جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰
سایپا در گذشته به دلیل تولید محصولاتی مانند پراید مورد انتقاد قرار می‌گرفت اما اکنون روند این خودروسازی کمی تغییر کرده است و نشان داده اگر تحریم‌ها نبودند، جایگاه خیلی برتر و پرطرفدارتری داشت.
کد خبر: ۲۷۴۱۲
رهام بخریم یا آریو اس۳۰۰ ؟

تیتر20 - سایپا در گذشته به دلیل تولید محصولاتی مانند پراید مورد انتقاد قرار می‌گرفت اما اکنون روند این خودروسازی کمی تغییر کرده است و نشان داده اگر تحریم‌ها نبودند، جایگاه خیلی برتر و پرطرفدارتری داشت. در روند ساخت و طراحی خودرو، سایپا پله پله پیش می‌رود و تجربه‌های مثبتی نیز کسب کرده تا جایی که اکنون شاهد تغییرات مثبتی در محصولات طراحی شده در این شرکت هستیم. بطور مثال تیبا از لحاظ ظاهر نکته مثبت و قوی نداشت که انتقادات زیادی را به‌خود اختصاص داد اما با بررسی محصولات بعدی مانند تیبا ۲، ساینا و کوییک متوجه می‌شویم که نمودار کیفیت طراحی این خودروساز صعودی بوده است.

اما اکنون آخرین دستاورد سایپا برای مردم، رهام است. یک روز از معرفی این خودرو بیشتر نگذشته و مشخصات آن نشان می‌دهد که سایپا در تلاش است با همکاری از طریق برندهای معتبر چینی، فناوری ساخت خودروهای بهتر را وارد کشور کند. آن‌چه‌که از ظاهر رهام برداشت می‌شود، خودرویی در قد و قواره برلیانس‌های سری ۳۰۰ است، بنابراین می‌توان گفت که احتمال همکاری سایپا و برلیانس در تولید رهام بسیار وجود دارد. اما یکی دیگر از خودروهای تولیدی سایپا محصول چینی آریو یا زوتی زد ۳۰۰ است. این خودرو از لحاظ کیفیت به‌حدی خوب بوده که علاوه بر تاکسیرانی، مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است. امروز در سایت چرخان به‌سراغ این ۲ محصول هم‌خانواده رفته‌ایم تا مشخصات آنها را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید…

طراحی خارجی

رهام از طراحی خارجی خوبی بهره می‌برد و می‌توان از آن بعنوان یک خودروی زیبا یاد کرد. در بخش جلویی محصولی شبیه به اوپل اینزیگنیا مشاهده می‌شود که چراغ‌های طراحی خوبی دارند و بکارگیری بخش‌های کرومی، در زیبایی بصری بسیار تاثیر گذار بوده است. رهام با جلوپنجره بزرگتر، ظاهر زیباتری می توانست داشته باشد اما در حال حاضر نیز مناسب و خوب است. به دلیل شباهت های زیاد پلتفرمی رهام با برلیانس، روح خودروهای سری ۳۰۰، در این خودرو دمیده شده و کاملا شباهت های نزدیکی بین این محصولات حاکم است.

آریو طراحی ساده تری نسبت به رهام دارد و به دلیل اینکه چند سالی از عمر آن می گذرد، در مقایسه، ظاهری قدیمی تر دارد. پختگی طراحی در این خودرو به دلیل شباهت با خودروهای قدیمی ژاپنی وجود دارد اما ظاهر خودروی جدید سایپا با توجه به مدرن بودن، بیشتر جلب توجه می کند.

فضای داخلی

طراحی داخلی رهام، از الگوهای چینی بهره می برد اما همین سبک از طراحی هم با توجه به شجره تاریخی ساخت خودروی جدید در ایران، بسیار خوب است. طراحی داشبورد و غربیلک فرمان، چیز متحیر کننده ای در خود ندارد و بیشتر سعی شده عرف در آن اعمال شود. از متریال داخلی نیز نباید توقع خودروهای ژاپنی را داشت و بدون شک پلاستیک در سرتاسر این کابین وجود خواهد داشت. بطور کلی رهام در بخش طراحی داخلی باز هم از آریو برتر است چرا که بکارگیری تریم های مختلف و عناصر مدرن تر، ظاهر بهتری را ایجاد کرده اما آریو می تواند در بحث متریال داخلی کمی بهتر، از رهام باشد.

پیشرانه و فنی

در بخش پیشرانه، خودروی جدید سایپا از موتوری مشابه برلیانس سری ۳۰۰ بهره می برد. موتور ۱۶۵۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپه با توانایی تولید ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور باعث می شود تا رهام عملکردی مشابه برلیانس داشته باشد و بیشتر بعنوان یک سدان شهری، مطرح شود. گیربکس ۶ سرعته مدل اتومات هم بی‌شک از سبد محصولات متنوع سایپا برداشته شده و باید عملکرد آن را در تست درایو بررسی کرد.

آریو با ۲ پیشرانه ۱.۵ لیتری و ۱.۶ لیتری عرضه شده و مدل ۱۶۰۰ سی‌سی این خودرو می‌تواند ۱۱۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار شما قرار دهد. از لحاظ اعداد و ارقام موتور آریو کمی ضعیف‌تر است اما از لحاظ وزنی آریو، ۱۲۷۵ کیلوگرم است درحالی که رهام در فول‌ترین حالت ۱۳۳۰ کیلوگرم وزن دارد.

در بحث فنی تا زمانی که رهام برای تست آماده نباشد نمی‌توان نظر صد در صدی داد اما توقع می‌رود این خودرو همانند برلیانس ۳۳۰ عمل کند.

تجهیزات

بنابراعلام سایپا لیست تجهیزات رهام به شرح زیر است که مدل فول از لحاظ ایربگ و سایر تجهیزات با اختلاف، برتر از آریو خواهد بود./چرخان
ارسال نظرات
موضوعات روز