جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴
گزارش ویژه
معمولا کولر آبی در ظرفیت های متفاوتی و سایزهای مختلفی تولید می شود که مناسب شرایط ساختمانی و متراژهای گوناگون می باشد اما نحوه کار تمامی دستگاه ها چه از نوع پوشالی و چه از نوع سلولزی یکسان می باشد.
کد خبر: ۳۳۶۸۳
چگونه کولر آبی مناسب خریداری کنیم؟

تیتر20 - کولر آبی دستگاهی است که برای ایجاد سرمایش در ساختمان ها به وسیله تبخیر سطحی لایه ی نازک آب موجود در پوشال ها کاربرد دارد. معمولا کولر آبی در ظرفیت های متفاوتی و سایزهای مختلفی تولید می شود که مناسب شرایط ساختمانی و متراژهای گوناگون می باشد اما نحوه کار تمامی دستگاه ها چه از نوع پوشالی و چه از نوع سلولزی یکسان می باشد.
هوای خنک تولید شده در کولر گازی معمولا توسط کانال کشی به محیط مورد نظر وارد می شود و بیشتر این دستگاه ها در پشت بام و یا تراس نصب می شوند.

انواع کولر آبی
این دستگاه ها با توجه به نوع عملکرد و کاربری ساختمان دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند و می توان به دلخواه از آن ها استفاده کرد.

کولر آبی پوشالی
این دستگاه ها دارای سه پد پوشالی می باشند که در سه طرف کولر آبی نصب می شوند. روش کار این دستگاه ها به اینگونه است که ابتدا با باز شدن پمپ آب سطح پوشال داخل کولر خیس و مرطوب می شود سپس تبخیر آب روی پوشال ها سبب می شود که فضای داخل کولر آبی خنک شود و پس از پرتاب باد از طریق کانال کشی محیط نیز خنک شود.

کولر آبی سلولزی
در این دستگاه ها به جای استفاده از پدهای پوشالی در اطراف دستگاه از پدهای سلولزی استفاده می شود که دارای مزیت هایی نسبت به کولر آبی پوشالی می باشد. پد سلولزی به دلیل داشتن ساختار منظم تر و جذب بیشتر آب نسبت به پوشال دارای 30 درصد خنکی بیشتر از کولرهای آبی پوشالی می باشد و همچنین این دستگاه ها به دلیل داشتن خنکی مطبوع تر دارای مصرف انرژی کمتری می باشند.
یکی از بهترین دستگاه های کولر آبی سلولزی ، کولر آبی های آبسال می باشد که بسیار کم مصرف تر از مدل پوشالی می باشد و خنکی بیشتری نیز ندارد.

کولر آبی پرتابل
مخزن آب این دستگاه ها به صورت دستی پر می شوند و در داخل دستگاه قرار می گیرند. همچنین این کولر گازی ها با توجه به پرتابل بودنشان قابلیت حمل و  جابجایی و نصب آسان را دارند.

چگونه کولر آبی مناسب خریداری کنیم؟

خرید و نصب کولر آبی
برای انتخاب و خرید هر کدام از دستگاه های کولر آبی بایستی برای هر یک از آپارتمان ها با توجه به متراژ کلی ساختمان و همچنین قرار گرفتن واحد در بالای همکف و یا زیر پشت بام ساختمان ها محاسبات دقیقی از میزان ظرفیت مورد نیاز ساختمان لازم می باشد.

کولرهای آبی معمولا در جایی دور تر از محیط اصلی همانند پشت بام و یا تراس ساختمان ها نصب می شوند تا صدای کارکرد کولر آبی باعث مزاحمت افراد داخل ساختمان نشود. همچنین باد خنک این دستگاه ها از طریق کانال کشی وارد محیط می شود.

کولرهای آبی از لحاظ نوع و جهت کانال خروجی دستگاه دارای انواع متفاوتی مانند جلو زن ، بالا زن و ... می باشند که با توجه به محدودیت و شرایط فضای نصب انتخاب می شوند.
دستگاه های کولر آبی با توجه به کارکرد با آب دارای هوای خروجی مرطوب می باشند به همین دلیل نصب این دستگاه ها در مناطق شرجی و مرطوب توصیه نمی شود.

همچنین لازم است برای نصب دستگاه ، کولر آبی در فضای آزادی که هوای تازه موجود می باشد نصب شود تا از شرجی شدن هوای داخل ساختمان جلوگیری شود.
زمان تعویض پدهای پوشالی در کولرها آبی پوشالی سالی یکبار و برای پدهای سلولزی هر 3 تا 5 سال یکبار می باشد.

لازم است به منظور افزایش بازدهی کولر آبی و خنک شدن بیشتر باد خروجی دستگاه از نصب کردن کولر آبی در جاهایی که در معرض تابش نور مستقیم خورشید می باشند جلوگیری شود.
برای خرید هر کدام از دستگاه های کولر آبی به وبسایت تخصصی ونداد تجهیز مراجعه کنید.

ارسال نظرات
موضوعات روز