دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
با نزدیک شدن به فصل زمستان بسیاری از افراد در دکوراسیون منزل خود شرایطی را فراهم می کنند که با تجربه گرمایی دلنشین و لذت بخش بتوانند در کنار خانواده شان بنشینند و از گرمای حس و حال خانه لذت ببرند. قطعا با توصیف این شرایط اولین چیزی که در ذهن شما نقش می بندد کرسی است!
کد خبر: ۳۹۲۶۲
تیتر20- کرسی هایی خاطره انگیز که تا پیش از این فقط آنها را در خاطرات دور و نزدیکمان به یاد می آوردیم و فکر می کردیم فقط خانه های مادربزرگ هاست که می تواند یک کرسی دنج و گرم داشته باشد! باید گفت که مدل کرسی امروزی آن قدر متنوع شده است که شما می توانید مدل مورد نظر خود را پیدا کنید و فضای خانه تان را گرم و دلنشین تر نمایید. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر بگوییم.


انواع مدل کرسی ایرانی

    کرسی زغالی
    مدل کرسی برقی
    کرسی نفتی

کرسی ها انواع متفاوتی دارند که از میان آن ها می توان به کرسی های نفتی، کرسی های برقی و همین طور کرسی های ذغالی اشاره کرد. کرسی های نفتی قدیمی ترین نمونه های کرسی هستند و آنها را در خانه های مادربزرگ ها دیده ایم.

کرسی های برقی اما با کمک هیتر برقی زیر میز را گرم می کنند و به مراتب کم خطرتر نیز هستند. امروزه این نوع از کرسی ها طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و به واسطه نصب راحت و همین طور هزینه مناسب و مقرون به صرفه شان جزء اولین انتخاب ها به شمار می روند.

کرسی های ذغالی نیز انواعی از کرسی ها هستند که گرمای خود را با ذغال تولید می کنند، به همین دلیل نیز در زیر میز این نوع از کرسی ها باید یک منقل قرار دهید و ذغال خود را در آن گرم نگه دارید. برای این کار باید درزهای منقل را با گچ خیس کنید و آنها را کاملا بپئشانید. بعد هم داخل آن را خاکستر الک کرده بریزید و وسط خاکستر را به حالت یک گودال، خالی کنید. توصیه ما این است که در زمان استفاده از این نوع کرسی ها برای جلوگیری از پخش شدن بوی ذغال، ابتدا مدتی منقل را در فضای بیرون نگه دارید و بعد آن را در زیر کرسی قرار دهید.


انواع مدل کرسی امروزی

    مبل کرسی ژاپنی
    مبل کرسی تاشو
    مدل کرسی تخت شو

اما انواع مدل کرسی به همینجا ختم نمی شود. مدل کرسی امروزی علاوه بر نوع کارکرد خود در شکل ظاهری اش نیز به انواع متفاوتی تقسیم می شود که از میان آنها می توان به مدل مبل کرسی یا کرسی ژاپنی، مدل کرسی تاشو، مدل کرسی سنتی و... اشاره کرد.
مدل مبل کرسی ژاپنی

مدل مبل کرسی که به آن کرسی ژاپنی نیز گفته می شود انواعی از کرسی است که در مرکزیت یک ست مبل قرار می گیرد. تصور کنید که در کنار یک کرسی گرم نشسته اید و می توانید به راحتی بر روی مبل کنار آن لم دهید! این دقیقا چیزی شبیه به یک رویا خواهد بود. در طراحی برخی از انواع مدل مبل کرسی، مبل هایی مخصوص ساخته می شوند که میان آنها به صورت یکدست و ساده است و مانند کفپوشی، زیر کرسی را می پوشاند. تقریبا دور از ذهن نیست که هزینه این نوع از کرسی ها خیلی کم نخواهد بود، مگر آن که بخواهید آنها را در کنار مبلمان ساده منزل خود استفاده نمایید.
مدل مبل کرسی تاشو

کرسی های تاشو نیز مدتی است که از استقبال زیادی برخوردار شده اند، به خصوص آن که می توانند با اشغال حداقل فضا در خانه شما را به کرسی مورد علاقه تان برسانند. این نوع از کرسی ها بسته و پکیجی هستند که شامل محتویاتی از جمله پایه های چوبی کرسی، قلاب نگهدارنده هیتر، آچار مخصوص پیچ ها، لحاف کرسی و... می شود. این نوع از کرسی ها هزینه نسبتا مناسبی دارند و همین ویژگی نیز در کنار جمع و جور بودنشان آنها را تبدیل به گزینه ای ایده آل برای فصل سرما کرده است. این را نیز باید گفت که به دلیل استفاده آسان، ایمن و بدون دردسر کرسی تاشو، در سیستم آنها از هیتر و کرسی های برقی استفاده می شود.
نکات خرید و استفاده از کرسی

طبیعتا پیش از هر چیز آشنایی با نکات ایمنی در استفاده از کرسی مسئله ای است که باید به آن توجه کنید. اگر تصمیم به استفاده از کرسی ذغالی دارید حتما باید اجازه دهید تا ذغال ها به طور کامل آتش بگیرند و بعد از آنها استفاده نمایید. در کنار این نیز باید بگوییم که اصلا از چوب به عنوان ذغال کرسی خود بهره نگیرید. حواستان باشد تا وسایل قابل اشتعال و خطرناک را در کنار کرسی های ذغالی خود قرار ندهید و تا جای ممکن ایمنی را رعایت فرمایید.

اگر هم از کرسی برقی استفاده می کنید به هیچ عنوان از هیچ گونه لامپ با ولتاژ بالایی برای این نوع از کرسی ها استفاده نکنید. به یاد داشته باشید که در کرسی های برقی اصلا نباید حفاظ توری روی المنت را جدا کنید. در نهایت نیز در رابطه با کرسی های برقی باید گفت که بهره گیری از سیم های نایلونی برای تامین مدار برق این نوع از کرسی ها غیر مجاز است، به همین دلیل توصیه ما این است که به جای آن به سراغ کابل های مناسب و استاندارد این کار بروید و خیال خود را راحت نمایید.


استفاده از کرسی در دکوراسیون منزل

با توجه به موضوعات ذکر شده در رابطه با کرسی در دکوراسیون منزل که پیش از این در مطلب «کرسی شب یلدا، چهاردیواری خانه هایمان گرم گرم...» می توانیم بگوییم که کرسی و تمام امکاناتی که لازمه آن بود معمولا در اتاق و فضای خاصی از خانه قرار می‌گرفت که به آن اتاق کرسی می‌ گفتند. این اتاق می‌ بایست کمترین در و پنجره را داشته و از حداقل سرما در فضا برخوردار باشد. در بیشتر مواقع، ابعاد اتاق و کرسی نیز به شکل متناسبی معین می‌ شد. شاید بتوان دلیل آن را هم این دانست که دیوارهای اتاق کرسی به‌ عنوان تکیه‌ گاه افراد خانواده کاربرد داشته‌ اند.

علاوه بر این می توان اضافه کرد که برای آن که بتوان تصور کاملی از کرسی داشت می‌ توان یک مکعب چوبی و یا چهارپایه‌ ای را در ذهن تصور کرد که فقط سقف و کف داشته باشد. در میان آن، چاله‌ کرسی بود که منقل و ذغال‌ های گداخته، درون آن قرار می‌ گرفتند. روی این میز را معمولا یک لحاف بزرگ با ابعادی حدود 4*4 و یا 7*7 می‌ پوشاند تا گرمایی که منقل تولید می‌ کند هدر نرود. در بیشتر موارد نمی‌ توان هیچ کرسی‌ ای را بدون جاجیم و یا ترمه‌ ای که روی لحاف آن قرار گرفته باشد تصور کرد.

 در مراسم به خصوصی مثل شب یلدا نیز خانواده‌ ها از سینی بزرگی از جنس مس یا چیزی شبیه به آن استفاده می‌ کردند و آن را روی کرسی قرار می‌ دادند. درون سینی هم سماور، چراغ، ظرف خوراکی، آجیل و... گزارده می‌ شد./چیدانه
ارسال نظرات
موضوعات روز