يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
اگر وقتی وارد خانه ای شدید، آشپزخانه را با فضای ناهارخوری یا نشیمن و پذیرایی، یکپارچه یافتید، با یک آشپزخانه ی اپن روبه‌رو هستید، در چنین موقعیتی، فضاها گویی با یکدیگر ادغام شده و کاملاً برهم تاثیرگذارند.
کد خبر: ۳۸۴۶۴
تیتر20- حتی گاهی این تلفیق فضایی، آنقدر قوی صورت می گیرد که ممکن است برای جلوگیری از اختلال در نظم فضای مشرف بر آشپزخانه- به واسطه ی تعدد لوازم و متریال های مختلف به کار رفته در هر کدام از وسایل-ترجیح دهیم آن ها را به صورت توکار طراحی و اجرا کنیم.


آشپزخانه اُپن،خوبه یا بد؟!

وقتی در آشپزخانه ی اپن هستید، هم شما به مهمان هایتان مشرف هستید هم آنها به شما، و البته به ریز و درشت کارهایی که انجام می دهید! آن وقت است که آرزو می کنید ای کاش در آشپزخانه‌تان مکانی داشتید تا برای چند دقیقه هم که شده از زیر ذره بین بقیه خارج شوید، تا حداقل، مراحل آماده سازی غذا را با آرامش بیشتری انجام دهید! اینجاست که اهمیت آشپزخانه ی نیمه باز، نمود بیشتری پیدا می کند.


آشپزخانه نیمه اُپن

تفاوت آشپزخانه ی اپن و نیمه اپن در وجود حریم شخصی است.

حریم شخصی سازنده ی آشپزخانه های نیمه باز، می تواند به طرق مختلف ایجاد شود؛ از پرده های کنفی و حتی آویزهای ساده ی دست ساز گرفته تا پرده های شید، صفحات شیشه ای و فریم های فلزی...


تورگردی چیدانه در آشپزخانه های نیمه باز!

گاهی پایه های ساخت یک آشپزخانه نیمه باز، در هنگام طراحی گذاشته شده و از ابتدا، این حریم به واسطه ی دیوار آجری شکل می گیرد.

یکی از نمونه های آن را، در تصویر بالا در خانه ی نسکافه ای پویه و همسرش، به خوبی می توانید ببینید. انتهای این آشپزخانه، با یک دیوار، بسته شده و به این ترتیب تاحدودی آشپزخانه را به یک آشپزخانه ی نیمه باز تبدیل کرده. ساکنان خانه هم سلیقه به خرج داده و با نصب یک کتابخانه و چند شلف دیواری، روحی تازه به این دیوار بی جان بخشیده اند!


زهره و زهیر در مهرویلای کرج هم آشپزخانه ای به سبک نیمه باز دارند که ترجیح داده اند دیوار مشترک آن با فضای ناهارخوری را با قاب عکس های قدیمی و زیبا پر کنند.


دیوار سمت آشپزخانه، فضای خوبی برای قرار گرفتن کابینت هایی است که  اصطلاحا دم دستی ترند و دوست داریم کمتر مقابل دید دیگران قرار گیرند!


تبدیل آشپزخانه اُپن به نیمه باز!

اگر به آشپزخانه ی نیمه باز ، علاقه مند شده اید اما آشپزخانه تان اپن است، اصلا نگران نباشید...

می توانید با اضافه کردن یک کمد دوطرفه متناسب با سبک آشپزخانه و فضای مجاورش، مانند مهدی و سرور ،شما هم یک آشپزخانه ی نیمه باز داشته باشید!


با قرار دادن یک صفحه روکابینتی ساده و یکی دو صندلی مقابل آن می توانید کماکان ارتباط آشپزخانه را با فضای مجاور حفظ کرده و به بهترین شکل از آن استفده کنید؛ کاری که زهره و یاشار در خانه ی زیبای سبک اسکاندیناویشان هم انجام داده اند و یک دکوراسیون زیبا و جذاب آفریده اند!/چیدانه
ارسال نظرات
موضوعات روز