سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 30
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴

تیتر20 - آیا برخوردهای اخیر با ویلاهای غیرمجاز تاثیری بر بازار ویلا گذاشته است؟ این سوالی است که برخی از کارشناسان مسکن به آن پاسخ داده‌اند.
چندی پیش خبر تخریب ویلاهای غیرمجاز در برخی نقاط کشور به گوش رسید، اما آیا تخریت این ویلاهایی که به صورت غیرقانوی ساخته شده‌اند، تاثیری هم بر بازار ویلاها و همچنین بازار مسکن می‌گذارد؟ برخی از کارشناسان نظرات خود را در این مورد بیان کرده‌اند.

بیت‌الله ستاریان یکی از کارشناسان اقتصاد مسکن در این باره به اقتصادنیوز گفت: ویلاها نوعی از واحدهای مسکونی هستند که ما همیشه به عنوان واحدهای ذخیره اسمشان را اعلام می‌کنیم و واحدهای ذخیره تاثیر اولیه به سزایی در بازار مسکن نمی‌گذارند، چون درصد آنها در بازار مسکن همیشه به یک تلرانس خاصی عمل می‌کند.

او افزود: نهایتاً 100 تا هزار تا ویلا تخریب شده و چون بازار ویلاها یک قسمتی از بازار مسکن است در حالت کلی و در کل تاثیر چندانی نمی‌گذارد.

احمدرضا سرحدی یکی‌دیگر از کارشناسان مسکن اظهار کرد: طبیعی است که افراد اعتماد قبل را برای خرید ویلا نمی‌کنند، چون احتمال تخریب شدن را در نظر می‌گیرند، به همین خاطر قیمت‌ها افت کرده و از همه مهم‌تر این است که معامله روی ویلاهای مسئله‌دار خیلی کم شده و استقبالی که قبلاً برای خرید این ویلاها صورت می‌گرفت وجود ندارد و علاقه‌ای که مردم‌ به خرید این ویلاها داشتند دیگر وجود ندارند و نگران هستند که با حکم دادستانی مجبور شوند که آنها را تخریب کنند، بنابراین هم باعث رکود شده و معامله‌ای صورت نمی‌گیرد و هم اینکه دیگر خریداری ندارند و قیمت‌شان هم طبیعتاً پایین آمده.

کیوان شادمان نیز در رابطه با تاثیر تخریب ویلاهای غیرقانونی بر بازار گفت: بازار ویلاها یک بازار تقریباً انحصاری و خاص است و فکر نمی‌کنم که تخریب چند تا ویلا تاثیری در بازار داشته باشد و بازار ویلاها بازار خیلی جدی نیست که بخواهیم بگوییم رونق بخواهد برگردد و اتفاقی برای آن بیفتد.

او در ادامه بیان کرد: این مانند قضیه یک دوره‌ای بود که می‌گفتند لوازم لوکس نباید خیلی جدی وارد ایران شود و ما خیلی چیزهای مهم‌تری داریم که باید آنها را در اولویت واردات قرار دهیم، الان مسکن به صورت جدی یک معضل است، مشکل مسکن را باید اول حل کنیم بعد به بحث لوکس‌سازی و ویلاسازی بپردازیم و ببینیم در آن مرحله باید چه کاری کنیم.

برچسب ها: بازار ویلا ویلا
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش