جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
تیتر20 اپلیکیشن پرداختی شرکت پرداخت الکترونیک سداد را بررسی می کند؛
با وجود رقبای قدیمی تر در این عرصه، فضای رقابت برای اپلیکیشن های موبایلی کمی پیچیده تر از گذشته است.
کد خبر: ۳۲۵۸۰
ایوا به دنبال سهم بازار در بازی بزرگان

تیتر20 -  با ظهور فناوری های نوین در حوزه پرداخت های مالی و خدمات بانکداری، امروزه بیشتر از هر زمان دیگری کاربران به سمت استفاده از خدمات پرداخت همراه روی آورده و در همین زمینه ظهور و گسترش اپلیکیشن های پرداخت بیش از هر زمان دیگری در جریان است. این دسته از اپلیکیشن ها که اتفاقا کاربران متعددی نیز دارند، امروزه علاوه بر خدمات اولیه پرداخت نظیر کارت به کارت، خرید شارژ یا پرداخت قبوض با تبلیغات گسترده و خدمات متنوع می کوشند در رقابت با یکدیگر، سهم بازار مناسبی را در این حوزه به دست آورند تا بستر مناسبی برای فعالیت های تجاری در آینده فراهم سازند.

از سوی دیگر در شرایط فعلی و با توجه به هزینه های سرسام آور تامین سایر ابزارهای پرداخت از جمله پوزهای فروشگاهی شرکت های پرداخت در حال حاضر چاره ای ندارند جز اینکه به سمت توسعه ابزارهای پذیرشی بروند که نیاز به دستگاههای سخت افزاری نظیر کارتخوان ندارند، بدیهی است با وجود نوسانات و تغییرات شدید نرخ ارز، دستگاههای کارتخوان و تجهیزات آن با رشد چندین برابری قیمت مواجه شده اند و در عمل خرید و توسعه بازار مبتنی بر دستگاههای POS با چنین شرایطی چندان ممکن و مقرون به صرفه نخواهد بود.

واقعیت اینست که عمر خدمات بانکداری و پرداخت سنتی مدتهاست به سر رسیده و رقابت بازار در آینده بر ارائه خدمات بانکداری بر روی اپلیکیشن های همراه خواهد بود.

یکی از این اپلیکیشن ها که به تازگی با تبلیغات گسترده برای تصاحب سهم بازار بیشتر، جدی تر از گذشته وارد این عرصه شده اپلیکیشن ایوا، متعلق به شرکت پرداخت الکترونیک سداد است. این اپلیکیشن که امکانات پرداختی متنوعی نظیر آنچه در سایر اپلیکیشن های پرداختی نیز دیده می شود را دارد، به لطف اتصال به درگاه امن و اختصاصی سداد و زیرساخت های بانک ملی امکانی فراهم کرده که برای خرید الکترونیکی نیازمند خروج از محیط اپ نباشید. 

در اپلیکیشن ایوا که در کافه بازار 200 هزار نصب فعال دارد، کاربران می توانند از خدماتی نظیر کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ، خرید بسته های اینترنت، خرید بیمه و بلیت اتوبوس استفاده کنند، البته ایوا علاوه بر این با ارائه سرویس های ویژه ای نظیر پرداخت عوارض خروج از کشور و پرداخت های دولتی و سـازمانی در این سطح متمایز از رقبا شده است. یکی دیگر از امکانات جالب این اپلیکیشن امکان دریافت شارژ رایگان است، به این صورت که با انجام هر تراکنش و معرفی دوستانتان به ایوا، «طلا» به دست می‌آورید. در واقع طلا واحدی برای کیف پول ایوا است که با استفاده از این طلاها می‌توانید در این بخش، شارژ رایگان بخرید. ارزش هر طلا ۱۰ ریال است و برای دریافت شارژ رایگان حداقل ۱۰۰۰ طلا لازم است. البته باید اشاره کرد که ایوا در حال حاضر هنوز بخشی از بانکهای کشور را در انتقال وجه پشتیبانی نمی کند.

البته با وجود رقبای قدیمی تر در این عرصه، فضای رقابت برای اپلیکیشن های موبایلی کمی پیچیده تر از گذشته است. رقابتی که ایوا سعی کرده با مسابقات و جوایز درون برنامه ای، در کنار تبلیغات گسترده محیطی جذابیت بیشتری برای کاربران ایجاد نماید و در نهایت بتواند بیشتر مورد اقبال کاربران قرار گیرد. 

رقابتی که به نظر می رسد ایوا و شرکت پرداخت الکترونیک سداد همچنان باید تلاش بسیاری را معطوف آن دارند. در خصوص اپلیکیشن های پرداختی در کشور و سهم شرکت های پرداخت در این حوزه، آمارهای شاپرک گویای این واقعیت است که شرکت پرداخت سداد از زیرمجموعه های بانک ملی هنوز نتوانسته در زمینه ابزار پذیرش موبایلی سهم بازار قابل توجهی کسب نماید. بر این اساس سهم بازار شرکت پرداخت الکترونیک سداد در آبان ماه 0.31 درصد از کل بوده است، البته باید خاطرنشان کرد این رقم نسبت به مهرماه که 0.06درصد بوده رشد مثبتی را نشان می دهد. 

در نهایت این امر ناگزیر شرکت های پرداختی است که به سمت تمرکز بر بازارهای پرداخت موبایلی و بازارهای فارغ از ابزار پذیرش روی آورند، باید دید شرکت پرداخت الکترونیک سداد با اپلیکیشن ایوا تا چه اندازه در تحقق این هدف موفق خواهد بود؟/ سارا دلیریان
  


ارسال نظرات
موضوعات روز