دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
شب گذشته و بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و نرخ هر لیتر بنزین آزاد سه هزار تومان شده است.
کد خبر: ۳۸۳۳۲
تیتر 20 - شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران صدور اطلاعیه ای اعلام کرد براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران محترم سه قوه ، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان سهمیه بندی بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز انجام می شود.

همچنین با اعلام سهمیه بندی بنزین از بامداد جمعه ۲۴ آبان، محدودیت سوختگیری با کارت جایگاه (۲۰ لیتر در هر بار سوختگیری) برداشته شد.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از وضعیت کارتهای سوخت، در حال حاضر ۶۰۰ هزار کارت سوخت در باجه های معطل پست قرار دارد که با توجه به سهمیه بندی بنزین به نظر می رسد به زودی تعیین تکلیف خواهد شد.


نکات مهم سهمیه بندی بنزین

  • سهمیه کسانی که کارت سوخت ندارند محفوظ است.
  • قیمت سی‌ان‌جی تغییری نمی‌کند.
  • قیمت گازوئیل تغییری نمی‌کند.
  • سهمیه بنزین در کارت‌ها تا ۶ ماه قابل ذخیره است.
  • خودروهای دولتی سهمیه نمی‌گیرند.
  • تاکسی‌های اینترنتی به شرط قیمت‌گذاری بر طبق ضوابط وزارت کشور اعتبار معادل سهمیه دریافت می‌کنند.
     
بر اساس اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه بیش از ۱۸ میلیون خانوار متشکل از ۶۰ میلیون نفر از جمله دریافت کنندگان بسته‌های حمایت معیشتی محسوب می‌شوند که در این راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی موظف شد که همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخصی که با همین عنوان در خزانه افتتاح می‌شود، واریز کند؛ همچنین وزارت رفاه موظف شد که لیست ۱۸ میلیون خانوار را آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف شده است که عینا همه مبالغی را که به حساب واریز می‌شود، میان خانوارها اعم از یک نفره تا پنج نفره بین ۵۵ هزار تومان تا ۲۰۵ هزار تومان ماهانه پرداخت کند؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که از این به بعد سازمان برنامه و بودجه در ماه سه پرداختی خواهد داشت؛ یک پرداختی حقوق و مزایا و پرداخت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی است که هر ماه انجام می‌شود، پرداخت دیگر مربوط به یارانه‌ها است که معمولا ۲۶ هر ماه انجام می‌شود و پرداخت دیگری وجود دارد که بابت حمایت‌های معیشتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قبل از اینکه یک ماه از این تاریخ بگذرد، حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده همه این وجوه به حساب سرپرست‌های خانوارها واریز شود. همچنین وزارت رفاه موظف شده که مازاد بر آن ۱۸ میلیون خانوار، هر کسی که خود را متقاضی دریافت این مبلغ می‌داند، با ساز و کارهایی که تدارک دیده اعتراضاتشان را بررسی کند و آن دسته از افرادی که مشمول پرداخت می‌شوند، پرداخت را انجام دهند حتی اگر بعد از آغاز طرح مشخص شود که معترضان از افراد حائز شرایط هستند، مبنای محاسبه از روز اجرای طرح خواهد بود.



بر این اساس افراد بسیاری که از دهک های پایین و متوسط هستند و یارانه نقدی دریافت نمی کنند متقاضی ثبت نام یارانه 98 هستند. با این وجود دولت اگر چه اعلام کرده با اعتراض به یارانه جدید رسیدگی می کند اما هنوز سامانه ای را برای ثبت نام یارانه 98 اعلام نکرده و سامانه قبلی که آدرسش در ادامه می آید هنوز امکان ثبت نام جدید را ایجاد نکرده است.

اخباری در برخی شبکه های مجازی منتشر شده که از آغاز ثبت نام یارانه 98 برای جاماندگان از طریق سامانه اعلام نیاز یارانه نقدی خبر می هد. با این وجود بررسی. فارس/ ایسنا/ راهبرد اقتصاد

ارسال نظرات
موضوعات روز