چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
در صورت تداوم سیاست یکسان سازی نرخ ارز نیمایی و بازار توسط دولت
با وجود ثبات نسبی بازار خودرو درحال حاضر، در صورت تداوم و اجرایی شدن سیاست دولت مبنی بر افزایش نرخ ارز نیمایی و برابری آن با نرخ ارز بازار آزاد، قیمت خودرو ۳ تا ۴ ماه آینده افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۳۶۷۰۷
قیمت خودرو افزایش خواهد یافت

تیتر20/ مهری بهزادپور - بابک صدرایی کارشناس بازار خودرو در گفت و گو با خبرنگار تیتر ۲۰ با بیان این مطلب گفت :‌ پارامترهای مختلفی همواره در تعیین قیمت خودرو در بازار تاثیرگذار بوده و هست و یکی از آن عوامل سیاست های دولت جهت تعیین نرخ ارز نیمایی در کشور است . 

وی با تاکید بر اینکه چنانچه نرخ دلار و ارز،‌ در نتیجه تحولات و مراودات سیاسی تغییر کند به طور حتم در افزایش قیمت خودرو تاثیر گذار خواهد بود افزود : کاهش التهاب بازار ارز و ثبات نسبی فعلی ارز از عواملی بوده است که به کاهش و ثبات نسبی بازار خودرو انجامیده است. 

صدرایی در ادامه ضمن اشاره به سیاست اخیر دولت مبنی بر تلاش جهت افزایش نرخ ارز نیمایی و همسان سازی آن با قیمت نرخ بازار خاطرنشان کرد: در راستای تلاش دولت جهت یکی کردن نرخ ارز نیمایی با بازار و افزایش نسبی آن ،‌چنانچه این سیاست تداوم یابد قیمت خودرو به ویژه قیمت خودروهای مونتاژی افزایش خواهد یافت .

قیمت خودرو افزایش خواهد یافت
خروج سرمایه ها از بازار خودرو، التهاب بازار خودرو را خاموش کرد
این کارشناس خودرو که به عنوان فعال در یکی از شرکتهای خودروساز نیز شناخته می شود، «عرضه و تقاضا» را از دیگر پارامترهای تعیین قیمت خودرو در بازار اعلام کرد و افزود:‌با توجه به کاهش التهاب در بازار خودرو که به تبع کاهش نرخ ارز رخ داده است ، بسیاری از سرمایه گذاران ،‌سرمایه خود را از بازار خودرو خارج کرده اند و در نتیجه تقاضای کمتری برای این محصول وجود دارد که منتهی به کاهش وثبات نسبی خودرو انجامیده است. 

وی در پاسخ به این سئوال که روند ثبات و یا کاهش قیمت خودرو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت گفت :‌مولفه های روانی در حال حاضر بیشتر از عوامل دیگر در تعیین قیمت خودرو تاثیر گذار است و  عرضه بیشتر خودرو همواره باعث تعادل در بازار خودرو می شود .

صدرایی تصریح کرد: کاهش عرضه به دلایل مختلف همچون؛  اعلام توقف تولید، نبود قطعات خودروی مشخص و... باعث حضور دلالان و مدیریت کاذب بازار محصولی خاص در بازار و در نتیجه ایجاد بازار سیاه و افزایش قیمت کاذب نهایی خواهد شد و این در مورد بسیار از خودروهای تولید داخل و یا خودروهای مونتاژی صدق می کند.

قیمت خودرو افزایش خواهد یافت
ثبات قیمت خودرو تا پایان سال مشروط به سیاستهای دولت است
این کارشناس خودرو در پاسخ به این سئوال که ثبات فعلی در بازار تا کی ادامه خواهد داشت و آیا نوسان نرخ ارز و یا افزیش نرخ ارز نیمایی و یکسان سازی آن با نرخ ارز بازار در افزایش قیمت محصولات خودروسازان تاثیر خواهد داشت گفت : تا زمانی که عرضه مطلوبی در بخش محصولات خودرو مورد اقبال جامعه وجود داشته باشد، ثبات بازار ادامه خواهد داشت، اما در صورتی که سیاست دولت در راستای یکسان سازی نرخ ارز نیمایی با بازار تداوم و اجرایی شود، به طور حتم ۳ تا ۴ ماه آینده شاهد افزایش قیمت مجدد خودرو در جامعه خواهیم بود .
به گفته صدرایی این افزایش قیمت فقط درباره محصولات داخلی نخواهد بود و خودروهای مونتاژی و وارداتی را نیز شامل خواهد شد. 



ارسال نظرات
موضوعات روز