جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶
روش های پرداخت روز به روز آسانتر می شوند!/از طریق QR «سه سوته» پرداخت کنید!

تیتر20 - از زمانی که اولین تراکنش اینترنتی کشور در سال 82 در «سپ» (سامانه پرداخت اینترنتی سامان) ثبت شد، تا کنون تحولات شگرفی در زمینه پرداخت های آنلاین صورت گرفته و هر روز هم تحول و سرویس تازه ای از راه می رسد.
یکی از آخرین تحولاتی که در این زمینه چندی پیش به مناسبت بیست و یکمین نماشگاه الکامپ ارائه شد، سیستم پرداخت از طریق QR است که با همکاری سرویسipay اجرایی شد.
روش کار این سیستم به این شکل است که خریدار کالا یا خدمت، با داشتن اپلیکشن «سه سوت» بر روی تلفن همراه، هنگام مراجعه به فروشندگانی که به این سرویس مجهز هستند، می‌تواند QR تولید شده در نرم افزار فروشنده را که شامل کلیه مشخصات خرید از جمله قیمت است، اسکن کرده و بدون نیاز به کارت بانکی و فقط با ورود رمز دوم پرداخت را انجام دهد.
در این روش ممکن است هر فروشنده برای خود یک QRخاص داشته و در دید مشتری نصب کند. فرد با اسکن کردن آن فروشنده را شناسایی کرده و سپس باید مبلغ پرداختی را به شکل دستی وارد نماید تا پرداخت انجام شود. در هر دو حالت تایید دیجیتالی انجام تراکنش برای خریدار و پذیرنده ارسال می شود.
مهندس حسین واعظ قمصری، مدیرعامل سِپ در باره کارکردهای این سیستم می گوید: «فرقی نمی کند، اگر شما یک دکه تعمیر موبایل داشته باشید یا یک سایت فروش کالا، یک رستوران یا حتی یک برند معروف لباس، فقط باید از ورود به دنیای جدید و تکنولوژی‌های روز استقبال کنید تا این سامانه کار شما را آسان تر نماید»
گفتنی است که شرکت پرداخت الکترونیک سامان در سال 1382 تاسیس و از آن زمان تاکنون همواره در زمینه ارائه خدمات پرداخت فعال بوده و بسیاری از روش های پرداخت در این مجموعه، برای نخستین بار در ایران انجام شده است.
علاوه بر اپلیکشن «سه سوت» که کاربران سیستم عامل‌اندروید و IOS خدماتی مانند خرید شارژ، پرداخت قبض، پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی، خرید طرح ترافیک و... را از آن دریافت می کنند، 14 بانک بزرگ کشور برای ارائه ابزارهای پرداخت اعم از دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی به مشتریان خود، از خدمات سپ بهره می برند.
این شرکت بیش از 500 هزار کارتخوان در سراسر کشور نصب کرده و حدود 10هزار سایت و فروشگاه اینترنتی در کشور، تراکنش‌های آنلاین خود را از درگاه اینترنتی سپ انجام می‌دهند.
لازم به ذکر است که 30 میلیون کاربر تلفن همراه از خدمات سامانه 724 مانند خرید شارژ و پرداخت قبض استفاده می‌کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز