جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
در ژانویه ۲۰۱۶ چند ماه پس از آنکه توافق هسته ای میان ایران و گروه ۵ به علاوه یک به نتیجه رسیده بود، هواپیمایی آلیتالیا ۴ پرواز در هفته به تهران برگزار می کرد.
کد خبر: ۳۲۵۵۶
پروازهای آلیتالیا به تهران متوقف می شود

تیتر20 - در ژانویه ۲۰۱۶ چند ماه پس از آنکه توافق هسته ای میان ایران و گروه ۵ به علاوه یک به نتیجه رسیده بود، هواپیمایی آلیتالیا ۴ پرواز در هفته به تهران برگزار می کرد. این شرکت اعلام کرد که از ۲۷ مارس ۲۰۱۶ پروازهای خود به تهران را به صورت همه روزه برگزار خواهد کرد. حال امروز پس از گذشت حدود ۳ سال از آن تاریخ، این شرکت هواپیمایی اعلام نمود که دیگر قصد ادامه پروازهای خود به مقصد تهران را نداشته و توقف پروازهای آلیتالیا از ابتدای سال ۲۰۱۹ صورت خواهد گرفت. 
این شرکت هواپیمایی که در ۲۷ مارس ۲۰۱۶ پروازهای خود به تهران را از ۴ پرواز در هفته به پروازهای روزانه رسانده بود، دلیل این اقدام خود را فعالیت های بازرگانی رو به رشد با ایران ذکر کرده و اعلام نموده بود که ایتالیا یکی از شرکای اصلی ایران در اروپا بوده و میزان تبادلات مالی میان دو کشور ازسال ۲۰۱۴ رو به افزایش گذاشته است.
با توجه به این موضوع و همچنین نبود ایرلاین های معتبر که به صورت روزانه به تهران پرواز داشته باشند موجب شد تا استقبال از پروازهای آلیتالیا برای مقصد رم و یا مقاصد ترانزیتی صورت گیرد.
 با گذشت زمان و حضور سایر ایرلاین های خارجی و ارائه برنامه های پروازی متعدد آن ها، پروازهای آلیتالیا در یک فضای رقابتی قرار گرفت. در کنار این موارد افزایش نرخ ارز و همچنین کاهش کلی سفر در ایران موجب شد تا نه تنها پروازهای آلیتالیا بلکه سایر ایرلاین ها نیز تحت فشار قرار گیرند.
توقف پروازهای آلیتالیا
پس از اینکه هواپیمایی های کی ال ام، ایرفرانس و بریتیش ایرویز پروازهای خود به ایران را متوقف کردند، پروازهای آلیتالیا از معدود ایرلاین هایی بود که باقی مانده و مسافرانی که قصد سفر در این مسیر را داشتند می توانستند از آن استفاده نمایند. در اواسط نوامبر و با شروع دور دوم تحریم های آمریکا علیه ایران این هواپیمایی اعلام کرد که قصد دارد پروازهای آلیتالیا به تهران را کاهش دهد. بر همین اساس برنامه پروازهای آلیتالیا به این شرح اطلاع رسانی گردید که این ایرلاین از تاریخ ۷ الی ۱۷ می ۲۰۱۹ در روزهای سه شنبه، پنجشنبه و جمعه پرواز نخواهد داشت. از طرفی از تاریخ ۱۸ الی ۲۰ می ۲۰۱۹ در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه پرواز خواهد داشت. همچنین از تاریخ ۲۱ تا ۳۰ می ۲۰۱۹ نیز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه پرواز خواهد داشت.

حال که زمان زیادی از این اطلاعیه هواپیمایی آلیتالیا نگذشته است، این ایرلاین اعلام کرده که قصد دارد پروازهای آلیتالیا به مقصد تهران را از ابتدای سال ۲۰۱۹ متوقف کند. این پروازهای که با شماره پرواز ۷۵۶ و ۷۵۷ از رم به تهران و بالعکس به وسیله یک فروند هواپیمای ایرباس A320 صورت می گرفته است، آخرین پرواز خود را در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ به انجام رسانده و از ابتدای سال ۲۰۱۹ پروازهای آلیتالیا به تهران متوقف خواهد شد. شرکت آلیتالیا دلیل این اقدام خود را تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران اعلام کرده و همچنین طی اطلاعیه بیان نموده که هزینه بلیط مسافرانی که برای بهار سال آینده از این شرکت هواپیمایی خرید کرده بودند را به طور کامل باز می گرداند.

هرچند این شرکت هواپیمایی دلیل خروج خود را تحریم های آمریکا اعلام کرده است اما می بایست در نظر داشت که این ایرلاین در طول ده سال گذشته به دلیل بحران های اقتصادی و بدهی های سنگین مجبور به اخراج بیش از ۱۲ هزار نفر از کارکنان خود شده است. یکی از مسئولان اتحادیه کارگری در رم گفته است که هواپیمایی آلیتالیا سال ها است که با بحران شدید مالی رو به رو بوده و روزنه ای برای خروج از این شرایط نیز وجود ندارد. با توجه به شرایطی که آلیتالیا در آن قرار گرفته است حتی امکان ورشکستگی آن نیز وجود خواهد داشت. البته که لازم به ذکر است بخش عمده ای از سهام آلیتالیا در اختیار شرکت هواپیمایی الاتحاد بوده اما این شرکت نیز به تعهدات خود در زمینه مشکلات مالی عمل نکرده است و الاتحاد نیز اعلام نموده که قصد دارد سهام خود  در آلیتالیا را واگذار نماید. در حال حاضر شرکت راه آهن ایتالیا، شرکت های هواپیمایی ایزی جت انگلستان و همچنین شرکت هواپیمایی دلتا آمریکا آمادگی خود را برای خرید بخشی از سهام هواپیمایی آلیتالیا اعلام کرده اند.
دولت ایتالیا در طول ۴۰ سال گذشته بیش از ۷ میلیارد یورو برای شرکت هواپیمایی آلیتالیا هزینه کرده است. او سال گذشته نیز برای جلوگیری از قطع پروازهای این شرکت هواپیمایی و همچنین جلوگیری از ورشکستگی ان ۶۰۰ میلیون یورو دیگر به آن قرض داده است. قرضی که آلیتالیا نه تنهعا توان پس دادن آن را نداشته بلکه برای ادامه پروازهای خود و جلوگیری از قطع شدن آن نیاز به ۶۰۰ میلیون یورو دیگر می باشد./الی گشت


ارسال نظرات
موضوعات روز