يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
تیتر 20 بررسی می کند؛
در حالی که با گسترش روزافزون و پرشتاب بانکداری دیجیتال، سایر رقبای بانکی در کشور با رشد سریعی در بهره گیری از خدمات نوین بانکی و استفاده از اپلیکیشن های متنوع و متعدد سعی در کسب جایگاه بهتری در بازار پولی و بانکی کشور دارند این وضعیت انفعال در بانک گردشگری در واقع چه توضیحی می تواند داشته باشد؟!
کد خبر: ۲۶۷۹۷
حمایت از والیبال همه رسالت بانک گردشگری نیست

تیتر 20- امروزه گردشگری به‌عنوان یکی از پربازده‌ترین و اشتغال ‌زا‌ترین حوزه‌ های اقتصادی شناخته می ‌شود و هر کشوری تلاش می‌کند با استفاده از ابزارهایی که در اختیار دارد، این صنعت را در مرزهای خود رونق دهد.

 ترکیب این صنعت با صنعت بزرگ بانکداری در بانک گردشگری باید آن را تبدیل به یکی از نهادهای بانکی قدرتمند، اثرگذار و سودده در کشور می نمود در حالی که بررسی های مالی از بانک گردشگری گویای واقعیت های دیگری است.

در اواسط خرداد ماه سال جاری بود که در نشست مدیران و روسای ستاد بانک گردشگری ، مهدی جهانگیری در کسوت رییس گروه مالی گرشگری با انتقاد تلویحی از عملکرد مجموعه بانک گرشگری گفت باید تغییر را به معنی واقعی کلمه در مجموعه مشاهده کنیم و بر استفاده از شیوه های نوین در بانک گردشگری تاکید نموده و اعلام داشت که «امروز رویکرد توسعه شعب بدون استفاده از روش های نوین چاره ساز نیست و باید سرویس های نوین بانکداری را در دستور کار قرار دهیم» اما پس از گذشت حدود یک ماه از این سخنان هنوز بانک هیچ واکنش و راهکاری در این زمینه ارائه ننموده و هیچ برنامه و اخباری مبنی بر فعالیت جدید و جدی از بانک گردشگری شاهد نبوده ایم. 

گواه این ماجرا نیز مراجعه به سایت رسمی بانک گرشگری است که در طی یک ماه گذشته تنها 4 خبر آنهم درمورد حمایت های بانک از ورزش والیبال آنهم در روزهایی که فوتبال به دلیل برگزاری مسابقات جام جهانی تمام افکار عمومی را به خود معطوف کرده، منتشر نموده است!
حمایت از والیبال همه رسالت بانک گردشگری نیست


البته که حمایت از یک تیم ورزشی محبوب در جایگاه عمل به مسئولیت های اجتماعی یک بانک مطلوب و پسندیده است اما آیا این تنها رسالت یک بانک و تنها مسئولیت آن در قبال مشتریان وسهامداران خود است؟

سهامدارانی که طی یکی دو سال اخیر با مشکلات جدی و عدم محقق شدن بانک در وعده ها و بالطبع عدم کسب سود و حتی زیان در سهام های خود مواجه بوده اند. چنان که به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ،بانک گردشگری که بعد از غیبت 18 ماهه نیمه دوم اردیبهشت سال جاری به تابلو فرابورس برگشت و برنامه فروش اموال مازاد ، شامل 6 زمین ، ساختمان و باغ را اعلام کرد، در خرداد ماه از افزایش 200 درصدی زیان انباشته خبر داد و نماد آن با تصمیم مدیران فرابورس برای حداکثر دو روز تعلیق شد.

این در حالی است که طی ماههای اخیر سهامداران از توقف چندین ماهه نماد این بانک و زیانی که به سرمایه گذاران رسانده همواره نگرانی داشته اند.

در حالی که با گسترش روزافزون و پرشتاب بانکداری دیجیتال در دنیا و همینطور در کشور، سایر رقبای بانکی با رشد سریعی در بهره گیری از خدمات نوین بانکی و استفاده از اپلیکیشن های متنوع و متعدد سعی در کسب جایگاه بهتری در بازار پولی و بانکی کشور دارند این وضعیت انفعال و رکود در بانک گردشگری واقعا چه توضیحی می تواند داشته باشد؟!

در ماه های اخیر که مشکلات تحریم ها، مشکلات ارزی، چندین برابر شدن نرخ ارز و... را شاهد بوده ایم، بسیاری از فعالان حوزه گردشگری با مشکلات جدی ای دست و پنجه نرم می کنند. صنعت گردشگری این روزها با خطر جدی روبه‌رو است، گردشگر نمی‌تواندبه راحتی نقدینگی وارد ایران کند چه به صورت چمدانی و چه به صورت سیستم بانکی.

شرایط برای هتل ها  و آژانس های مسافرتی،شرکت های دست اندر کار گردشگری هیچ خوب نیست. با توجه به تحریم‌ها گردشگر نمی‌تواند هزینه سفر خود را به آژانس‌های توریستی بپردازد و بی تردید اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود آسیب‌های بسیاری در اثر اعمال تحریم‌ها بر صنعت گردشگری وارد می‌آید.

در این شرایط بانک گرشگری که در ماموریت ها و ارزش های خود اعلام می کند «اهمیت دادن به فرهنگ گردشگری و مشارکت در توسعه این صنعت از اولویت های کاری بانک محسوب می شود و برای این کار، بهترین استانداردها و فناوری های پیشرفته را به کار می گیریم تا بتوانیم با ارائه بهترین خدمات، محصولات و راه حل های نوآورانه گردشگری در رشد و توسعه اقتصاد ملی و ارتقای رفاه جامعه نقشی سازنده را ایفاء نماییم» واقعا در این شرایط حساس چه می کند و قرار است چه تسهیلات و خدماتی در این شرایط به دست اندرکاران این صنعت ارائه کند!

در شرایطی که مهدی جهانگیری»، رییس گروه مالی گردشگری شخصا تاکید می کند «در شرایط حاضر هیچ صنعتی ارزشمندتر از گردشگری نیست و باید بتوانیم از ظرفیت های فراوان این حوزه استفاده بیشتری داشته باشیم.» به راستی بانک چه اقداماتی در این زمینه صورت داده و یا چه برنامه هایی برای اجرا دارد؟!

تحرک و خروج از انجماد بانک گردشگری با توسعه و به روزآوری طرح های متنوع بانکی برای حمایت از فعالین صنعت گردشگری کشور، بی تردید می تواند در شرایط فعلی با کمک به توسعه صنعت گردشگری و جذب جهانگردان خارجی و ایرانگردان از کشورهای همسایه، در حل مشکلات اقتصادی و ارزی کشور بسیار اثرگذار باشد و علاوه بر مزیت های اقتصادی و ارز آوری و ایجاد اشتغال گسترده و جذب سرمایه گذاری های فراوان داخلی و خارجی و ایجاد رونق در اقتصاد کشور به عنوان یک بانک خصوصی منافع کوتاه مدت و بلندمدت مشتریان و سهامداران خود را نیز تامین نماید.

همچنین این بانک به عنوان چشم اندازهای خود در سال آینده اعلام کرده که می کوشد تا از نظر رتبه سودآوری(EPS)  در میان 5 بانک نخست  باشد و دارای رتبه نخست در ارائه خدمات متنوع مالی و بانکی به صنعت گردشگری باشد اما حال و روز  این بانک در این روزها چندان رنگ و بویی از این شعارها در خود ندارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز