چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایش خانه عروسک!

تیتر20- فرناز اسدی - نمایش خانه عروسک به کارگردانی “جواد مولانیا” از تاریخ 23 آذر تا 23 دی ماه سال جاری در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.
خانه عروسک به نویسندگی مجید رحیمی جعفری داستانی برگرفته از خانه عروسک “هنریک ایسن” است که در مدت سه روز از ایام هفته نزدیک به یک عید می‌گذرد. نورا زنی زیبا و بلوند است که همسرش هنریک هلمر (که به تازگی پستی سیاسی گرفته است) او را جدی نمی‌گیرد، غافل از اینکه در مدت مریضی‌اش نورا دست به عملی عجیب زده که تمامی اتفاقات این سه روز دستخوش آن است. کریستین دوست نورا از او تقاضای کار می‌کند و نیل کامرون به نورا قرضی داده است که نورا از دیگران پنهان می‌کند در این میان داستان نورا و دکتر رنک برای کریستین به گونه‌ای جلوه کرده است که کریستین، نورا را ماننده سال‌های دانشگاه شماتت می‌کند.
خانه عروسک در سالن 1879 توسط هنریک ایبسن نوشته شده است و یکی از اولین متن‌هایی شناخته می‌شوند که ادبیات نمایشی را وارد دوره مدرن کردند. سرنوشت نورا به دلیل عدم تفاهم و ترک شوهرش ایبسن را در جایگاه یک فمنیست قرار داد. منتقدان زیادی در آن برهه ایبسن را نشانه گرفتند که به زن‌ها حق کنار گذاشتن یک زندگی را داده است. در اقتباس پیش‌رو داستان در حال حاضر می‌گذرد، شاکله اصلی و محوریت زن حفظ شده و روابط پیچیده‌تر از متن اصلی دنبال خواهد شد.
نمایش خانه عروسک با بازی لیلا بلوکات ،آزاده زارعی ،فریدون محرابی و جواد مولانیا از تاریخ 23 آذر تا 23 دی ماه از ساعت 17:30 هر شب در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.
بهای بلیت این نمایش 25 تا 30 هزار تومان است که به صورت پش فروش اینترنتی بزودی از سایت تیوال عرضه می شود. همچنین دانشجویان میتوانند با ارایه کارت دانشجویی به صورت حضوری از تخفیف بهره مند شده و بلیت را با قیمت 20 هزار تومان خریداری نمایند.

ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش