سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
گزارش ویژه// تیتر 20 بررسی می کند؛
سامانه پی بوم یک زیست بوم زنده بانکی و مالی است که از طریق همراه بانک سینا این امکان را فراهم ساخته تا واسطی میان کسب‎و‎کارها با مشتریان بوده و به صورت حضوری و غیرحضوری به کاربران موبایل‎بانک سینا از طریق پرداخت موبایلی سرویس دهی نماید.
کد خبر: ۳۳۶۷۸

تیتر20 - امروزه با رشد فناوری های جدید در حوزه پرداخت و بانکداری الکترونیک، تنوع روش های پرداخت غیرحضوری با شیوه های جدید و روزآمد چنان درحال گسترش و فراگیری است که تقریبا دیگر نمی توان زندگی روزمره را بدون بهره گیری از این امکانات تصور کرد. 

ورود و گسترش تلفن های همراه هوشمند در همه جنبه های زندگی، باعث شده تا اغلب کاربران روی خوشی به فناوری های پرداخت در بستر موبایل نشان بدهند و به نوعی زنجیره و ارتباط این دو هر روز در حال گسترش و تنیدگی بیش از پیش در یکدیگر است.

ایجاد تنوع در روش های پرداخت همراه، ضرورت توسعه بازار در بانکداری مدرن

پرداخت های موبایلی امروزه جایگاه ویژه ای در میان اغلب کاربران داشته و در نظامهای بانکی دنیا نیز بسیاری از بانک های بزرگ و مطرح در سطح جهانی در حال گسترش این نوع سرویس ها هستند و برای صاحبان حساب های بانکی خود امکان دسترسی به حساب ها و انتقال وجوه و سایر خدمات پرداختی را از طریق گوشی های همراه را فراهم کرده اند.

حذف دردسرهای استفاده از کارت‌های بانکی در یک بستر امن و جایگزینی موبایل با بسیاری از ابزارهای مورد استفاده امروزی، پرداخت موبایلی را به یکی از ضرورت‌ها تبدیل کرده است؛ ضرورتی که باید نظام بانکی در ایران نیز با سرعت بیشتری آن را مورد توجه قرار دهد.

البته به تدریج در شبکه بانکی ایران نیز شاهد حضور و فعالیت بانکها در عرصه ارائه سرویس های مبتنی بر موبایل هستیم، چرا که این یک پارادایم جدی در عرصه بانکداری نوین است و بانک های موفق نمی توانند بدون داشتن استراتژی مشخص و توسعه بازار مبتنی بر این فناوری ها حرکت قابل قبولی در این عرصه داشته باشند. واقعیت اینست که امروز مهمترین عنصر و مزیت رقابتی یک بانک، سرعت عمل در طراحی و ارائه خدمات در حوزه فناوری های نوین الکترونیک است.

امروزه تاثیر اپلیکیشن های پرداخت موبایلی در کاهش هزینه ها و زمان برای بانکها یکی از بدیهی ترین اصول در استراتژی های توسعه بازار محسوب می شود و با وجود ضریب نفوذ بالای تلفن همراه، روش های پرداخت موبایلی به سرعت در حال گسترش است و قطعا بانک ها نیاز دارند برای پاسخ دهی مناسب به نیاز مشتریان خود در این فضای رقابتی اقدام به ارائه راهکارها و محصولات مقتضی نمایند.

معرفی// پی بوم سینا تجربه ای نو برای کاربران 

در همین راستا بانک سینا به تازگی سامانه «پی‎بوم» را در اپلیکیشن همراه بانک خود راه اندازی و رونمایی نموده است. سامانه پی بوم یک زیست بوم زنده بانکی و مالی است که از طریق همراه بانک سینا این امکان را فراهم ساخته تا واسطی میان کسب‎و‎کارها با مشتریان بوده و به صورت حضوری و غیرحضوری به کاربران موبایل‎بانک سینا از طریق پرداخت موبایلی سرویس دهی نماید. هدف از ارائه این سرویس توسط بانک سینا افزایش رضایت مشتریان و  ارائه سرویس های متنوع و جذاب می باشد.

در سامانه پی بوم فروشگاه‎های مختلفی در حوزه‎های متنوع به عنوان پذیرنده وجود دارد که مشتریان می توانند به صورت حضوری (اسکن QR Code موجود در فروشگاه با نرم افزار موبایل بانک) و یا غیر حضوری(پرداخت موبایلی) به آن متصل گردند.

 مزایایی که کاربر در خرید از سایت‎های عضو پی بوم دریافت می‎کند

مزایایی که کاربر در خرید از سایت‎های عضو پی بوم دریافت می‎کند،عبارت است از:

- ثبت نام خودکار: برای خرید از این سایت‎ها کاربر نیازی به ثبت نام و یا حتی ورود ندارد چرا که ورود به سایت مورد نظر با سامانه پی بوم یکپارچه شده و اطلاعات لازم از طریق پی بوم با اجازه کاربر در اختیار سایت قرار می‌‎گیرد.

  - استفاده از آدرس‎های ذخیره شده: در سایت‎های فروش کالا برای خریدهایی که نیاز به حمل دارند آدرس کاربر پرسیده می‎شود که کاربر ناگزیر است در سایت‎های مذکور مرتبا آدرس را وارد نماید اما با یکپارچه شدن سایت‎ها با پی بوم، کاربر از آدرس‎هایی که در پی بوم ثبت کرده در همه سایت‎ها استفاده می‌کند و نیازی به ورود هر باره آنها ندارد.

- پرداخت با پی بوم: در سایت‎های عضو پی بوم در هنگام پرداخت کاربر به نرم افزار موبایل بانک سینا منتقل شده و با استفاده از کارت‎های خود که در نرم افزار وجود دارد ، پرداخت و خرید خود را نهایی می‎کند و نیازی به ورود اطلاعات مجدد ندارد.

پی بوم به شکل مستقیم و غیرمستقیم از پرداخت در بیش از پانصدهزار فروشگاه در صنوف مختلف پشتیبانی می‎کند. به این ترتیب که کاربر در فروشگاه‌های مذکور می تواند با اسکن کردن QR های ثابت نصب شده یا QR های چاپ شده روی فاکتور یا نمایش داده شده روی نمایشگر صندوق فروشگاهی مبلغ لازم را به فروشگاه پرداخت نماید.

در تجربه جدید برای کاربران با بهره گیری از سرویس پی بوم سینا، امکان پرداخت موبایلی بصورت حضوری در محل کسب‎و‎کار نیز فراهم گردیده است.

شایان ذکر است در حال حاضر استارتاپ هایی مانند بیمیتو، فون پی و ... در این نرم افزار قرار دارند. /سارا دلیریان
ارسال نظرات
موضوعات روز