جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۵
تیبا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش تولید را تجربه کرده است.
کد خبر: ۳۱۸۶۶
سبقت دوباره تیبا از پراید!

تیتر20 - به سایپا برویم و ببینیم این شرکت چه آماری در تولید محصولات خود طی هفت ماه امسال به‌جا گذاشته است. طبق آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، سایپایی‌ها در تولید سراتو که محصولی مونتاژی و تحت‌لیسانس کیاموتورز کره است، با کاهش تولید مواجه شده‌اند. بر این اساس تا پایان مهر امسال ۱۰ هزار و ۴۵۶ دستگاه سراتو به مونتاژ رسیده و این به معنای کاهش۳۰ درصدی تیراژ این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

 در بین دیگر محصولات سایپا، تیبا که با رشد قابل‌توجهی در حال تولید است، تیراژی ۹۴ هزار و ۶۶ دستگاهی را طی هفت ماه امسال داشته است. با توجه به این آمار، تیبا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، هشت درصد افزایش تولید را تجربه کرده است.

این در شرایطی است که براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید پراید در هفت ماه امسال نزول کرده و سایپایی‌ها تنها ۹۲ هزار و ۶۳۷ دستگاه از این محصول را به تولید رسانده‌اند. این رقم نشان می‌دهد تولید پراید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳/ ۲۶ درصد کاهش پیدا کرده است. با توجه به این آمار، تیبا بار دیگر از پراید سبقت گرفته و به پرتیراژترین خودروی داخلی تبدیل شده است.

از تیبا و پراید بگذریم و نگاهی هم به محصولات مونتاژی چینی سایپا بیندازیم. طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، پارس‌خودرو به‌عنوان زیرمجموعه سایپا، توانسته ۲۶ هزار و ۷۹ دستگاه برلیانس را در هفت ماه امسال مونتاژ کند. با توجه به این آمار، برلیانس در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸/ ۱۳درصد افزایش تیراژ را تجربه کرده است. سایپایی‌ها، اما دو محصول چینی دیگر را نیز به مونتاژ می‌رسانند که در این بین، چانگان تیراژی هشت هزار و ۱۵۳ دستگاهی را تا پایان مهر امسال از خود به‌جا گذاشته است. 

بر این اساس، این خودروی مونتاژی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۱/ ۵۴ درصدی را به خود می‌بیند. دیگر محصول چینی سایپا، آریو نام دارد که فعلا در سایت بن‌رو به تولید می‌رسد و آمار اعلامی از مونتاژ ۴ هزار و ۲۱۸ دستگاهی آن حکایت می‌کند. با توجه به تیراژ اعلامی، آریو نسبت به هفت ماه سال گذشته ۶/ ۱۷ درصد کاهش تولید را به خود می‌بیند.
ارسال نظرات
موضوعات روز