جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
یادداشت//
جدای از اوضاع کیفی محصولات برلیانس در ایران (که به هر شکل با استقبال نسبی مشتریان مواجه شده)، مشارکت این خودروساز با برندی جهانی به نام بی ام دبلیو می تواند نقطه قوتی برای توسعه همکاری میان برلیانس و سایپا باشد.
کد خبر: ۲۴۹۶۹
انتقال غیر مستقیم تکنولوژی بی ام دبلیو به سایپا؟

تیتر20 - محسن قاسم جهرودی مدیرعامل سایپا چندی پیش در سفری به چین، از کارخانه برلیانس بازدید کرد تا از نزدیک با فعالیت های این شرکت و سطح تکنولوژی آن آشنا شود.

برلیانس که در چین با بی ام دبلیو آلمان همکاری دارد، از دو سه سال پیش با سایپا نیز وارد همکاری شده و در حال حاضر چند محصول مختلف را در ایران مونتاژ می کند.

 حال بازدیدی که مدیرعامل سایپا از این شرکت داشته، می تواند به توسعه همکاری دو طرف بیانجامد.

جدای از اوضاع کیفی محصولات برلیانس در ایران (که به هر شکل با استقبال نسبی مشتریان مواجه شده)، مشارکت این خودروساز با برندی جهانی به نام بی ام دبلیو می تواند نقطه قوتی برای توسعه همکاری میان برلیانس و سایپا باشد.

 به نظر می رسد یکی از اهداف مدیرعامل سایپا از بازدید از برلیانس نیز این بوده و همکار چینی خود را به توسعه کیفی محصولاتش در ایران ترغیب کند. 

به هر حال با توجه همکاری موجود میان بی ام دبلیو و برلیانس، امکان اینکه سایپا نیز بتواند به طور غیر مستقیم از تکنولوژی و دانش فنی این برند معتبر آلمانی بهره ببرد، وجود دارد و ظاهرا جهرودی نیز به دنبال همین موضوع است.

البته مشارکت برلیانس و بی ام دبلیو و همکاری خودروساز چینی با سایپا، الزاما نمی تواند به سمت تولید محصولات خودروساز آلمانی در ایران برود، هرچند رخ دادن آن نیز محال نیست. 

به نظر می رسد در حال حاضر آنچه مهم تر از تولید بی ام دبلیو در ایران است، بهره گیری هرچه بیشتر سایپایی ها از تکنولوژی و دانش فنی این خودروساز آلمانی به واسطه همکاری طرفین با برلیانس است.

از همین رو می توان یکی از دستاوردهای احتمالی بازدید مدیرعامل سایپا از شرکت برلیانس را همین موضوع (انتقال غیر مستقیم تکنولوژی بی ام دبلیو به سایپا) دانست، که اگر اتفاق بیفتد، بسیار مبارک و مهم خواهد بود.
 

ارسال نظرات
موضوعات روز