جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
تیتر20 تغییرات مدیریتی در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان را بررسی می کند؛
مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان بعد از حدود ۴ سال تغییر کرد و معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان سکاندار این شرکت بورسی شد.
کد خبر: ۲۹۹۳۳
شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

تیتر 20- مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان بعد از حدود ۴ سال تغییر کرد و معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان سکاندار این شرکت بورسی شد.

به این ترتیب بر اساس تصمیم و مصوبه هیات مدیره «رتاپ» ، احمد جعفری قزل حصار که پیش از این معاون فناوری اطلاعات بانک پارسیان بود، جانشین عبدالعظیم قنبریان شد و البته قنبریان نیز به عنوان نایب رئیس هیات مدیره حضور خواهد داشت.

اما قنبریان در این سال ها برای تجارت الکترونیک پارسیان چه کرد؟
مهندس عبدالعظیم قنبریان سومین مدیرعاملی بود که تجارت الکترونیک پارسیان در سال ۹۳ به خود می‌دید؛ وی در روزهایی به این مسئولیت گمارده شد که این شرکت از یک بحران بسیار بزرگ تازه خلاص شده بود و بعد از تغییر سوئیچی که داشت، طی چندماه دچار بحران و آسیب های جدی شده و بخشی از مشتری‌های خود را از دست داده بود، شیب تعداد مشتری و تعداد تراکنش در شرکت با یک زاویه قابل‌توجهی منفی شده بود و زمانی که سکان هدایت به دست قنبریان سپرده شد، سوئیچ تازه جایگزین شده بود و شرکت همچنان درگیر بهبود آن بود. 

اما وضعیت با روی کار آمدن قنبریان تغییرات بسیار مثبتی در تجارت الکترونیک پارسیان آغاز شد. این شرکت توانست با سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت ها و البته استارتاپ هایی که در اختیار داشت شرایط را به نحو مطلوبی تغییر داده و با بهبود وضعیت تراکنش ها و ارتقای محسوس قراردادهای بانکی به جایگاه خوبی در حوزه صنعت پرداخت دست پیدا کند.

البته همیشه در این مسیر حرف و حدیث ها و انتقاداتی نیز از سوی سایر فعالین صنعت پرداخت به وی مطرح بود. از جمله این که در این سال ها همیشه تجارت الکترونیک پارسیان متهم می شد به این که از دی ماه سال 94 تقسیم درامد شاپرکی با پذیرنده را رواج داد و بدین ترتیب اصطلاح cash back در صنعت پرداخت رایج شد.

در این مسیر همواره اغلب فعالین حوزه ،پارسیان را به بدعت گذاری غلط در این صنعت متهم نموده و معتقد بودند که پارسیان برای افزایش تراکنش های خود سبب بدعادتی پذیرندگان شد.

دوم اینکه در این مدت، تجارت الکترونیک پارسیان همواره شهرت داشت به قراردادهایی که با مبلغ بسیار کم تر از رقبا با بانک ها در زمینه دستگاههای کارتخوان منعقد می کرد که گرچه شاید بتوان آن را هنر بازاریابی این شرکت به شمار آورد اما فعالین این صنعت همواره این شرکت را به ایجاد نابه سامانی و آشفتگی در بازار پرداخت متهم می نمودند. 

البته در کنار تمام این انتقادات نمی توان منکر شد که آقای قنبریان ،پارسیان را هم در تعداد و رقم تراکنش، هم در دستگاههای پوز، هم درگاههای پرداخت و البته پذیرنده های موبایلی متحول نمود. 

حال در دوره مدیریت جدید، گرچه پارسیان روزهای سخت را پشت سر گذاشته و اکنون به وضعیت باثبات و قابل قبولی در صنعت پرداخت رسیده است، اما چالشی که این روزها نه تنها تجارت الکترونیک پارسیان بلکه سایر شرکتهای PSP نیز با آن مواجه هستند، این است که شرکتهای پرداخت در حال حاضر چاره ای ندارند جز اینکه به سمت توسعه ابزارهای پذیرشی بروند که نیاز به دستگاههای کارتخوان ندارند چرا که با وجود نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز، دستگاههای کارتخوان و تجهیزات آن با رشد حدودا 6 برابری قیمت مواجه بوده و عملا خرید دستگاههای POS با چنین شرایطی ممکن و مقرون به صرفه نخواهد بود.

باید دید در دوره مدیریت جدید این پارادایم چطور در تجارت الکترونیک پارسیان رخ خواهد داد و آیا باز هم تغییرات مدیریتی در این شرکت منجر به تغییر و تحول در کل صنعت پرداخت کشور خواهد شد یا نه؟ 

همچنین ادامه قرارداد دستگاههای جدید پرداخت در جایگاه های سوخت که اولین بار‌ توسط شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با بودجه ایی معادل ۱۰ میلیون یورو اعلام گردید، با تغییر مدیرعامل و افزایش مبلغ ارز، در هاله ایی از ابهام فرو خواهد رفت.

باید دید مدیر عامل جدید تجارت الکترونیک پارسیان، چه رویکرد و تصمیماتی در خصوص عملیاتی شدن این پروژه پرحاشیه خواهد داشت؟! پروژه ای که با سرو صدای بسیاری آغاز شد، اما با گذشت پس از حدود 3 ماه از آغاز آن، هیچ اطلاعی از نحوه و سرانجام آن در دست نیست! 

ارسال نظرات
موضوعات روز