جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
هر چه میزان عرق کردن شما بیشتر باشد شانس زرد شدن زیر بغل پیراهن و تی شرت شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم راهنمای پاک کردن لکه زیر بغل لباس را به شما آموزش دهیم. با جیمیتو همراه باشید.
کد خبر: ۲۶۳۳۴
زردی و لکه زیر بغل لباس را چگونه پاک کنیم؟

تیتر20 - هر چه میزان عرق کردن شما بیشتر باشد شانس زرد شدن زیر بغل پیراهن و تی شرت شما بیشتر و بیشتر خواهد شد. در این مقاله قصد داریم راهنمای پاک کردن لکه زیر بغل لباس را به شما آموزش دهیم.
 فرض کنید زیر بغل پیراهنی که به تازگی خریدید فقط بخاطر چند بار پوشیدن و عرق کردن زرد شده است. راهکار مناسب برای پاک کردن لکه زیربغل چیست؟

روش ۱: پاک کردن لکه زیر بغل لباس با پودر رختشویی

مقداری پودر رختشویی را در آب حل کنید و لباس را نیم ساعت در این محلول قرار دهید سپس آن را به روش معمول با پودر رختشویی در بالاترین دمای ممکن (که برچسب مراقبتی اجازه داده است) بشویید. قبل از این که لباس را خشک کنید مطمئن شوید که لکه پاک شده است، اگر لکه هنوز پابرجا بود روش بعدی را امتحان کنید.

روش ۲: پاک کردن لکه زیر بغل لباس با آب لیمو

مقدار مساوی آب و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و این محلول را روی محل لکه بمالید و در به مدت یک ساعت مقابل تابش نور خورشید قرار دهید. سپس لباس را آبکشی کنید و در ماشین لباسشویی به روش معمول بشویید، اگر لکه از بین رفته بود لباس را خشک کنید. همان طور که می‌دانید آبلیمو اثر سفید کننده دارد و نور خورشید هم این اثر را تشدید می‌کند در نتیجه این دو در کنار هم می‌توانند لکه را از بین ببرند. البته این روش برای لباس‌های سفید نازک و سبک مثل تی شرت کاربرد دارد.

روش ۳: پاک کردن لکه زیر بغل لباس با سرکه سفید

محل لکه را به مدت یک ساعت در سرکه سفید خیس کنید و همزمان با کمک یک مسواک کهنه و تمیز روی لکه را بسابید. در این مرحله بدون نیاز به آبکشی کردن لباس می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بشویید. بهتر است از پودرهای رختشویی حاوی آنزیم استفاده کنید تا اثر پاک کنندگی بیشتری داشته باشد، وقتی مطمئن شدید لکه پاک شده است لباس را خشک کنید. این روش هم برای لباس‌های سفید و هم برای لباس‌های رنگی مناسب است.

روش ۴: پاک کردن لکه زیر بغل لباس با جوش شیرین

سه واحد جوش شیرین را با یک واحد آب ترکیب کنید و خمیری از جوش شیرین بسازید. این خمیر را روی لکه زیربغل لباس بمالید و اجازه دهید به مدت چند ساعت به همین حالت باقی بماند سپس لباس را با ماشین لباسشویی و در بالاترین دمایی که به پارچه آسیب نمی‌زند بشویید و وقتی مطمئن شدید لکه از بین رفته است لباس را خشک کنید. این روش برای لکه‌های کهنه و خشک شده بهترین گزینه است.

روش ۵: پاک کردن لکه زیر بغل لباس با آسپرین

اگر با جوش شیرین جواب نگرفتید یا این ماده را در اختیار نداشتید سراغ قفسه داروها بروید. چند عدد قرص آسپرین بردارید و خرد کنید و به شکل پودر درآورید. این پودر را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری شود. خمیر به دست آمده را روی محل لکه بمالید و اجازه دهید به مدت چند ساعت در این حالت باقی بماند و خشک شود. سپس لباس را با آب گرم آبکشی کنید و در ماشین لباسشویی به روش معمول بشویید. البته به خاطر داشته باشید که این روش فقط برای لباس‌های سفید مناسب است.

روش ۶: پاک کردن لکه زیر بغل لباس با نمک

برای این کار شما به چهار قاشق نمک  و یک لیتر آب داغ نیاز دارید. نمک را داخل آب حل کنید و با یک حوله محلول را بردارید و روی محل لکه بمالید. چند دقیقه صبر کنید تا خشک شود سپس نتیجه را مشاهده کنید. در این مرحله می‌توانید لباس را با روش معمول بشویید و اگر اثری از لکه باقی نمانده بود آن را خشک کنید. این روش برای لباس‌های سفید مناسب است.

روش ۷: پاک کردن لکه زیر بغل لباس با نمک

این روش غیرمعمول برای لکه زیربغل لباس های رنگی و لکه به جا مانده از دئودورانت رولی بهترین گزینه است. یک جوراب نایلونی یا یک حوله خشک و یا حتی یک لنگه جوراب تمیز هم می‌تواند برای این ترفند قابل استفاده باشد. این حوله یا جوراب را روی محل لکه بمالید سپس آن را داخل ماشین لباسشویی با پودر رختشویی و سرکه بشویید./جیمیتو 
ارسال نظرات
موضوعات روز