شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
از بازاریابی تا امپراطوری گلاب در دنیا
مجید راهب از چهره های ماندگار صنایع غذایی است که به دلیل سال ها تولید و صادرات گلاب به سراسر جهان به سلطان گلاب جهان مشهور شده است.
کد خبر: ۳۳۳۹۷
سلطان گلاب ایران کیست؟

تیتر20 - مجید راهب ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت های ایران گلاب مرغوب،شمشاد، آب معدنی کریستال، اورنجینا و… به سلطان گلاب جهان ملقب است.

مهندس مجید راهب در سال ۱۳۱۶ در قمصر کاشان میان یک دنیا عشق و گل محمدی که در آن روزگار پایتخت گلاب جهان نامیده شده بود چشم به حیات گشود . 

از همان دوران کودکی و جوانی شیفته به سنت گلابگیری در وجودش تاثیر به سزایی گذاشت . تصمیم بر آن داشت که تا این همه عشق و محبت مردمان قمصر کاشان را به دیگر مردمان جهانیان به اشتراک بگذارد .

 او متوجه شد که این همه عشق و محبت ریشه ای به جز عناصر خدایی ، آب ، خاک و طبیعت ندارد . که در نهایت در قمصر کاشان ، گلاب نامیده شده بود و عطر بوی عشق و محبت را در سراسر کویر و شهرهای کنار صحرا گسترانده بود. با انگیزه های فراوان به تهران نقل مکان نمود و در دوران مدرسه مشغول به بازاریابی گلاب شد و با پشتکار، تا جایی از ذهن خلاق خود در این کسب و کار سنتی بهره جست ، بطوری که امروزه او را سلطان گلاب جهان میشناسند .

شرکت ایران گلاب که در زمینه صادرات گلاب به بازارهای حوزه خلیج فارس نزدیک به نیم قرن تجربه ‏داشته، در سال ۱۳۶۰ تحت عنوان شرکت ایران‌گلاب مرغوب موفق گردید تا با اتکا به تجربیات غنی ‏گذشته خود، نصب ماشین‌آلات پیشرفته روز و احداث آزمایشگاه‌های مجهز و به‌کارگیری افراد متخصص، ‏کارخانه خود را در کاشان راه‌اندازی نماید که با تهیه و تامین مرغوب‌ترین مواد اولیه و با عنایت به توجه ‏خاص مدیریت این مجموعه به لطف کیفیت بالای تولیدات، توانست در مدت زمان کوتاهی جای خود را در ‏بازار ایران و سایر کشورهای جهان باز نماید و شرکت ایران‌گلاب را قادر ساخت تا محصولات متنوع‌تری به ‏بازار معرفی نماید‎.‎‏ به نحوی که در حال حاضر به بیش از ۳۰ کشور جهان صادرات داشته و دارای نمایندگی ‏در خارج از کشور می باشد.‏

رییس هیات مدیره و بنیان گذار گروه صنعتی راهب می گوید: ایران گلاب در حال حاضر با بهره‌ گیری از پنج شعبه و ۱۸ نمایندگی، محصولات خود از جمله گلاب و اسانس گل محمدی را به بیش از ۳۰ کشور جهان با ارزش بیش از ۲۰ میلیون دلار، صادر می‌کند.

مجید راهب با بیان اینکه این شرکت در تمام سالهای گذشته، عزم خود را بر گشودن بازارهای جدید صادراتی گذاشته است ، می گوید: روند صعودی و مداوم میزان صادرات این شرکت در سی سال اخیر و همچنین افزایش صادرات به میزان قابل توجه در سال جاری نسبت به سال گذشته، نشانگر موفقیت این شرکت در صادرات بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت ایران گلاب مرغوب در سال ۱۳۲۸ تأسیس شده است، گفت: در سال جاری ۶۰ درصد افزایش صادرات و همچنین ۵۰درصد نیز توسعه بازار داشته ایم.

راهب با تاکید به اینکه ۱۲سال است به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب می شویم، گفت: ۳۰ مرتبه نیز به عنوان صادرکننده نمونه استانی و همچنین ۲ مرتبه صادرکننده ممتاز را در کارنامه گلاب ربیع داریم.

بنیان گذار گروه صنعتی ایران گلاب با بیان اینکه ۶۵ سال از آغاز فعالیت های  صادراتی این شرکت می گذرد، گفت : این تداوم و استمرار در صادرات مستلزم برنامه ریزی های قوی و مدیریت اجرایی صحیح بوده است.

رییس هیات مدیره گروه صنعتی ایران گلاب گفت: تنها شرکت گلاب ایرانی هستیم که با توجه به وضع اقتصادی کنونی همچنان با تقاضای صادراتی برای این محصول مواجهیم  و در بعضی از مواقع نمی توانیم پاسخگوی همه ی درخواست های صادراتی باشیم.

بنیان گذار گروه صنعتی ایران گلاب همچنین گفت: آغاز تولید صنعتی در شرکت ایران گلاب با احداث کارخانه پیشرفته در سال ۱۳۶۰ در منطقه کاشان، شروع و با تلاش های فراوان در عرصه‌های جهانی بیش از نیم قرن تجربه، نام گلاب ربیع به نیکی در تمامی دنیا شناخته می شود و به کشورهای اسلامی ، آمریکای شمالی ، اروپا ، چین، ژاپن و حاشیه خلیج فارس صادرات انجام  می شود.

بنیان گذار تولید صنعتی گلاب ایران گفت : از سوی جهانیان به لقب سلطان گلاب ملقب و زبانزد تجار و صاحبان صنایع مرتبط در جهان شده ایم./ اگروفودنیوز


ارسال نظرات
موضوعات روز