پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
در گفت و گوی مدیر امور بانکداری مدرن بانک ایران زمین با تیتر 20 مطرح شد؛
مهدی عباس نیا، مدیر امور بانکداری مدرن بانک ایران زمین در گفت و گو با تیتر 20 ضمن تشریح ویژگی های سامانه رمز ساز بانک ایران زمین گفت:سامانه رمز ساز ایران زمین، سامانه ای برای ایجاد رمز یکبار مصرف جهت استفاده در سیستمهای بانکداری مدرن می باشد
کد خبر: ۲۸۰۶۶
تیتر 20- بانک ایران زمین در هفته گذشته با رونمایی از یک سرویس وِیژه گام دیگری در جهت توسعه بانکداری مدرن برداشت. نرم افزار رمزساز ایران زمین که یک نرم‌افزار تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی عملیات مالی و غیر مالی در سامانه اینترنت بانک بانک ایران زمین است و مشتریان بانک ایران زمین می توانند به منظور انجام عملیات امن بانکداری مجازی، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف برای انجام عملیات مالی و غیر مالی از آن بهره گیرند.

سهولت کاربری،ویژگی متمایز رمز ساز ایران زمین!

در همین خصوص، مهدی عباس نیا، مدیر امور بانکداری مدرن بانک ایران زمین در گفت و گو با تیتر 20 ضمن تشریح ویژگی های سامانه رمز ساز بانک ایران زمین گفت:سامانه رمز ساز ایران زمین، سامانه ای برای ایجاد رمز یکبار مصرف جهت استفاده در سیستمهای بانکداری مدرن می باشد. پس از نصب نرم افزار روی گوشی های مجهز به سیستم عامل اندروید و یا آی او اس، امکان فعالسازی و استفاده از آن برای ورود به اینترنت بانک و همچنین انتقال وجه از سپرده فراهم شده است. 

عباس نیا در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا این سامانه به روز است و قابلیت به روز رسانی همگام با توسعه دیجیتالی بانکداری را دارد یا خیر، گفت: در حقیقت این سامانه بر پایه یک معماری پیشرفته  نرم افزاری و از اجزای مستقلی تشکیل شده است که امکان استفاده و توسعه این سیستم راهمگام با توسعه بانکداری دیجیتالی به ما می دهد. به عنوان مثال سرویس احراز هویت مرکزی یکی از اجزا این سیستم است که امکان استفاده از آن در توسعه سایر کانال های مدرن به راحتی میسر است. با استفاده از این ویژگی هم اکنون در حال توسعه این سامانه جهت استفاده روی خودپرداز و دستگاههای پایانه فروشگاهی از طریق سوییچ بانک هستیم. 

مدیر امور بانکداری مدرن بانک ایران زمین در خصوص تفاوت سامانه رمزساز بانک ایران زمین با سامانه های مشابه در سایر بانکها تاکید کرد: بسیاری از بانکها هنوز از مدلهای سخت افزاری رمز ساز استفاده می کنند که معمولا هزینه هایی برای مشتری نهایی دارد ولی سامانه رمز ساز ایران زمین، نرم افزار بوده و برای مشتریان بانک کاملا رایگان است. برخی بانکها سیستمهای مشابهی در این خصوص راه اندازی کرده اند ولی از دید نحوه استفاده در کانال های مختلف از جمله تلفن همراه، خودپرداز و ...، رمز ساز ایران زمین تجربه متفاوتی را برای مشتری ایجاد می کند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه  همانطور که این سامانه در جهت افزایش امنیت عملیات بانکداری است، به جنبه سهولت استفاده از آن نیز توجه شده ، افزود:معمولا نرم افزارهای رمز ساز واسط کاربری پیچیده ای ندارند چون مشتری فقط بناست که در مدت زمان مشخصی یک رمز یکبار مصرف دریافت کند. ولی همانطور که قبلا ذکر شد طراحی متفاوتی برای تجربه مشتری درنرم افزار رمزساز ایران زمین و فرآیند استفاده از رمز یکبار مصرف ارائه شده است که سهولت استفاده مشتری با هرسطح دانش دیجیتال را تضمین می کند.

عباس نیا در پایان تصریح کرد: این سامانه برای همه مشتریان بانک ایران زمین و با هر سطحی از دانش دیجیتال میسر و بسیار مثمر ثمر می باشد.


ارسال نظرات
موضوعات روز