پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
فروشگاه‌های آنلاین میزبان بزرگترین حراجی دنیا!

تیتر20- تنها چند روز تا بزرگترین حراج دنیا یعنی بلک‌فرایدی باقی مانده است. بلک‌فرایدی مهم‌ترین اتفاق در بازار خرده‌فروشی است و بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ در کشورهای مختلف جهان در این روز با تخفیف‌های استثنایی توجه بسیاری از مردم را به سمت فروشگاه خود جلب می‌کنند. از سال 2010 فروشگاه‌های اینترنتی با ورود به این حراج، فرهنگ خرید در حراج بلک فرایدی را تغییر دادند. اتفاقاتی که طی سال‌های گذشته در حاشیه بلک فرایدی اتفاق افتاده باعث شده مردم ترجیح دهند که از طریق فروشگاه‌های اینترنتی خریدکنند و حالا برخی از فروشگاه‌های اینترنتی در این حراج رکورددار هستند. سال 2014 فروشگاه اینترنتی علی‌بابا با فروش بیش از 9میلیارد دلار در یک روز رکورد فروش در فروشگاه‌های اینترنتی را شکست. سال گذشته علی‌بابا طی یک مراسم در حضور همه رسانه‌ها میزان فروش و تراکنش سفارش‌های فروشگاه خود را از طریق یک نمایشگر آنلاین اعلام و همه را از میزان فروش خود شگفت‌زده کرد. امسال نیز بسیاری ازخریداران و فروشگاه‌ها در انتظار نتایج شگفت‌انگیز این حراج تاریخی هستند.
طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت گردش مالی بازار خرید اینترنتی ایران در سال 1393 حدود 500 هزار میلیارد ریال بوده است. این رقم در مقایسه با حجم خریدهای اینترنتی در جهان، یک درصد است. البته در سال 2015 حجم تجارت الکترونیکی جهانی در بخش خرده فروشی به یک هزار و 700 میلیارد دلار رسیده و سهم ایران نیز با توجه به پتانسیلی که در آسیا برای رشد تجارت الکترونیک وجود دارد بیشتر شده است. در حال حاضر فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری در ایران فعال هستند که از این میان می‌توان به بامیلو با بیش از 200 هزار کالای قابل خرید به‌عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی ایران اشاره کرد. این فروشگاه اینترنتی در کنار دیگر رقبای خود از موقعیت خوبی برای شکستن رکوردهای فروش اینترنتی در ایران برخوردار است و با بیش از 15 میلیون بازدیدکننده طی یک‌سال و همراه شدن با اتفاقات جهانی می‌تواند فرصتی استثنایی برای تجارت‌الکترونیک ایران و شکستن رکوردهای قدیمی باشد. ایده‌های نو برای ارائه خدمات بهتر و حضور مستمر در بازار تجارت الکترونیک می‌تواند فرهنگ خرید در ایران را متحول کرده و سهم فروشگاه‌های اینترنتی را بازار خرده‌فروشی افزایش دهد.
به گزارش تلگراف، مرکز تحقیقات برآورد خرده‌فروشی انگلستان پیش‌بینی کرده است در حراج بلک‌فرایدی 2015 بیش از 966 میلیون پوند در فروشگاه‌های اینترنتی خرج شود. سال گذشته شهروندان انگلیسی در بلک‌فرایدی حدود 810 میلیون پوند از طریق فروشگاه‌های اینترنتی خرج کردند، یعنی در این حراج هر ثانیه بیش از 3.5 پوند خرج شد. امسال بلک‌فرایدی 27 نوامبر (6آذر) در بیشتر کشورهای دنیا برگزار می‌شود. تلگراف پیش‌بینی کرده امسال فروشگاه‌های اینترنتی در این حراج استثنایی 32 درصد بیش از سال گذشته فروش داشته باشند و مردم انگلستان حدود یک میلیارد پوند در حراج بلک‌فرایدی خرج کنند. ای بی(eBay) نیز پیش‌بینی کرده در حراج بلک‌فرایدی امسال هر ثانیه 25 کالا به فروش برساند.

برچسب ها: فروشگاه آنلاین
ارسال نظرات
موضوعات روز