دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
در گفت و گو با تیتر 20 مطرح شد:
نائب رییس سندیکای بیمه گران استان گلستان با اشاره به تبعات سیل اخیر گفت: باید در بحث فرهنگ بیمه اقدامات جدی و موثری انجام شود ولی باید بپذیریم اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و نیست.
کد خبر: ۳۴۵۷۶
سیل و تبعات عدم توجه به بیمه ها

تیتر20 / سارا دلیریان - ابوالفضل حیدرنژاد نائب رییس سندیکای بیمه گران استان گلستان در گفت و گویی با خبرنگار پایگاه خبری تیتر 20 در خصوص تبعات سیل اخیر برای صنعت بیمه و اینکه اساسا آیا می توان انتظار داشت با اتفاقات اخیر رویکرد عمومی نسبت به سرمایه گذاری در حوزه بیمه به خصوص بیمه حوادث تغییر کند، گفت: در این مقوله دو بحث وجود دارد یک بحث اینست که متاسفانه فقط در مواقعی که چنین اتفاقاتی روی می دهد در یک مقطعی به بحران و مسائل پیرامونی آن از جمله لزوم و اهمیت بیمه ها توجه می شود و مردم در این باره مسائلی را می شنوند، ولی چون ادامه دار نیست و اصولا به طور عمیق به این موضوعات پرداخته نمی شود، جامعه زود فراموش می کنند و دیگر اهمیت چندانی به موضوع داده نمی شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در سیل اخیر هم به همین شکل اتفاق افتاد. بر خلاف هجمه ها شرکت های بیمه در مرحله نخست، طبق معمول، خودشان به موضوع ورود کرده و شروع به انجام کار و عمل به تعهدات در همان روزهای نخست حادثه نمودند.

 به طوری که شرکت های بیمه پیگیر بودند که خسارت ها را خودشان محاسبه و برآورد کنند برای پرداخت هرچه سریعتر، اما به دلیل اینکه مثلا در استان گلستان در دو شهری که خسارت عمده متحمل شدند، خود شهرداری ها بیمه گذار بودند همکاری کمتری صورت گرفت. مثلا شهرداری گنبد صرفا مکانی را در اختیار شرکت بیمه قرار داد برای اینکه از انتقادات و جدال هایی که ممکن است با شهروندان داشته باشد، دوری کند.

حیدرنژاد افزود: از سوی دیگر شهرداری آق قلا با وجود پیگیری های بیمه ایران در خصوص اعلام خسارت، با این توجیه که باید منتظر فروکش کردن کامل آب باقی ماند، از انجام به موقع کار امتناع کرد و همه اینها در حالی است که صرفا شرکت های بیمه از سوی نهادهای مختلف برای پرداخت سریع خسارت تحت فشار قرار گرفتند. در مجموع باید بپذیریم که بیمه، ابزاری  شده برای رفع مسئولیت برخی از افراد در راس کار.

نائب رییس سندیکای بیمه گران استان گلستان با بیان اینکه در حوادث اخیر پوشش  های بیمه ای درستی از سوی متولیان برای هیچیک از شهرها انجام نشده بود و متاسفانه عموم مردم نیز چندان به این موضوع اهمیتی نداده بودند، افزود: پوشش بیمه نامه شهرداری برای گنبد 16 میلیون تومان بوده که به ترتیب 10 میلیون برای بیمه سازه و 6 میلیون تومان اثاثیه بوده است. همچنین برای شهر آق قلا 8 میلیون تومان بوده که رقم  6 میلیون سازه و 2 میلیون اثاثه که متاسفانه با این شرایط اقتصادی و تورمی ارقامی است که جوابگوی مشکلات مردم نیست اما به هر حال سطح تعهدات شرکت های بیمه همین اندازه است و شرکتهای بیمه بر اساس اصول و قواعد بیمه گری نمی توانند فراتر از آن عمل کنند.

وی افزود: باید در بحث فرهنگ بیمه اقدامات جدی و موثری انجام شود ولی باید بپذیریم اقدامات صورت گرفته کافی نبوده و نیست.

حیدرنزاد با اشاره به آمار عملکردی شرکتهای بیمه در حادثه سیل اخیر در گلستان اضافه کرد: بیمه آرمان در حدود 7 هزار پرونده در  منطقه گلستان تشکیل داده و در حال پیگیری و عمل به تعهدات خود است، بیمه تجارت نو در حدود 5 هزار پرونده تشکیل داده که این دو و در نهایت بیمه ایران عمده خسارت را داشتند و همچنین بیمه میهن که بیمه گروهی صادر کرده بودند. البته به جز بیمه حکمت صبا که در این حادثه تنها دو پرونده داشت، سایر شرکتهای بیمه با حجم وسیعی از خسارت مواجه بودند و در حال پرداخت خسارت هستند.

سیل و تبعات عدم توجه به بیمه ها

صنعت بیمه برای توسعه، به حمایت واقعی و عملی بیمه مرکزی نیازمند است

نائب رییس سندیکای بیمه گران استان گلستان در خصوص عملکرد شرکتهای بیمه در حادثه سیل اخیر در کشور، اشاره کرد: ماهیتا همه شرکت های بیمه به دلیل تبعات سخت و بدی که سیل اخیر ایجاد کرده و بدون درنظر گرفتن فشارهای سیاسی، در کمترین زمان ممکن در حال پرداخت خسارات هستند، اما طبیعی است که بالاخره روال اداری موضوع که شامل تشکیل پرونده، برآورد خسارت و پرداخت هست نیز وجود دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

نائب رییس سندیکای بیمه گران استان گلستان در پایان یادآور شد: کشور ما حادثه خیز است و ضریب ریسک در مناطق مختلف کشور بالا است و لذا نقش و اهمیت صنعت بیمه در کاهش خسارات و آلام طبیعی، بسیار می تواند تاثیرگذار باشد، اما این صنعت کاملا مهجور مانده و حمایت نمی شود. با وجودی که سندیکا بسیار خوب به انسجام شرکت های بیمه کمک کرده ولی واقعیت این است که از سوی بیمه مرکزی نیاز به حمایت بیشتری داریم  و تا این حمایت صورت نگیرد نمی توان به توسعه واقعی صنعت بیمه در کشور امیدوار بود.

ارسال نظرات
موضوعات روز