چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
معاونت علمی و فناوری رییس جمهور:
نشست معرفی دستاوردهای حوزه فناوری و دانش بنیان بانک پارسیان امروز با حضور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل بانک پارسیان و جمعی از مدیران شرکتهای زیر مجموعه گروه پارسیان امروز در محل شعبه مرکزی بانک پارسیان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۶۲۸
بانک پارسیان در حوزه حمایت از کسب و کارهای نوپا پیشرو است

تیتر20 - در ابتدای این نشست دکتر پرویزیان ضمن اشاره به دستاوردها و فعالیت های گروه پارسیان در حوزه خدمات فناوری و شرکت های دانش بنیان گفت: طی دوره 6 امسال، 22 مجموعه دانش بنیان به بانک معرفی شده اند که از این تعداد 10 مورد به سرمایه گذاری و پرداخت از سوی بانک منجر شده و بقیه موارد نیز در حال بررسی است. همچنین درحوزه شركت هاي كوچك ١٢٥٩ مورد در ١٩ منطقه ايجاد شده است كه بالغ بر٧٢٥٠ ميليارد تومان پرداختي انجام شده که٧٦٠ ميليارد تومان پرداختي مربوط به بخش روستايي است. 

مدیر عامل بانک پارسیان در ادامه به پروژه هایی که در گروه داده پردازی بانک پارسیان انجام شده اشاره و افزود: در این بخش طرح های زیادی به انجام رسیده که راسا توسط خود مجموعه بانک صورت گرفته است. 

وی در همین رابطه به مواردی نظیر پروژه پیدو اشاره نمود و اضافه کرد: پيدو بالغ بر ١٥٠ ميليارد تومان سرمايه گذاري نيازمند است كه به صورت مشترک با بخش خصوصي انجام می شود و بانک درصدد آن بوده که در چنین پروژه هایی ریسکهای مالی و سرمایه گذاری را کاهش داده و بعد انجام کار را به بخش خصوصی واگذار نماید.

پرویزیان افزود: یکي از مشكلات در این بخش، بحث ضمانت هاست، چرا که اغلب فعالین این حوزه، نخبگان جوان هستند و توان تامین وثایق مورد نیاز بانک را ندارند، که تلاش شده تا با همکاری صندوق هایی نظیر صندوق برکت این موضوع را حل کنیم. 

مدیرعامل پارسیان ادامه داد: ما در بانک پارسیان تلاش کردیم تا زیرساختهای لازم را برای سرویس های فین تک فراهم نماییم و سپس با ایجاد این بستر و زیرساختهای اطلاعاتی، امکان تعامل و همکاری همه جانبه با شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ ها را هرچه بیشتر تقویت نماییم.

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده در حوزه تامين مالي از طريق ليزينگ به شركت هاي دانش بنيان، در قالب همکاری با صندوق توسعه نوآوری و شكوفايي خدمات لازم مالی و مشاوره ای ارائه گردد.

در ادامه مدیران عامل سایر بخشهای گروه پارسیان به ارائه گزارشی از دستاوردهای مجموعه های خود در حوزه خدمات فناوری اطلاعات پرداختند.

سپس معاون علمی و فناوری رییس جمهور ضمن تقدیر از فعالیت های بانک پارسیان در حوزه خدمات فناوری اطلاعات و دستاوردهای دانش بنیان این بانک گفت:بانک پارسیان واقعا در این حوزه پیشرو بوده و خطر را احساس کرده؛ چرا که رشد و توسعه روزافزون استارتاپ ها برای مدل سنتی کسب و کار به ویژه در حوزه خدمات بانک و بیمه رقیبی جدی و بسیار قدرتمند است.

وی با قدردانی از رویکرد و حمایت بانک مرکزی در این بخش افزود: گسترش نرم افزارها در صنعت بانکداری باعث شده که شاهد رشد چشمگیر تراکنش ها در کشور باشیم که همه این تراکنشها با اعتماد به توان داخلی با موفقیت انجام می گردند.  

ستاری با تاکید بر این مطلب که بانک نمی تواند به شیوه فعلی در آینده باقی بماند و نظام بانکداری در آینده با تغییرات جدی همراه خواهد بود، افزود: شیوه های حمایت از استارتاپ ها بسیار اهمیت دارد و نباید فرآیند حمایت مالی به نحوی باشد که بانک را تبدیل به سهامدار عمده نماید، چرا که در این صورت خلاقیت و انگیزه در نخبگان از بین خواهد رفت. همچنین باید خلا سیستم های ارزش گذاری توسط بانک ها حل شود.  

وی با بیان این مطلب که در سالهای آینده نزدیک، قطعا بزرگترین و موفق ترین شرکتها، شرکتهای نفت و فولاد یا بانکها و خودروسازان نیستند، تاکید داشت: قطعا آینده متعلق به استارتاپ ها است. ما در حال حاضر توان خوبی در این حوزه داریم و بزرگترین سرمایه انسانی و استارتاپ های منطقه در ایران است و می توان با سرمایه گذاری در این حوزه در آینده این بازار جریان ساز بود.

ستاری در ادامه با تاکید بر این که آنچه در این بخش مهم است مسئله ارائه وام و حتی تامین وثایق مالی نیست، افزود: برای یک اقتصاد دانش بنیان به یک اکوسیستم مناسب نیاز داریم. آنچه در این بخش مهم است تغییر فرهنگ و نگاه بخشهای مختلف به موضوع و مهمتر از آن نظام قانونگذاری، الزامات سیاسی و محیط کسب و کار است. نظام بانکی ما در حوزه venture capital وارد نشده و باید به آن سمت حرکت کنیم. مشکل اصلی ما سرمایه گذاری خطر پذیر است که با وام حل نمیشود. 

ستاری در پایان با تاکید بر این که معاونت فناوری ریاست جمهوری آماده هرگونه تعامل و همکاری با مجموعه بانک پارسیان است تصریح کرد: بانک پارسیان در حوزه حمایت از کسب و کارهای نوپا پیشرو است و باید حمایت خودرا ادامه دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز