شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹
گزارش ویژه تیتر20
ماست جدید هراز با بهره مندی از گیاهان دارویی مانند گزنه و سبزیجات و خانواده گیاهان دارویی مناسب برای افراد دیابتی به بازار آمد.
کد خبر: ۳۹۴۰۳
ماست ضد دیابت به بازار آمد
تیتر20 - دکتر فرانک هو، استاد تغذیه و اپیدمیولوژی دانشگاه هاروارد می گوید: «داده‌هایی که جمع‌آوری کردیم نشان می‌دهد که مصرف ماست فایده قابل توجهی در کاهش خطر ابتلا به دیابت دارد. البته میزان این تاثیر خیلی زیاد نیست و حدود ۱۸ درصد است.»

او در ادامه اضافه می کند: «ماست در علاج یا پیشگیری از دیابت جادو نمی‌کند؛ اما پیام و حرف آخر ما این است که باید به الگوی رژیم غذایی توجه کنیم و جایگزینی برای رژیم غذایی سالم که ماست بخشی از آن است و داشتن وزن بدنی سالم وجود ندارد.» این بررسی با حمایت انستیتو بهداشت ملی آمریکا انجام شده و نتایج آن در ۲۴ نوامبر در ژورنال BMC Medicine منتشر شده است.

دراین تحقیق مفصل و طولانی ذکر شده است: « وقتی میزان مصرف کل لبنیات در این گروه بررسی شد، اثری از لحاظ کاهش خطری دیابت دیده نشد، اما وقتی میزان مصرف ماست مورد بررسی قرار گرفت، معلوم شد مصرف روزانه ماست می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را تا ۱۷درصد کاهش دهد.»

در نهایت توصیه شده است که مردم حتما برای ماست جایی در یک رژیم غذایی سالم داشته باشند.

خوش بختانه اخیرا تولید کنندگان فراورده های لبنی در کشور نه تنها به توسعه سبد محصولات خود در زمینه انواع ماست اهمیت زیادی قائل هستند، بلکه از این محصول برای ارتقای سلامت جامعه نیز به عنوان یک گزینه ایده آل به عنوان یک مسئولیت مهم مدنی استفاده می کنند. 

برند هراز که یکی از عمده ترین نشان های تجاری حاضر در قفسه های فروشگاهی ایران است به دنبال همین تحولات و دستاوردهای علمی، مدتی است که تولید محصولات با محور سلامتی را در دستور کار خود قرار داده است. 

بعد از این که خبر تولید و ارائه سالاد ماست سبزیجات هراز با استفاده از خواص مناسب برای افراد درگیر با سرطان چندی پیش رسانه ای شد، حالا خبر از تولید و ارائه ماست با مناسب برای افراد دیابتی این برند با استفاده از افزودنی های گیاهی داده شده است. 

شرکت دوشه آمل (مالک برند هراز) در راستای اهمیت رژیم های سلامتی محور و مبتنی بر داده ها و تحقیقات علمی، ماست جدید هراز را با بهره مندی از گیاهان دارویی مانند گزنه و سبزیجات و خانواده گیاهان دارویی کاهش دهنده قند خون و کنترل کننده دیابت ارائه کرده است. 

این محصول که در بسته بندی لیوانی و به صورت کم چرب تولید و ارائه شده است ترکیبی از گیاهان شنبلیله، برگ زیتون، سیر، گشنیز و فلفل سیاه را نیز در خود دارد که همگی از ترکیبات درمانی با خواص بسیار برای کنترل و مقابله با دیابت برخوردار هستند. 

ارائه ایده هایی ازاین دست در تولید و ارائه محصولات لبنی از سوی تولید کنندگان باعث می شود که ماست علاوه بر یک غذای ذاتا با ارزش در سبد مصرفی خانوارها، به عنوان یک چاشنی سودمند درمانی نیز معرفی شود.

 از آن جایی که پروسه شناخت، خرید و مصرف گیاهان دارویی چندان ساده نیست و تبدیل آن به یک عادت غذایی و مصرفی همیشگی نیز برای خانواده ها راحت نیست، حضور این گیاهان درمانی و دارویی در محصولاتی مانند ماست، که به خودی خود در سبد خرید خانواده ها قرار دارند، در واقع زدن یک تیر با دو نشان است. فقط کافی است که ضمن شناخت و مطالعه برچسب محصولات لبنی بویژه ماست نسبت خواص درمانی و محتوای تولیدی آن اطلاع لازم را کسب کرده و نسبت به خرید همیشگی آن اقدام کنیم. 

به دلیل محدودیت چربی و کلسترول و وجود ترکیبات گیاهی زیاد در این ماست، این محصول حاوی انواع ویتامین های لازم برای بدن و همین طور موادی چون پتاسیم و اسید فولیک و فیبر گیاهی بالاست که همراه کلسیم و پروتئین و مواد معدنی و باکتری های مفید روده به آن اضافه می شود.

درحقیقت باتوجه به نتایج معجزه آسایی که در تحقیقات دانشمندان در باره ماست ارائه شده و با توجه به نتایج تحقیقات تازه ای که در ابتدای مطلب به آن اشاره شد، با اضافه شدن خلاقانه ترکیبات گیاهی فوق به ماست ضد دیابت هراز باید ازآن به عنوان یک محصول فوق العاده کامل و مفید برای بدن نام برد. 

این محصول می تواند برای مصرف افرادی که از رژیم های کاهش وزن و کم کالری و یا حتی گیاهخواری و افرادی که از رژیم های درمانی جهت تنظیم فشارخون ، قند و چربی خون پیروی می کنند، معرفی شود. 

گفتنی است که شرکت فرآورده های لبنی دوشه آمل با برند هایی همچون هراز، سبو، تی سا، دوشه و... واقع در شهرک صنعتی امامزاده عبدالله آمل از مرداد ماه سال 1386 آغاز به کار کرده و در حال حاضر یکی از عمده ترین و شناخته شده ترین تولید کنندگان محصولات لبنی در کشور است و تاکید بر تولید محصولات سلامت محور از عمده ترین سیاست های آن به شمار می رود.

ارسال نظرات
موضوعات روز