شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
نیم نگاه تیتر20 به عملکرد شرکت به پرداخت ملت ؛
شرکت به پرداخت که سالیان متوالی است در عرصه کارتخوان های فروشگاهی حرف نخست را می زند، نتوانسته موفقیت در زمینه توسعه و سودآوری کارتخوان های فروشگاهی را در سایر حوزه های پرداخت تکرار کند.
کد خبر: ۲۸۲۵۳
عملکرد به پرداخت ملت

تیتر 20- با گسترش بانکداری الترونیک و بانکداری همراه، پارادایم صنعت پرداخت در کشور نیز متحول شده و قطعا با این شتاب در رشد اپلیکیشن های پرداخت موبایلی به زودی شاهد تغییرات جدی تر و محسوس تری در این حوزه خواهیم بود.

تغییر رفتار مشتریان خدمات بانکی و مصرف کنندگان در بهره گیری از امکانات جدید و نرم افزارهای نوین مالی و بانکی قطعا در آینده ای نزدیک تاثیر خود را بر سود و زیان و سهم بازار شرکتهای پرداخت به نحو محسوس تری نشان خواهد داد.

بر همین اساس شرکت های پرداخت باید بتوانند برای دوام و بقا و رقابتی سالم، توسعه و رشدی موزون را در همه شاخص های پرداخت در کشور ایجاد نمایند. 

یکی از این شرکت های پرداخت باسابقه کشور شرکت به پرداخت است که سالیان متوالی است در عرصه کارتخوان های فروشگاهی حرف نخست را می زند. اما بررسی آمارها در حوزه پرداخت کشور نشان می دهد موفقیت این شرکت در زمینه توسعه و سودآوری کارتخوان های فروشگاهی در سایر حوزه های پرداخت تکرار نشده است.

 اطلاعات منشر شده شاپرک در خصوص فعالیت شرکت های پرداخت در خرداد ماه نشان می دهد که در مقایسه این شرکت ها در ابزارهای پرداخت در سه شاخه ابزار پذیرش موبایل، اینترنت و کارتخوانهای فروشگاهی همچنان شركت «به پرداخت ملت» با پوشش 24.38 درصدي از مبالغ بازار كارتخوان فروشگاهي، بالاترين سهم را دراین بخش در  اختيار خود دارد. 

اما در تراکنش های اینترنتی موفقیت شرکت به پرداخت ملت مانند بخش قبلی نبوده و در سهم تعدادی تراکنش های اینترنتی این شرکت، در رتبه 4 قرار می گیرد.

 البته در حوزه تراکنشهای اینترنتی رتبه نخست متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سامان بوده و این شرکت با رقمی معادل 34.37 درصد بیشترین سهم مبلغی این تراکنش ها را کسب کرده است.

اما در حوزه تراکنش های موبایلی شرکت به پرداخت ملت، هیچ حال و روز خوبی ندارد. گرچه در این بخش تراکنشهای موبایلی در خرداد ماه از ارزش ريالي تراكنش هاي موبايلي عمده شركت ها كاسته شده است. اما با توجه به جایگاه بانک ملت این موضوع، درخور توجه بیشتری است، آمارها نشان می دهد که سهم این شرکت از ابزار پذیرش موبایلی بسیار ناچیز و کمتر از 2 درصد سهم بازار است.

این رشد نامتوازن می تواند زنگ هشداری برای این شرکت باشد چرا که سهم بازار پایانه های فروشگاهی قطعا همیشگی و ثابت نیست و برای یک رشد پایدار، باید همه بخش ها تقویت و بررسی شوند.

لازم به ذکر است که در حوزه تراکنش های موبایلی شركت آسان پرداخت پرشين، همچنان با سهمي معادل با 34.90 درصد از بخش عظيمي از بازار مبلغي تراكنش هاي ابزار پذيرش موبايلي پشتيباني مي نمايد. از سويي ديگر عملكرد مثبت شركت پرداخت نوين آرين در اين حوزه به گونه اي بوده كه فاصله خود را با شركت نخست بازار يعني آسان پرداخت پرشين به شدت كم كرده است.

همچنین در خرداد ماه شركت به پرداخت ملت همچنان با پوشش 32.5درصد از بازار تراكنش هاي خريد، بالاترين سهم را نیز در این بخش در اختيار دارد.

این توسعه و توان شرکت به پرداخت ملت واقعا این سوال را ایجاد می کند که چرا این شرکت همچنان در حوزه ابزارهای پرداخت موبایلی تا این حد ضعیف و شکننده عمل کرده است؟

ارسال نظرات
موضوعات روز