است. در بحث پیشرانه با قدرت بالا انتخاب‌های متفاوتی موجود است اما پیشرانه ۳.۶ لیتری توربو V6 توان عرضه ۴۳۵ اسب بخار قدرت را دارد.

که تنها ۴.۴ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیاز دارد. این خودرو از سیستم دو کلاچ PDK اتوماتیک که یک سیستم کاملا چرخشی و قدرت هندلینگ بسیار بالایی دارد. کاملا واضح است که چرا پورشه ماکان در سگمنت شاسی‌بلند اسپرت قرار گرفته است. سیستم گشتاور با تطبیق هوای تعلیقی، نسخه محبوب پورشه کرونو کاملا نشان می‌دهد که نام ماکان صرفا به نام تجارت و کسب و کار است.

بی‌ام‌و ایکس۳ (G01)

آخرین نسل بی‌ام‌و X3 قطعا هنوز در تمام جنبه‌ها حرف اول را می‌زند، تعادلی فوق‌العاده همراه با مقاومت بالا برای رانندگان حرفه‌ای به ارمغان می‌اورد. دو مدل در ایالات متحده موجود است،

نمونه M40i با توان ۳۵۵ اسب بخار دو توربوشارژ که عملکردی فوق‌العاده دارد این خودرو به بسیاری از نیازهای یک رانندگی حرفه‌ای همراه با سطح بالایی از آرامش و امکانات رفاهی به طور قدرتمند پاسخ می‌دهد.

مزدا CX-5

این خودرو کوچک‌ترین شاسی‌بلند در این لیست است، قطعا این MIATA نیست اما بدین معنا هم نیست که رانندگی با مزدا CX-5 لذت‌بخش نیست اما کاملا طبیعی است که SKYACTIVE با موتور ۲.۵ لیتری و ۴ سیلندر پیشرانه قدرتمندی را عرضه نکند.

اما خط تولید این خودرو در بازار بسیاری از نیازها را پاسخ گو است. (البته بدون موتور توربوشارژ که ضعف این خودرو محسوب می‌شود) فرمان الکتریکی این خودرو توانسته به هدایت و کنترل خودرو تا حدودی کمک کند در صورتی که شاید بازخورد بالایی نداشته باشد اما موقعیت قرارگیری صندلی‌ها توانسته به تسلط راننده به خودرو تا حدود زیادی کمک کند.

گرچه گیربکس این خودرو در جلو قرار گرفته است اما مزدا یک هندلینگ قابل قبول همراه با قدرت چرخش بالا عرضه کرده است و قدرت تعادل بالا در تمام سطوح را از این خودرو شاهد هستیم. این خودرو شایستگی حضور در این لیست را دارد.

جگوار F-PACE

اولین خودرو معرفی در سگمنت شاسی‌بلند (SUV) برای کشور بریتانیا که رقیبی قدرتمند برای جگولار محسوب می‌شود. همراه با انتقال قدرت بر چهار چرخ خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته F-pace ،ZF رانندگی در تمام سطوح را به طور کامل پشتیبانی می‌کند که برای یک خودروی SUV کاملا قابل تحسین است.

در حال حاظر طیف عظیمی از پیشرانه‌های دیزلی وجود دارد اما هر مدل دارای تعلیق است که تعادل خوبی بین عملکرد و هندلینگ دارد، که به خوبی خودروهای سودان عمل می‌کند. F-Pace با موتور توربوشارژ ۳ لیتری با تولید ۳۸۰ اسب بخار قدرت که کاملا از خودروی اسپرت F-Type الهام گرفته شده است.

Alfa Romeo Stelvio

این خودرو که از زیردریایی های جورجیو همراه با پلت فرم آلفا رومئو جولیا سدان محبوب که مدیر ارشد تیم مهندسی که ساخت اتومبیل فراری ۴۵۸ Speciale را بر عهده داشت الهام گرفته شده است. اگرچه قدرت ۲۸۰ اسب بخار توربو ۴ سیلندر ممکن است کمی در این بخش ضعیف به نظر برسد اما شاسی برگرفته شده از استلویو بسیار با شکوه است. گرچه تنظیم ثابت تعلیق ممکن است موجب ضعف در قسمت رانندگی در این کلاس شده باشد اما کنترل Stelvio اسپرت به معنای واقعی مقاومت بدنه خودرو به طور کامل احساس می‌شود.

 انتقال قدرت بر چهار چرخ خودرو دارای جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته این خودرو همانند مشخصات اکثر خودروهای این لیست است. اما چرا این خودرو از لحاظ برتری شماره ۱ لیست ما قرار گرفته است!؟ جواب در قدرت پیشرانه الهام گرفته شده از فراری با موتور ۲.۹ لیتری دو توربوشارژ با خروجی ۵۵۰ اسب بخار قدرت است که رقبا را به شکلی کنار می‌زند. این خودرو محک خود را در مسابقه Nurburgring که توانست عنوان سریع‌ترین خودروی ‌SUV را به خود اختصاص دهد زد. و زمان کل برای اتمام در این پیست (تمام دورها) را در عرض ۷ دقیقه و ۵۱ ثانیه طی کرد. و بالاخره خودروهای  BMW X3 M و Jaguar F-Pace بعد از این شاسی‌بلند کار خود را به اتمام رساندند. در پایان باید بگوییم که هر کدام از این ۵ خودروی SUV می‌توانند لذت رانندگی را در جاده‌های پیچ‌درپیچ و متفاوت به راننده منتقل کنند و حس خوب رانندگی در شما ایجاد کند./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز