چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴
معاون وزیر نیرو در امور آب و‌ آبفا درباره قیمت آب مصرفی گفت: دولت موافق افزایش تعرفه آب برای پرمصرف‌ها است، در این زمینه پشنهاد افزایش ۱.۴ برابری تعرفه برای کسانی که مازاد بر الگو مصرف می‌کنند ارائه شده است.
کد خبر: ۲۸۰۲۲
قبوض آب چند درصد پرمصرف‌ها را جریمه می‌کند؟

تیتر20 - عباس سروش معاون وزیر نیرو در امور آب و‌ آبفا در نشست خبری اظهار داشت: تغییرات اقلیم واقعیتی است که در سطح جهان وجود دارد و در برخی نقاط جهان موجب افزایش دما و کاهش بارش‌ها شده است.

وی افزود: ایران نیز با کاهش متوسط بارندگی، افزایش متوسط دما و تغییر رژیم بارش‌ها مواجه شده و این شرایط موجب شده هم از نظر آب سطحی و هم از نظر منابع زیرزمینی دچار تنش شویم.

سروش با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد این روند در سال‌های آینده نیز ادامه دارد گفت: ما باید همانند نیاکانمان با شرایط به سازگاری برسیم و سازگاری با کم‌آبی پسندیده‌تر از مقابله با خشکسالی است چرا که زورمان برای مقابله به طبیعت نخواهد رسید و نتیجه آن کم آبی و ریزگرد می‌شود، اما اگر با کم‌آبی سازگاری پیدا کنیم می‌توانیم شرایط را بهتر و هوشمندانه‌تر مدیریت کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه اصلاح روند مصرف فقط از طرف وزارت نیرو محقق نمی‌شود گفت: بیشترین میزان مصرف را در بخش کشاورزی داریم که برای اصلاح روند مصرف باید دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی تعامل مستمری را داشته باشند. چرا که در برخی نقاط کشور میزان سهم کشاورزی از مصرف آب به بیش از 94 درصد رسیده است.

وی افزود: من معتقدم اگر 10 درصد در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی و مدیریت شود می‌توانیم تا 3 برابر بیشتر از حجم آبی که انتظار داریم از نقاط دوردست برای تامین آب انتقال داده شود، منابع آبی در همان محل مصرف داشته باشیم.

سروش ادامه داد: موضوع زاینده‌رود در کارگروه استانی که زیرمجموعه کارگروه ملی سازگاری با کم آبی است با حضور استاندار و تمامی مسئولان مربوطه پیگیری می‌شود.

وی درخصوص آخرین وضعیت بارورسازی ابرها در کشور گفت: برای سال آبی جاری با همکاری سپاه،‌ پروازهایی را جهت بارورسازی ابرها داشتیم اما این امکان وجود ندارد که به طور مشخص بگوییم از 168 میلیمتر بارش امسال چقدر مربوط به تاثیر بارورسازی ابرها است اما طبق تجره های جهانی و برآوردهای صورت گرفته می‌توان اثر موضعی بارورسازی ابرها را بین 3 تا 20 درصد در میزان بارش‌ها دانست.

معاون وزیر نیرو در امور آب و‌ آبفا افزود: تعداد شهرهای دارای تنش آبی در سال جاری به 334 شهر رسیده در حالیکه این تعداد در سال گذشته، 284 شهر بود.

سروش با بیان اینکه یکی از مطالبی که در کمیته‌های فنی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی بحث شد و به نتیجه رسید موضوع افزایش تعرفه مازاد بر مصرف بود، گفت: دولت موافق افزایش تعرفه آب پرمصر‌ف‌ها است و وزارت نیرو پیشنهاد افزایش 1.4 برابری تعرفه موجود را برای کسانی که مازاد بر الگو مصرف می‌کنند به هیئت دولت ارسال کرده و این پیشنهاد و مسئله افزایش تعرفه آب برای پرمصرف‌ها هم اکنون در هیئت دولت در دستور کار قرار دارد./تسنیم

ارسال نظرات
موضوعات روز