شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۰
نگاهی به بدترین خودروهای بازار ایران در سال 96 که خریدار ندارند و در بازار کسی اصلا از آنها سراغی نمی گیرد.
کد خبر: ۲۴۰۰۴
تیتر20 - همانند هر صنعت و بخشی، سال 96 برای برخی اتومبیل سازها، فروشندگان خودرو و واردکنندگان این بخش پر بود از اتفاقات دردناک. هر چه در این سال دو تولیدکننده بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا توانستند موفق ظاهر شوند، برخی خودروسازان خصوصی، بعضی واردکنندگان کوچک و نیز تعدادی از محصولات مونتاژی به بدترین شکل ممکن شکست خورده و فروشی کمتر از هزار دستگاه را در یک دوره زمانی 12 ماهه به ثبت رساندند.

جالب است که در بین این هفت خودرو نام های بزرگی هم دیده می شود. نام هایی که در خارج از ایران با این محصولات توانسته اند به خوبی ذائقه خریداران را پوشش دهند ولی در ایران به صخره سخت فروش پایین خورده و دستشان از بازار و مشتریان کوتاه مانده است.

راین - ولاوی 5

نام سازنده: خودروسازان بم
تیراژ تولید: صفر

این خودرو امسال هیچ تولیدی نداشت اما هنوز تولیدات سال 95 نیز به فروش نرفته تا پرستوی آبی بم یکی از بدترین شکست های تاریخ صنعت خودرو را با مونتاژ محصولی به نام راین وی 5 به نام خود ثبت کند. این اتومبیل چینی که بین 40 تا 50 میلیون تومان قیمت دارد و در دو نمونه دستی و اتومات تولید شده، ابعادی مشابه تندر 90 دارد و قادر به ادامه کار در سال 97 نیست.

ام جی جی تی

نام واردکننده: مدیاموتور
میزان فروش: 200 الی 300 دستگاه

یک سدان کوچک شهری با فرمی خشن و اسپورت که موتور ضعیف و 127 اسبی اش هیچ تناسبی با عنوان جی تی خودرو نداشته و کمبود امکانات در کنار قیمت گزاف و سیاست های غلط، مجموعا سدان کوچک ام جی را به یکی از نمادهای شکست در صنعت خودروی ایران تبدیل کرده است.

دی اس 5


نام وارد کننده: آرین موتور
میزان فروش: 350 الی 400 دستگاه

خودروی بسیار خوبی است، مملو از جزئیات ظریف طراحی و فنی با فرمی واقعا لوکس و زیبا اما خب کسی از دوستان لوکس سوار، دی اس را به عنوان یک خودروی درجه یک و مجلل نمی شناسد. از این رو فعلا نمی توان آینده قدرتمندی برای این برند متصور شد ولی به نظر می رسد هر چه زمان می گذرد، ساخته های این لوکس ساز فرانسوی مجلل تر، بهتر و شکیل تر می شوند.

جیلی جی سی 6

نام سازنده: خودروسازان بم
تیراژ تولید: 1100 دستگاه

سدان اقتصادی و ارزان جیلی در نمونه قدیمی هر چند ویژگی های فنی خوبی داشت اما قربانی طراحی قدیمی خود شد.

لیفان 820


نام سازنده: کرمان خودرو
تیراژ تولید: 1900 دستگاه

سدان مثلا لوکس و بزرگ لیفان که با هدف زمین زدن هیوندای سوناتا و کیا اوپتیما تلاش داشت بخش زیادی از خریداران سدان های بزرگ را به سمت کرمان موتور جذب کند، در دو سال کمتر از 5 هزار دستگاه فروش را تجربه کرد تا یکی از بدترین محصولات کرمان موتور در بازار ایران لقب گیرد.

هیوندای آی 10

نام سازنده: کرمان موتور
تیراژ تولید: 2000 دستگاه

مینی هاچ بک شهری هیوندای به رغم بازار بسیار خوبش در اروپا، انگلستان و آمریکای جنوبی هرگز در ایران رنگ موفقیت را به خود ندید و از بدو ورود به بازار به دلیل قیمت گزاف 75 میلیونی با امتناع متقاضیان از خریدنش روبرو شد. آی 10 البته به صخره استانداردهای جدید هم برخورد و گویا فعلا وضعیت تولید بی ثباتی دارد.

رانا


نام سازنده: ایران خودرو
تیراژ تولید: 7 هزار دستگاه

برای رانا سال 96 یک فاجعه تمام عیار بود. این خودروی ملی که به نوعی نمونه وطنی و ارزان سازی شده پژو 206 اس دی بود، به دلایل مختلفی امسال با کاهش تیراژ مواجه شد و نتوانست مثل برادر بزرگترش دنا در بازار موفق ظاهر شود./روزنامه هفت صبح
ارسال نظرات
موضوعات روز