چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱
محصول پاستای پریبیوتیک زر گواهینامه فناور برتر استان را از آن خود کرد.
کد خبر: ۳۹۳۳۷
تیتر20- در نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز که با حضور استاندار، معاون سازمان انرژی اتمی و استادان دانشگاه، پژوهشگران و جمعی دیگر از مسوولان استانی و کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی کرج گشایش یافت زر توانست با ارائه محصول پاستای پریبیوتیک گواهینامه این فناوری را ازآن خود کند.

دریافت گواهینامه برای عنوان " فناور برتر استان البرز" برای  محصول پاستای پریبیوتیک  در هفته پژوهش و فناوری سال ۹۸  از سوی سازمان صنایع و معادن استان البرز رقم خورد .
استاندار البرز در حاشیه این نمایشگاه با ابراز خرسندی از استقبال دستگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی از نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: در این برهه که انواع تحریم و فشارهای خارجی بر کشورمان تحمیل شده، شکوفایی علم و دانش جوانان به خوبی مشهود است.

عزیزاله شهبازی با تجلیل از مقام‌های پژوهش، علم و دانایی افزود: توجه به این مقام‌ها، بسترساز رشد معرفت نیز است.
در این آئینن گواهینامه و تندیس فناور برتر استان البرز برای محصول پاستای پریبیوتیک توسط شرکت زرماکارون  به خانم دکتر کمالی مدیر واحد تحقیق و توسعه زرماکارون تقدیم شد.
وی در این همایش تخصصی طی سخنانی به کسب و کارهای دانش بنیان و نقش آنها در توسعه اقتصاد پایدار پرداخت .

کمالی گفت : دانش را می‌توان به‌عنوان یکی از ابزارهای بسیار موثر در تحولات اقتصادی و اجتماعی به‌شمار آورد که در واقع می‌توان بدون کاهش و استهلاک، با دیگران به اشتراک گذاشت و بر خلاف سایر کالاهای فیزیکی (مثل سرمایه، دارایی‌های مادی و منابع طبیعی)، استفاده از آن، از کمیتش نمی‌کاهد و می‌توان از آن بارها استفاده کرد.

مدیر واحد تحقیق و توسعه زر ماکارون، هدف از تشکیل شرکت های دانش‌بنیان هم‌افزایی علم و ثروت، توسعه اقتصاد دانش‌محور، تحقق اهداف علمی و اقتصادی (شامل گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری) و تجاری‌سازی نتایج تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های برتر و با ارزش‌افزوده مناسب است.

وی افزود :در واقع سرمایه اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان، علم و دانش می‌باشد؛ بر خلاف شرکت‌هایی از جنس دیگر که سرمایه‌های فیزیکی، نیروی کار و زمین را محور فعالیت‌های خود قرار می‌دهند.

کمالی شرکت‌های دانش‌بنیان به کاربردی کردن دانش و استفاده‌ موثرتر از آن در گسترش ظرفیت‌ها و ارتقای درجه بهره‌برداری از منابع سعی در به حداکثر رساندن میزان بهره‌وری دانست که در این میان آنچه بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد بهره‌وری نیروی انسانی است وبیشترین افزایش تولید ناخالص ملی در نتیجه بهبود اثربخشی و کیفیت نیروی انسانی به‌وجود می‌آید.

وی گفت : بنابراین با توجه به نقش بی‌بدیل بهره‌وری در رشد اقتصادی و توسعه پایدار لازم است که اهمیت دانش بر رشد بهره‌وری تولیدات و صنایع مختلف در سطح کلان شناخته شود. یکی از مهم‌ترین مسائلی که کشورهای در حال توسعه با آن مواجه هستند، نبود حلقه واسط میان دانش و صنعت است. این مشکل در ادبیات علمی به مشکل تجاری‌سازی مشهور است. تجاری‌سازی فناوری، فرآیندی پیچیده و متاثر از عوامل متعدد زیرساختی، فناوری، کسب‌و‌کار، اجتماعی و.. است؛ عواملی که هرکدام می‌تواند از یکسو عامل موفقیت تجاری‌سازی و از سوی دیگر مانع موفقیت آن باشد. از طرف دیگر به بازار رسانیدن یک محصول می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت و بقای سازمان‌ها باشد. بنابراین تا فناوری و ابتکار، توسعه نیافته و به تولید انبوه نرسد نمی‌توان گفت فرآیند تجاری‌سازی تکمیل شده است. بخش زیادی از عوامل رشد و موفقیت تجاری‌سازی فناوری در لایه سیاست‌گذاری و زیر ساختی است. هر چند این دو لایه تمامی عوامل رشد و موفقیت تجاری سازی فناوری را در بر نمی‌گیرد، اما اصلاحات در این دو لایه کمک شایانی به ترمیم بقیه عوامل می‌کند.

کمالی تاکید کرد :اقتصاد دانش بنیان جدای از اهمیت ویژه خود به عنوان بستر جدید شکل دهی فعالیت های اقتصادی همچون تولید محصولات، نقش مهمی در تغییر ساختار اقتصاد ملی و ایجاد ساختار نوین خواهد داشت. بنابراین  با پرورش اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اثر‌گذار در توسعه پایدار اقتصادی و استفاده از دانش نیروی انسانی و مهارت در تجاری سازی ایده ها  می توان گامی موثر در دستیابی به این مهم برداشت.
گروه صنعتی و پژوهشی زر به عنوان یکی از شرکت های دانش بنیان و پیشرو در حوزه صنعت مواد غذایی با تمام توان در این راه قدم گذاشته است و سهم خود را برای پروش و توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور  ایفا خواهد کرد. در همین راستا آمادگی گروه صنعتی و پژوهشی زر جهت همکاری و مشارکت با مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی ، مبتکران، مخترعان و دانش پژوهان برای بررسی و انجام طرح های نوآورانه در این حوزه  اعلام می گردد.

۲۳ تا ۲۸ آذرماه هفته ملی پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.
ارسال نظرات
موضوعات روز