پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
اگر پراید نیز مانند پیکان، بی برنامه و بدون معرفی جایگزین حذف شود، مشکلات زیادی گریبان سایپا، صنعت قطعه سازی ،بازار خودرو و مشتریان را خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۵۶۹۵
حذف پراید به شرط معرفی جانشین

تیتر20 - ایران خودرویی ها احتمالا هنوز هم خاطرات تلخ حذف پیکان را از یاد نبرده اند، خودرویی که با رفتنش به موزه، نه تنها سبب از دست رفتن بازار خودروهای ارزان ایران خودرو شد، بلکه مشکلات مالی زیادی نیز در آن مقطع برای آبی های جاده مخصوص ایجاد کرد.

حال با گذشت حدود 13 سال از حذف پیکان، مشابه این داستان قرار است برای پراید نیز رخ بدهد، خودرویی که در حال حاضر پر فروش ترین محصول در بازار خودرو کشور به شمار می رود و گفته می شود قرار است از چرخه تولید کنار برود.

هرچند در لزوم حذف پراید به عنوان خودرویی قدیمی و مقاوم در برابر استانداردهای جدید، تردیدی نیست، با این حال کنار گذاشتن این محصول باید با برنامه ریزی و معرفی جایگزین همراه باشد. طبعا اگر پراید نیز مانند پیکان، بی برنامه و بدون معرفی جایگزین حذف شود، مشکلات زیادی گریبان سایپا، صنعت قطعه سازی ،بازار خودرو و مشتریان را خواهد گرفت.

در این شرایط، به نظر می رسد تیبا جایگزین مناسبی برای پراید است، چه آنکه هم خودرویی شهری به شمار می رود و هم قیمتی نزدیک به پراید دارد و هم قطعات آن از فراوانی مناسبی در بازار برخوردار است. 

البته سایپایی ها نیز تلویحا اعلام کرده اند که تیبا جانشین پراید خواهد شد، با این حال برای این جایگزینی باید اقدامات و برنامه ریزی های لازم انجام شود. 

نکته بسیار مهم در مورد تیبا، قیمت آن است، به نحوی که سایپایی ها باید نهایت تلاش خود را به کار ببندند تا این محصول در بازه قیمتی زیر 30 میلیون تومان باقی بماند.

 افزایش تیراژ قطعا می تواند به کاهش هزینه های سربار در تولید تیبا کمک کرده و دست سایپا را بابت کنترل قیمت باز نگه دارد. نکته دیگر اینجاست که با توجه به قیمت بالاتر تیبا نسبت به پراید، باید کیفیت بهتر این محصول (در مقایسه با پراید) برای مشتریان قابل لمس باشد. 
 

ارسال نظرات
موضوعات روز