چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

تیتر20- امروزه هنوز روشي موثر و مناسب براي مقابله با آلزايمر شناخته نشده است. با اين حال پزشكان و نورولوژيست‌ها بر ضرورت داشتن تغذيه‌اي سالم و قبل از هر چيز حفظ فعاليت‌هاي ذهني مغز تأكيد دارند. در سال 2013، محققان دانشگاه كاليفرنيا از تأثير ادويه‌اي ساده در حفظ و ارتقاي سلامت مغز پرده برداشتند.

به گزارش سرویس علمی جام نیـوز به نقل از شفاف، اين ادويه چيزي نبود جز دارچين، که تا حد امكان از ابتلا و پيشرفت زوال عقل پيشگيري مي‌كند. در اين مطلب با تأثير اين ادويه پرخاصيت در پيشگيري از آلزايمر بيشتر آشنا می‌شوید.
 
تركيبات ضدآلزايمر دارچين
 
دارچين حاوي دو تركيب فوق‌العاده است كه از مغز حفاظت مي‌كنند. اين دو تركيب عبارتند از سيناميك الدهيد و اپي كاتچين كه مانع از تجمع پروتئين آسيب رساني مي‌شوند كه باعث بروز آلزايمر مي‌شود. پروتئين تاو (Tau) كه باعث بروز زوال عقل مي‌شود مشكلاتي در ارتباطات داخلي نورون‌ها ايجاد مي‌كند.

اين پروتئين‌ها اتحاد و همكاري برخي از بافت‌هاي مغزي را دچار مشكل مي‌كنند. خوشبختانه دارچين به دليل دارا بودن دو تركيب مهم ذكر شده از بروز اين مشكلات ممانعت مي‌كند. نتايج بررسي‌هاي ديگر نيز نشان مي‌دهند كه اين ادويه علاوه بر پيشگيري از آلزايمر از ابتلا به بيماري قند نيز جلوگيري مي‌كند. بهتر است بدانيد حدود 20 درصد افرادي كه از ديابت نوع 2 رنج مي‌برند در معرض آلزايمر قرار مي‌گيرند. دارچين قند خون را به ميزان 29 درصد كاهش مي‌دهد.

براي اين كار كافي است كه به مدت 40 روز، روزانه دو مرتبه يك چهارم قاشق چايخوري دارچين مصرف كنيد. با اين حال محققان همچنان در حال انجام بررسي‌هاي تكميلي هستند. البته نبايد براي پيشگيري از ابتلا به اين بيماري در مصرف اين ادويه نيز دچار افراط شد. كافي است آن را در آشپزخانه داشته باشيد و به طور مرتب و به ميزان معقول به غذاهايتان بزنيد.
 
دارچين روي ميوه‌هاي خام
 
سيبي را با دقت بشوييد و با پوست خرد كنيد. مقداري پودر دارچين روي آن بپاشيد و ميل كنيد. مي‌توانيد يك عدد پرتقال را نيز پوست بگيريد و به قطعات كوچك‌تر تقسيم كنيد. سپس 25 گرم عسل را با 2 گرم پودر دارچين مخلوط كرده و روي آن بريزيد. در اين صورت پرتقالي شيرين و طعم‌دار ميل خواهيد كرد. علاوه بر اين اگر به ميوه پاپايا دسترسي داريد نيز مي‌توانيد آن را دو نيم كرده و مقداري ماست شيرين به آن بزنيد و كمي پودر دارچين روي آن بپاشيد و ميل كنيد.
 
چاي با طعم دارچين و عسل
 
براي تهيه چاي دارچيني به يك عدد چوب دارچين معادل 3 گرم، 1 قاشق غذاخوري عسل (25 گرم) و 1 ليوان آب (200 ميلي ليتر) نياز داريد. كافي است اول آب را داغ كرده و زماني كه به جوش آمد چوب دارچين را با عسل به آن بيفزاييد. اجازه دهيد به مدت 20 دقيقه بجوشد و زير شعله را خاموش كنيد و بگذاريد براي دقايقي بماند. مي‌توانيد روزانه دو مرتبه از اين چاي خوشمزه ميل كنيد. چاي دارچين به هضم غذا، كاهش التهاب‌هاي بدن و بهبود جريان خون كمك زيادي مي‌كند.
 
حرف حساب
 
حرف حساب اين است كه در روزگار ما دارويي براي مقابله با بروز آلزايمر و همچنين درمان آن وجود ندارد. البته فقط آلزايمر نيست و در روزگاري كه ما زندگي مي‌كنيم خيلي از بيماري‌ها درماني ندارد. تنها راهي كه مي‌توان از آلزايمر و بسياري از بيماري‌هاي ديگر پيشگيري كرد داشتن سبك زندگي سالم است. براي بهبود حافظه و پيشگيري از آلزايمر، سالم زندگي كنيد و هر روز با انجام بازي‌هاي فكري، قدرت دركتان را بالا ببريد. از مواد غذايي سالم غافل نشويد و از هر موقعيتي براي مصرف دارچين استفاده كنيد.
 
قهوه با طعم دارچين
 
نتايج بررسي‌هاي متعدد نيز نشان داده است كه قهوه براي محافظت از سلامت مغز و به ويژه پيشگيري از آلزايمر مفيد است. بنابراين مي‌توانيد در وعده صبحانه يك فنجان قهوه را با كمي دارچين ميل كنيد. مطمئن باشيد طعم فوق‌العاده آن روز خوبي را برايتان رقم مي‌زند و علاوه بر اين مغزتان را بيش از پيش حفاظت مي‌كنيد. كافي است مثل هميشه قهوه را دم كنيد و چند گرم يا يك نوك انگشت دارچين روي آن بپاشيد. البته مي‌توانيد داخل فنجان چايتان نيز كمي پودر دارچين بريزيد و از عطر و طعم چايتان لذت ببريد.
 
تاثیر دارچين بر آلزایمر
 
به گفته نورولوژيست‌ها، بيماري آلزايمر در حال پيشرفت و گسترش در بين مردم كل دنياست. اين بيماري به يك دليل ساده بروز مي‌كند و آن هم زندگي طولاني است. در واقع اين بيماري بيشتر در بين افراد 80 سال و بيشتر بروز مي‌كند. هر چه سن و سال بالا مي‌رود خطر بروز زوال عقل بيشتر مي‌شود. با اين حال محققان به بررسي‌هاي خود ادامه داده و تمام تلاش خود را براي به تاخير انداختن بيماري و بهبود كيفيت زندگي بيماران به كار گرفته‌اند. نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه دارچين باعث كاهش تأثير آلزايمر مي‌شود و بروز آن را به تأخير مي‌اندازد.

برچسب ها: آلزایمر دارچین
ارسال نظرات
موضوعات روز