پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
تیتر20 بررسی می کند؛
تامین قطعه از منابع فرعی برای صنعت خودرو، معمولا افزایش هزینه ها را به دنبال دارد. این موضوع از آن جهت است که اولا تامین قطعات از منابع فرعی احتمالا نیاز به واسطه دارد و ثانیا منابع موردنظر با توجه به تحت فشار بودن خودروسازان ایرانی، قیمت ها را بالا خواهند برد.
کد خبر: ۲۸۵۷۲
ضرر قطعات غیر اصل در دوران تحریم به خودروسازی کشور

تیتر20 - آغاز تحریم های ایالات متحده آمریکا علیه خودروسازی ایران، تبعات منفی زیادی را به دنبال دارد و یکی از اصلی ترین آنها، محدود شدن یا حتی قطع دسترسی خودروسازان به قطعات خارجی اصلی است.

 آمریکایی ها با توجه به تجربه قبلی تحریم ها، این بار سختگیرانه تر وارد عمل شده و سعی دارند تمام منافذ را برای دسترسی خودروسازان ایرانی به قطعات خارجی ببندند.

 با این حساب، هر شرکت خارجی که با خودروسازی ایران مراوده داشته باشد، تحت جرایم سنگین مادی و معنوی قرار خواهد گرفت و از همین رو بسیاری از تامین کنندگان قطعه در دنیا، روابط خود را با ایرانی ها قطع کرده اند.

 در این شرایط، خودروسازان کشور مجبورند به سراغ تامین کنندگان فرعی رفته و از ناحیه آنها، قطعات موردنیاز خود را تامین کنند. این موضوع از دو جهت زیانبار است.

 اول اینکه کیفیت قطعات نزول خواهد کرد، چه آنکه قطعات تامینی از منابع فرعی، معمولا از سطح کیفی پایین تری در مقایسه با قطعات اصل برخوردارند.

 در نتیجه موجی از افت کیفی دامان خودروهای داخلی را خواهد گرفت و این یعنی افزایش نارضایتی مشتریان.ایرانی ها همین حالا نیز از سطح کیفی خودروهای داخلی رضایت کامل ندارند و قطعا استفاده خودروسازان از قطعات غیراصل، بر این نارضایتی خواهد افزود.

نکته دیگر اینجاست که تامین قطعه از منابع فرعی، معمولا افزایش هزینه ها را به دنبال دارد. این موضوع از آن جهت است که اولا تامین قطعات از منابع فرعی احتمالا نیاز به واسطه دارد و ثانیا منابع موردنظر با توجه به تحت فشار بودن خودروسازان ایرانی، قیمت ها را بالا خواهند برد. 

در کنار اینها البته موضوع زمان نیز مطرح است، چه آنکه به هر حال دور زدن تحریم ها آن هم در شرایطی که حمل و نقل نیز با موانع جدی روبرو شده، بازه زمانی تامین قطعات را افزایش خواهد داد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز