يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
"تیتر20" وضعیت پژو405،یکی از پرتیراژ ترین خودرو داخلی را بررسی می کند؛
ارائه محصول جایگزین برای پژو 405 (ترجیحا در همان محدوده قیمتی) می تواند از وارد آمدن شوک به بازار خودرو و مشتریان جلوگیری کرده و برای قطعه سازان نیز ضامن بقای بخشی از اشتغال شان باشد.
کد خبر: ۲۵۴۵۶
شيري كه هرگز پير نمي شود! 

تیتر20 - کمتر از هشت ماه دیگر به پایان مهلت تجهیز خودروهای داخلی به استانداردهای 85 گانه باقی مانده و در این بین، سرنوشت برخی خودروهای پرتیراژ داخلی برای حذف یا ادامه تولید، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در این میان، پژو 405 که یکی از خودروهای پرتیراژ و بدون شک یکی از محبوب ترین ها در خودروسازی کشور به شمار می رود،  احتمال دارد از پس استانداردهای جدید برنیاید.

این در شرایطی است که خودرو موردنظر با وجود قدیمی بودن، همچنان نزد مشتریان محبوب است. گفته می شود در پیش فروش اخیر، ظرفیت فروش پژو 405 در کمتر از نیم ساعت پر شده و این نشان از محبوبیت خودرو موردنظر دارد.

 نکته دیگر اینجاست که بخش قابل توجهی از قطعه سازان داخلی به این خودرو وابسته اند و بنابراین حذف يك دفعه آن می تواند عاملی باشد در راستای کاهش اشتغال قطعه سازی. 
 
در چنین شرایطی، به نظر می رسد ،  استاندارد85 گانه پلكاني  اجرا شود و همچنين تا زمان جايگزيني مناسب براي پژو 405  توليد آن ادامه داشته باشد تا مصرف كننده از نبودآن متضرر نشود . 

البته این به معنای ادامه تولید بی قید و شرط پژو 405 نیست، اما بهتر است ابتدا فکری به حال جایگزینی مناسب برای این خودرو شده و سپس نسبت به حذف آن اقدام کرد.

 ارائه محصول جایگزین برای پژو 405 (ترجیحا در همان محدوده قیمتی) می تواند از وارد آمدن شوک به بازار خودرو و مشتریان جلوگیری کرده و برای قطعه سازان نیز ضامن بقای بخشی از اشتغال شان باشد. 

همچنین حذف پژو 405 به شرط ارائه محصول جایگزین، ایران خودرو را نیز از طوفان کاهش تیراژ و افت فروش در امان نگه خواهد داشت که این موضوع نیز بر اشتغال کارگران این خودروساز، اثر دارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز