شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

تیتر20 - چرا برخی از مسکن‌ها فروش نمی‌روند؟ این سوالی است که برخی از مشاوران املاک به آن پاسخ داده‌اند.
با دیدن فایل‌های فروش برخی از واحدهای مسکونی، فایل‌هایی دیده می‌شوند که چند ماه یا حتی چند سال از آگهی فروش آنها گذشته و با گذشت این مدت زمان جالب است که بسیاری از آنها به فروش نرسیده‌اند، اما چرا برخی از مسکن‌ها فروش نمی‌روند؟ برخی از مشاوران املاک در نقاط مختلف شهر تهران نظر خود را در این باره بیان کرده‌اند.

یکی از مشاوران املاک در شمال تهران به اقتصادنیوز گفت: زمان به فروش رسیدن یک خانه به عوامل زیادی از جمله قیمت، موقعیت ملک، تمیزی ملک و بسیاری دیگر از عوامل بستگی دارد، اما مهم‌تر از همه قیمت آن است، چرا که اگر شخصی قصد خرید خانه‌ای را داشته باشد با خیال راحت به دنبال بهترین ملک با بهترین قیمت می‌گردد و برخی از افراد گاهی برای فروش ملک خود هیچ تخفیفی نمی‌دهند، بنابراین خریدار به دنبال ملکی می‌گردد که مالک آن به قول معروف دندان‌گرد نباشد و کمی پایین‌تر از قیمت بفروشد.

مشاور املاک دیگری در غرب تهران بیان کرد: بعد از مسئله قیمت، مهم‌ترین عامل در به فروش رسیدن یک ملک، موقعیت مکانی آن است، یعنی ملکی که در نقطه‌ای خوب از یک محله قرار گرفته باشد و همچنین خوش‌ساخت باشد بسیار راحت‌تر به فروش می‌رسد و ملک‌هایی که در مکانی شلوغ و پر سر و صدا مثلاً در نزدیکی مدرسه قرار گرفته باشند بسیار سخت‌تر به فروش می‌رسند.

او در ادامه افزود: همچنین خانه‌هایی که در آپارتمان‌های آسانسوردار قرار داشته باشند راحت‌تر از واحدهایی به فروش می‌رسند که در طبقه‌های بالایی ساختمانی بدون آسانسور قرار دارند.

یکی دیگر از مشاوران املاک در شرق تهران گفت: قیمت و مکان ساختمان از مهم‌ترین عامل‌های به فروش رسیدن یک ملک هستند، اما عامل‌های دیگری همچون داشتن پارکینگ، انباری، آسانسور و... نیز باعث به فروش رسیدن سریع‌تر یک ملک می‌شوند.

او در ادامه گفت: یکی دیگر از عامل‌های اساسی، متراژ واحد است، چرا که واحدهای با متراژهای پایین‌تر بسیار راحت‌تر از واحدهای بزرگ به فروش می‌رسند.

مشاور املاک دیگری در جنوب تهران هم در این مورد بیان کرد: به طور کلی چند سالی است که خرید و فروش مسکن راکد است و بسیاری از فایل‌ها چند ماه یا حتی چند سال است که به فروش نرسیدند، اما علاوه بر راکد بودن بازار مسکن و کاهش خرید و فروش ملک، عامل‌های دیگری همچون قیمت‌های گران‌تر از منطقه، موقعیت نامناسب ملک، نداشتن امکانات و موارد مشابه دیگر باعث به فروش نرسیدن یک مسکن می‌شود./اقتصاد نیوز

برچسب ها: ملک خانه
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش