دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۹
برندي كه در حافظه تاريخي خانم‌هاي ايراني ماندگار شد

تیتر20- برخي از برند‌ها هستند كه شانيت تاريخي آنها آنقدر غالب است كه به تدريج به عنوان بخشي از فرهنگ مردم تلقي مي‌شود. خاطره‌هايي كه چندين نسل از زنان و مردان ايراني از برخي از اين برند‌ها دارند آنقدر عميق و ماندگار است كه مي‌توان هويت برخي از اين برند‌ها را به عنوان يك مقوله تاريخي- اجتماعي دانست.
يكي از برند‌هايي كه چندين نسل از خانواده‌هاي ايراني از پدربزرگ‌هاي قديم تا نوه و نتيجه‌هاي امروز، با آن زندگي كرده‌اند، برند لوكس است. خاطره آن تبليغات ساده اما تاثيرگذار تلويزيوني، و سال‌هاي متمادي حضور اين برند در قفسه فروشگاه‌هاي ايران اين نام را در ذهن‌ها به سختي ماندگار كرده است.
اين برند از سال 1925 ميلادي با معرفي اولين صابون آرايشي خود، همراهي ماندگاري را با بانوان آغاز کرد. در آن زمان سياست‌هاي مديران اين برند تركيبي از قيمت مناسب، عطري خوش و بسته‌بندي و شمايلي زيبا بود.
اين برند كه در طول سال‌هاي حضور خود «هم‌تراز نمونه‌هاي گران‌قيمت فرانسوي» در رده‌هاي محصولات ارزان‌قيمت ارائه شده است هويت تاريخي خود را همراه با احساس زيبايي، به مصرف‌كننده تلقين مي‌كند. گويي با رسيدن به پوست اين احساس شروع مي‌شود و راز زيبايي مشترك ميان تمام بانوان برتر جهان را با مخاطب خود در ميان مي‌گذارد.
البته، محصولات زيبايي لوكس كه با رايحه‌هايي معطر بهترين عطرسازان جهان توليد مي‌شود نه فقط در ايران، بلكه در سراسر دنيا محبوبيت فراگيري دارد چون در معادله مصرف دو طرف وجود دارد: بانوان مي‌خواهند احساس زيبايي كنند و اين خواسته به لطف محصولات مراقبت از پوست، دست‌يافتني است، و از سوي ديگر، مواد اوليه درجه يك و تركيبات منحصربه‌فرد، احساسات لازم را به مصرف‌كننده القا مي‌كند و رضايت قلبي وي را به همراه دارد.
صابون لوكس از يك بستر طولاني تاريخي عبور كرده و بر خلاف برخي از برند‌هاي قديمي كه ديگر حضور ندارند، هنوز حضوري پويا و فعال در بازار دارد. اين استمرار نوعي اعتماد به نفس را به مصرف‌كننده القا مي‌كند كه گويي: اصالت در قدمت است. به اين دليل علاوه بر استانداردهاي يك محصول مصرفي، آنچه از سوي لوكس در چندين دهه حضورش ارائه شده است، نمايش نوعي اعتماد به نفس و اعتقاد راسخ به برندي اصيل است.
در حال حاضر، محصولات لوكس در ايران شامل طيف متنوعي از توليدات از جمله صابون، مايع دستشويي و شامپو بدن است كه همراه با فاكتورهاي پيش گفته، مقوله وفاداري مشتريان در مواجهه با اين برند، به خودي خود پتانسيل‌هاي لازم را براي كمتر كردن فاصله بين برند و مشتري فراهم مي‌كند.
در تحولي تازه‌تر، شركت يونيليور در سال 1393، جوايزي براي مشتريان وفادار برند لوكس در نظر گرفته كه مي‌تواند مويد حضور پوياي اين برند قديمي در بازار ايران باشد. مرحله اول قرعه‌كشي اهداي اين جوايز، در 29 دي ماه انجام شد كه در اين مرحله 33 نفر به عنوان برندگان جوايز انتخاب شدند. از ميان اين افراد در مرحله نهايي اين قرعه‌كشي، در تاريخ 7 اسفندماه، 3 نفر برنده 3 دستگاه تويوتا ياريس و 30 نفر برنده 30 گوشي هوشمند گلكسي 5 اس شدند.
تمام اين موارد حكايت از آن دارد كه هنوز اين برند قديمي كه با هويت تاريخي ايرانيان عجين شده است، به تمام امكان و قابليت خود در سبد محصولات مصرفي خانواده ايراني حضوري كامل دارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز