جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
تیتر20 بررسی می کند؛
حال این بانک در حالی شصت و دومین سال تاسیس خود را پشت سر می‌گذارد که به زعم بسیاری توانسته کارنامه‌ای به نسبت درخشان را در انجام رسالت بانکداری توسعه‌ای و در مسیر تامین مالی طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک صنعتی، در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به دست‌اندرکاران عرصه صنعت و اقتصاد کشور ارائه کند.
کد خبر: ۳۱۰۸۱
بانک صنعت ومعدن

تیتر20 - بانک صنعت و معدن، بانکی توسعه ای و تخصصی در حوزه ی صنایع و معادن کشور است که از طریق تسهیل گری حرفه ای در ارائه خدمات مالی، بانکی و مشاوره ای به طرح های بزرگ زیر ساختی کشور و ایجاد و توسعه ی صنایع کوچک، متوسط و بزرگ با اولویت بخش خصوصی در توسعه پایدار کشور شامل بهبود ارزش افزوده و بهره وری صنایع، افزایش اشتغال، توسعه متوازن منابع براساس مزیت های رقابتی منطقه ای و بهبود زیرساخت های توسعه اقتصادی، نقش موثر و یکتایی را ایفا می کند.

ارزش هایی که بانک صنعت و معدن در انجام ماموریت خود به آنها پایبند است، حساسیت نسبت به اثر بخشی و تخصیص بهینه منابع، سادگی و سرعت ارائه خدمات و تعهد به صیانت از محیط زیست در راستای مسئولیت های اجتماعی می باشند.

حال این بانک در حالی شصت و دومین سال تاسیس خود را پشت سر می‌گذارد که به زعم بسیاری توانسته کارنامه‌ای به نسبت درخشان را در انجام رسالت بانکداری توسعه‌ای و در مسیر تامین مالی طرح‌های بزرگ، متوسط و کوچک صنعتی، در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی به دست‌اندرکاران عرصه صنعت و اقتصاد کشور ارائه کند.

پروژه‌های فولادی هفت‌گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول)، پاسارگاد (فارس) و مادکوش (بندرعباس) که برخی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده است، تامین مالی ۶ نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی و ۲۴ نیروگاه مقیاس کوچک، تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی با قابلیت ارزآوری برای کشور، تامین مالی راه‌اندازی قطار سریع‌‌السیر تهران - قم - اصفهان به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و فاینانس برقی‌‌سازی قطار تهران - مشهد به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو را می توان بخشی از اقدامات این بانک برای تحقق اهداف و رسیدن به توسعه پایدار کشور برشمرد.

همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که بانک صنعت و معدن  در تامین مالی و پرداخت تسهیلات به صنایع کوچک و متوسط کشور، دارای جایگاه ویژه ای است که از این طریق علاوه بر حمایت از بخش صنعت، در ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف کشور نیز گام برداشته است.

نداشتن اضافه برداشت از بانک مرکزی، افزایش سرمایه بانک و تامین مالی طرح‌های زیربنایی در حوزه صنایع نیروگاهی، پتروشیمی و راه‌آهن را از دستاوردهای بانک صنعت و معدن در سال‌های اخیر دانست.

در سال‌های اخیر در کنار فعالیت‌های حرفه‌ای، بانک صنعت و معدن به انجام مسئولیت‌های اجتماعی نیز پرداخته است؛ چنانکه در این میان می توان از احداث چهار مرکز انتقال خون نام برد.
به اذعان برخی از کارشناسان بانک صنعت و معدن توانسته وضعیت صنعت و معدن کشور را متحول کند و علاوه بر اعطای تسهیلات، به عنوان یک مشاور در کنار تولیدکنندگان و صنعتگران حضور موثری دارد.این بانک رسالت واقعی خود را درک کرده و برای بازسازی صنعت و تولید کشور تلاش می کند و تاکنون  اقدامات اثرگذاری را انجام داده است. 


با توجه به اینکه این بانک درک صحیحی از وضعیت اقتصادی و شرایط واحدهای تولیدی و صنعتی کشور دارد و می تواند به تقویت زیرساخت های صنعتی کشور کمک کند رویکرد این بانک می تواند یک الگوی خوب و مناسب برای سایر بانک ها باشد چراکه این بانک با هدف خدمت رسانی به مردم و صنعت به سمت کمک برای رهایی از خام فروشی، بسط توسعه اقتصادی، کارآفرینی و اشتغالزایی حرکت می کند. 

بسیبایر از واحدهای صنعتی و تولیدی کارآمدی با حمایت های این بانک در حال شکل گیری و احیاء می باشد به همین خاطر باید گفت که بانک صنعت و معدن به وظایفش به خوبی عمل می کند.
البته در این سالها انتقاداتی هم مطرح بوده است، اما آنچه مدیران پیشین و فعلی این بانک بر آن تاکید دارند موضوع افزایش سرمایه بانک و طولانی کردن زمان بازپرداخت تسهیلات است که آن را  برای حفظ و ارتقای فعالیت‌های بانک و نیز بهبود اعتبار بین‌المللی بانک صنعت و معدن ضروری می دانند و معتقدند که در صورت وقوع این امر، تنوع و نوآوری در خدمات این بانک بهبود یافته و می توان به همه بخش های صنعت بر اساس نیازهای واقعی آن پاسخگو بود. 

گرچه بی شک در نظام بانکداری بحث کفایت سرمایه بانک ها برای کاهش ریسک های بانکی و نیز تقویت بازوهای اعتباری بانک و همچنین در بهبود اعتبار بین المللی بانک ضروری و لازم است اما به شرطی که این افزایش سرمایه و فواید و ثمرات ناشی از آن در خدمت تقویت اقتصاد کشور و بخش خصوصی واقعی نیز قرار گیرد.

در پایان باید تصریح کرد بی شک بانک صنعت و معدن در سالهای اخیر توانسته گره های زیادی از اقتصاد و صنعت را در کشور بگشاید، اما هنوز راههای نرفته بسیاری باقی است که قطعا با تدبیر و برنامه ریزی های مناسب در همه بخش ها می توانیم شاهد اثرات بیشتر و بهتری از این بانک در بخش توسعه زیرساخت ها و صنایع مختلف باشیم.

ارسال نظرات
موضوعات روز